Vánoční ples

236 31 0
                                    

24.12.1994

Severus Snape (34), Juliette Nemesis (30)


„Seve, nevrť se!" okřikla Juliette pobaveně Severuse, jenž neustále přejížděl prsty po dlouhé ředě knoflíčků až ke krku. „Vypadá skoro stejně jako tvůj obvyklý hábit, ve kterém se cítíš pohodlně."

„O to nejde," zavrčel nazpět. „Karkarov mě neustále nahání a dnes má ideální příležitost."

„Kdybys tančil, ani by se k tobě nepřiblížil." Za tento komentář schytala nenávistný pohled – nesnášel, když si z něj utahovala. „Můžeš vyzvat nějakou kolegyni, v případě nouze i hezkou studentku – dnes večer ti to dovoluji, ale běda, jestli to potrvá, protože bych jinak jako matka tvých dětí musela zasáhnout." Postavila se, aby mohla kouzelníkovi uhladit hábit na ramenou.

Stihne jej ještě políbit na ucho, než Severus zkoprněla zopakuje: „Dětí?"

„Ano."

„Ty jsi znovu... to?" Neohrabaně gestikuloval ke svému a následně k čarodějčině břichu, které bylo doposud ploché. Vráska mezi černýma očima se prohloubila, než byly oči křečovitě zavřeny. „Proč mi to říkáš?"

„To je snad zřejmé." Zasmála se nahlas. „Otec dítěte by o tom měl vědět, i když jsem teprve ve druhém měsíci."

„Ale proč mi to říkáš dneska? Víš, že musím zajistit bezpečnost všech těch dětí, Karkarov se přede mnou hroutí a riskuje naše odhalení a Brumbál začíná být nesvůj, protože se stále neví, jak se dostal Potter do soutěže."

„Seve, ale tohle je dobrá zpráva," nechápavě vydechla. „Nemusíš nad tím přemýšlet, prostě se se mnou jenom těš na další dítě. Chtěli jsme ho..." Při pohledu na sinalého kouzelníka se opravila: „Já jsem ho chtěla, ale ty Charlieho miluješ a tohle nebude jiné, prostě jenom budeme mít dvě."

„V téhle době? Zbláznila ses?!" Setřásl ženiny dlaně ze svých ramen, aby se mohl prudce otočit. „Pán Zla se možná vrátí, slíbili jsme si, že Charlese společně ochráníme."

„Ochránit jedno nebo dvě děti je stejné," ohradila se.

„To možná ano, ale ty nebudeš moct bojovat, když budeš těhotná! Nevíme, kdy se vrátí, ale viděla jsi Znamení – tmavne příliš rychle... Až se vrátí, najde mě, nebo za ním budu muset sám. Jsi připravená být sama se dvěma dětmi?"

„On se nevrátí!"

„Brumbál si to nemyslí a v tomhle důvěřuji přeci jenom víc jemu." Hůlku si neuroticky zastrčil do rukávu společenského hábitu. „Juliette, tohle jsme měli spolu nejdřív řešit."

„Neplánovala jsem to, jestli myslíš těhotenství, ale zapomněla jsem na antikocepční lektvar, když ses tady stavil na Noc všech svatých. Seve, nic to nekomplikuje – Ty-víš -kdo se neukázal roky a určitě se neobjeví v následujících osmi měsících." Vlastní hůlkou upravila nerudnému muži hábit a přeleštila boty. „Nepřemýšlej nad tím, dnes se jenom bav. Ano?"

„Dnešní cirkus není o zábavě, tam se může bavit maximálně Potter a jeho kumpáni."

„Pořádně si ho prohlédni, abys mi mohl říct, jak to našemu synovci slušelo," přešla zpět na odlehčenou strunu, načež vysokého štíhlého muže zlehka objala kolem pasu. „Uvolni se a nezapomeň, s kým tancoval."

„Beztak bude tancovat s Grangerovou, o kterou se bude dělit s Weasleyem. Oni všichni jsou stejní tragédi."

Seve, nebuď k němu tak přísný! Grangerová," zalovila Juliette v paměti, „to je ta dívka, která se kolem něm motala před stanem, než šel pro zlaté vejce?" Severus trpce přikývl. „V novinách byla moc hezká a jestli je to Harryho dlouhodobá kamarádka, která na něm neparazituje pouze kvůli jeho účasti v soutěži, tak myslím, že by mohla být úžasnou přítelkyní."

„Je všetečná, drzá, nerespektuje pravidla, ale zároveň je to nesnesitelný šprt!" vyprskne podrážděně, zatímco mne Juliette pas.

„Trochu jako já?"

„Ty nejsi nesnesitelná."

Severus SnapeKde žijí příběhy. Začni objevovat