Rodina

209 20 0
                                    

19.6.1996

Severus Snape (36), Juliette Nemesis (31)


„Ven z mého domu!" zahřměla matka a rázným švihnutím hůlky nechala otevřít dveře, jenže Juliette Severuse podržela na pohovce a ještě pevněji sevřela mužské prsty ve svých dlaních. „Mami, začala válka, každý z nás v tuto chvíli hledí na jediné dva kouzelníky, kterým může důvěřovat."

„Ne, zlato, já tady vidím jednoho člověka, za kterého bych položila život, a jednoho zrádce."

„Mami, ani tam nebyl!" Tentokrát držel tichý kouzelník ženu, která vlastní matku nechápala. Všichni bojovali o Snapeovu přízeň a loajalitu a ony byly v nezpochybnitelném postavení. Juliette těžce vydechla: „Díky Sevovi budeme vždy o krok vpřed, to je luxus, který ostatní nemají."

„Nebudu riskovat, že i Smrtijedi budou o krok před námi!" Starší žena si rozlíceně projela konečky prstů vlasy a kouzlem zavřela dveře. „Po včerejšku už není pochyb, kdo se vrátil. Na ministerstvu je chaos, Popletal rezignoval a kolem důležitých postů se nachomýtají jedinci, kteří by kvůli vlastní bezpečnosti zaprodali i vlastní rodinu. Smrtijedi," vyplivla znechuceně, čemuž však Snapeovo nucené přikývnutí nepomohlo. „Ještě dnes pošlu sovu s vlastní rezignací. Nezůstanu tam, nebudu je podporovat... A obzvlášť ne, když Bella..." S potlačováním pláče se otočila čelem k vyhaslému krbu. Juliette hřála kouzelníkova dlaň.

„Mami, stále tam je Moody, Kingsley, Tonksová..."

„To jsou jen loutky Brumbála," odfrkla přiškrceným hlasem, načež si nenápadně otřela oči. Juliette viděla každý pohyb, přestože k ní matka stála zády. „Ne... Já už budu chránit jen tebe, Juliette, Adama a Charlieho. Všichni víme, že to je teď nejdůležitější."

„Děkuji," pronesl tiše Snape, který se od příchodu nijak neprojevil. Přišel, protože se chtěl ujistit, že je Juliette v pořádku, a přinesl zprávu o smrti Blacka, jenže Juliette o všem věděla již od Lupina.

„Není to kvůli tobě."

„To je zřejmé." Vysoký muž se pomalu postavil k odchodu a Juliette již neměla sílu protestovat. „Dej pozor na děti, Juliette."

„Prosím, zůstaň," zažádala tiše s neskrývaným vyčerpáním, zatímco pouze sledovala, jak mužské dlouhé prsty pomalu opouštěly její dlaň. Chtěla jej zastavit, ale aktuálně potřebovala pouze spánek po probdělé noci.

„Musím do Bradavic, první hodinu učím." Za poslední prst na okamžik pozdržel odloučení, kdežto Juliettina matka opětovně otevřela dveře, aby kouzelníkovo počínání uspíšila. Severus se nejistě sklonil ke své přítelkyni, aby jej starší žena neslyšela, a zeptal se: „Věříme si?"

„Jistě! Jak tě něco takového mohlo jen napadnout?!" Černé oči nenápadně naznačily směr staré ženy. „Štveš mě, Seve, ale jsme rodina. Máme spolu děti, společnou minulost i budoucnost – se mnou můžeš počítat, ale nelíbí se mi, co děláš.

„To ani mně, Juliette. To ani mně," povzdechl si.

„Slib mi, že dáš na Harryho pozor!"

„Jako kdybych někdy dělal něco jiného."

„Já vím. Miluju tě!" Přitáhla si muže do polibku dříve, než se stačil vyjádřit, ale polibek ochotně oplácel, dokud si Juliettina matka neodkašlala. Tiše se odtáhli a Severus odešel na zahradu, odkud se přemístil.

„Nevěřím mu ani slovo," hlesla matka již klidněji. „Nikdo, kdo dobrovolně tráví čas s Ty-víš-kým, není bez viny. Měla by ses od něj držet dál a možná je i dobře, že kluci tátu téměř neznají."

„Mami, dělá to pro nás."

„Bella byla stejná, jenže stinná strana ti může dát moc, o které se ti nezdá, a proto se jen velmi těžko zůstává na naší straně, kde tě svazují pravidla a zákazy. Legalita je nudná a zkostnatělá a on už jednou okusil následnictví Ty-víš-koho. Neudržíš ho ani ty a děti."

„Změnil se, ví, o co přišel posledně." Juliette by ráda matce řekla, co se stalo, proč Lily zemřela, jenže nemohla přiživovat matčinu nenávist v době, kdy potřebovala rodinu stmelit více než kdy jindy, ačkoliv Severusovi stále úplně neodpustila.


Omlouvám se za velkou prodlevu, ale první státnice mě doslova vytrhly z reality :D Každopádně už mám dvě velké zkoušky za tří, takže možná ještě jednou bude trochu výpadek cca. do poloviny června :) Děkuji za pochopení!

Severus SnapeKde žijí příběhy. Začni objevovat