1.5.1998
Severus Snape (38), Juliette Nemesis (33)
Bystrozorové, zálohy, možní spojenci... Ti všichni se šikovali na Ministarstvu po napadení Gringottovy banky a Juliette i přes své těhotenství nesměla chybět, aby na sebe neupozornila. Se sklopenou hlavou společně s ostatními postávala v átriu, zatímco ji jeden z vrcholných Smrtijedů nabádal k poslušnému plnění úkolu – vystopování a zabití Harryho Pottera. Podobnou vlnu nenávisti nikdy předtím nezažila. Všichni se báli o svůj život a že skončí mrtví na podlaze jako několik odpůrců, tudíž zarytě souhlasili a plni odhodlání se přemisťovali na různá místa. Gringottova banka, Prasinky, pozemky Bradavic, Příčná ulice... Na Příčnou ulici byla přemístěna i Juliette – naštěstí se dostala na místo, které nebylo příliš střeženo. Zničené torzo banky dávalo jasně najevo, že sem už se Harry nevrátí.
Čarodějka klidně přecházela po vylidněné ulici, bez zájmu si prohlížela poničené vitríny spolu s dalšími strážci, dokud se z banky nerozlehl křik, jenž záhy ustal.
„Přišel tam Vy-víte-kdo," zašeptal směrem k Juliette postarší muž, kterého dříve potkávala sotva na chodbě ministerstva. Šedovlasý kouzelník znechuceně ohrnul ret. „Je po nich. Po skřetech i dozorcích... Teď to začne být opravdu zlé."
Mlčeli.
Mlčeli a modlili se, aby se Vy-víte-kdo přemístil pryč, aniž by vyšel před banku. Juliette spočívala dlaní na vlastním břiše, jako by chtěla dítě upokojit, ale snažila se upokojit sebe, aby nezazmatkovala a nepřemístila se. Kdyby utekla, vypsali by na její hlavu odměnu...
„Je vám na zvracení?" zajímal se starý kouzelník, načež mohutně drcl do ženiných zad.
„Ne," zamumlala, zatímco přemýšlela, zda by se dokázala dostat k Severusovi dříve než Smrtijedi. Ochránil by ji? Vzepřel by se, nebo by se pokusil splnit Brumbálův příkaz i na její úkor? Harry, Harry byl jejich naděje, která nesměla zmizet...
„Jste celá zelená."
„Je mi dobře," sykla podrážděně nazpět Juliette. Obří úleva ji zaplavila, když se z banky ozval zvuk, jenž napovídal, že se Vy-víte-kdo přenesl pryč. „Jděte to zkontrolovat!" přikázala čarodějka, aby od sebe odtrhla pozornost a mohla konečně zmizet.
Potřebovala by na hrad, jenže bylo zcela zřejmé, kam všichni Smrtijedi, Vy-víte-kdo i Harry vyrazí.
Odkud byl nejsnazší přístup do Bradavic? Prasinky?
Juliette měla nutkání se přemístit přesně tam, ale zdravý rozum jí to zakazoval. Měla pod srdcem dítě, nesměla riskovat, nesměla jej ohrozit. Stejně jako nesměla připravit Charlieho a Adama o matku. Rozhodla se pro Snapeův dům – opět komplikovaně přes ampulky s jedy a vzala sebou i své vystrašené děti. Juliettina matka se i přes naléhání dcery rozhodla vyrazit bojovat.
Zútulnění domu v Tkalcovké ulici nebylo těžké, i když Charlie stále protestoval, že v tak ošklivém domě nocovat nebude a malého bratra zabavoval nechce. K Juliettině úlevě se brzy objevil Severus, jenž dokázal upoutat pozornost obou dětí i čarodějky.
„Doufal jsem, že jsi to ty," vydechl úlevně Severus. Vypadal příšerně, tmavé kruhy kolem očí, neupravené vlasy a našedlá pleť mu dávaly mrtvolný nádech. „Stalo se vás něco? Kde máš matku?"
„Babička šla bojovat," oznámil odhodlaně Charlie, jehož hnědé vlasy by již potřebovaly ostříhat, ale Juliette na to za poslední dobu neměla ani pomyšlení. Díky delším vlasům se šestiletý chlapec alespoň trochu podobal Severusovi...
„Kam?"
„Zřejmě šla zalarmovat posledních několik odpůrců Ty-víš-koho," odpověděla nespokojeně Juliette. „Oba víme, že se ten den blíží, jinak by na sebe dnes Harry tak neupozornil."
„Pán zla zuří," přitakal kouzelník, jenž po delší době viděl své děti. Juliette sledovala, jak pohledem zkoumal dvouletého Adama – černé vlasy, i na malého chlapečka úzký obličej, dlouhé končetiny, úzké rty a smrtelně vážný pohled. Malá věrná kopie svého otce.
„Byla jsem na Příčné ulici, vím, co se stalo."
„Jsi v pořádku? Nikdo ti nic neudělal?" Juliette zavrtěla hlavou. Musel tušit, že by nejraději bojovala – nechtěla se schovávat. „Poslouchej mě, Juliette. Zůstaňte tady pár dnů, nikam nechoďte. Zabezpečil jsem dům více než Bradavice – dokážeš se sem dostat jen ty."
„Maminka tě hledala přes krabici s jedy," nechal se hrdě slyšet Charlie, jehož přiznání bylo odměněno Severusovým otcovským poklepáním na synova ramena. Ihned si spojil jedna a jedna dohromady...
„Jak jsi sám řekl, je to zde nejbezpečnější," zarazila Charlieho Juliette, když se obrátila zpět na Severuse. „Zůstaneme tady, ale přijdeš za námi, že ano?"
„Juliette..."
„Seve, potřebuji vědět, že ti nic není!" Přešla k vysokému muži, ale neobjala pouze něj, na ruce držela ještě Adama a Charieho natiskla mezi ni a otce. Takto si přála rodinu zapamatovat.
Severus ji i chlapce objal také.
„Pomůžu Potterovi a pak se vrátím."
„Vrať se!" Juliette nedokázala udržet emoce na uzdě. „Já, Charlie, Adam i ta malá tě potřebujeme!"
„Už víš, že to bude dívka?" vydechl překvapený kouzelník zvláštně dutým hlasem.
„Myslím si to." Juliettina ruka sklouzla z mužských zad na těhotenské břicho. „Mohla by se jmenovat Lily," navrhla nejistě. Její sestra byla krásná, chytrá a vznešená – přesně takto si představovala vlastní dceru. A jméno Lily bylo něžné jako dívka, kterou zastupuje.
Severus rozevřel rty, ale nevydal jedinou hlásku, jen nakonec zatvrzele zavrtěl hlavou.
„Nelíbí se ti?" vydechla čarodějka ublíženě.
„Je dobrý," okomentoval Charlie, „ale radši bych měl dalšího bráchu, aby si hrál s Adamem a já měl klid na kouzlení."
„Jsi ještě moc malý na kouzlení," napomenul chlapce Severus, ale pyšně k sobě syna přitiskl o něco více. „Juliette. Chci, aby se jmenovala Juliette – jako žena, kterou miluji."
„Seve..."
Uprostřed místnosti se náhle zhmotnila stříbřitá liška – patron Juliettiny matky – a matčin hlas na okamžik vyplnil obývák.
„Potter byl spatřen v Prasinkách, všichni míří do Bradavic. Zůstaň v bezpečí!"
Tento díl je doslova má vlastní Nemesis - asi v životě jsem na jednom dílu nepracovala tak dlouho jako tentokrát, za což se moc omlouvám.
Zároveň velmi děkuji za komentář, nesmírně mě potěšil a já díky němu odsunula konec příběhu zhruba o jeden díl :)
Pokud se chcete ocitnout v jiné verzi mého HP světa, čeká na vás můj další příběh Snamione: Poslední šance, kde přidávám pravidelně, protože je příběh již předepsaný :)
ČTEŠ
Severus Snape
FanfictionSnape po smrti Lily zažívá těžké chvíle, které mu neusnadňuje ani dívka plná energie a elánu Juliette, jejíž nadání se velice blíží tomu jeho, jenže ani jednou se nedokáží sejít, aby bojovali na stejné straně - v první válce, ve druhé a ani ve své ž...