Final

1.6K 35 0
                                    

Türk'ü Türk yapan kanında akan merhamettir, ölüm geldiyse kapıma dilimden tek bir cümle dökülür; vatan sağolsun.
******
İnsan doğar, büyür, yaşar ve ölür. Hayatında belirli zamanlarda belirsizlik içinde yanıp tutuşur. Ayla Yüzbaşıda şimdi bu belirsizliğin içindeydi.

"Herkes iyi mi?" Ayla Yüzbaşının sesi endişeli olmasına rağmen demir kadar sert çıkmıştı.

"İyiyiz Komutanım." Deniz Teğmenin sesi demir kadar sert çıkmıştı.

"Yolun sonu Türk askeri buradan çıkışınız yok." Ayla Yüzbaşı etrafına baktı labirent gibi bir yerde sıkışıp kalmışlardı karşısındaki düşmanı ne derse desin buradan da çıkacaklarına emindi tek düşündüğü kayıp vermeden çıkabilecekler miydi?

Öte yandan Yaşar Albay saatlerdir ulaşamadığı timi için endişe içindeydi, Gaye Üsteğmenin de babasından farkı yoktu. Öykü Astsubay, Bozkurt timi ile en son irtibata geçtikleri yerde geniş arama yapmıştı ama Bozkurt'tan en ufak bir iz bile yoktu.

"Komutanım." Öykü Astsubay harekat merkezine girdi, Yaşar Albayın karşısına geçti selam verdi.

"Bozkurt'tan bir haber var mı Astsubayım?"

"Maalesef Komutanım hiçbir iz yok."

"Daha ne kadar direneceksiniz Türk askeri siz sekiz kişisiniz benim arkamda ise 109 kişi var. Sekiz kişi 109 kişiye ne yapabilir ki?"

"Türk'ü Türk yapan kanında akan merhamettir, ölüm geldiyse kapıma dilimden tek bir cümle dökülür; vatan sağolsun." Bu sözler Gökhan Yüzbaşının son sözleri miydi, yoksa miladı mıydı? Gökhan Yüzbaşının bu sözlerinden sonra Kara Yılan kod adlı terörist komik bir şey duymuş gibi gülmeye başladı.

"Biliyor musun Türk askeri, sizin bu cesaretinize hayranım. Benim arkamda bir ordu var, senin arkanda ise bir avuç asker var. Sen bana meydan mı okuyorsun hiç mi korkmuyorsun Türk askeri?" Bu sefer gülme sırası Gökhan Yüzbaşınındaydı. Teröristlerden birini daha indirdi.

"Senin arkanda yüz dokuz kişi varsa, benim arkamda da Ebabil kuşları var, Türk askeri var. Sekiz kişi diye küçümsediğin bu aslanlar var ya tek başlarına bile kaç kişiyi cehenneme gönderdi biliyor musun?" Gökhan Yüzbaşının sesi sertti, teröristlerden birini daha indirdi.

"Bu sefer buradan çıkamayacaksınız ama Türk askeri. Sizin karşınızda o ahmaklar yok, eğitimlerden burnu bile kanamadan geçen militanlar var onlara karşı şansınız yok." Ayla Yüzbaşı derin bir nefes aldı, Gökhan Yüzbaşı ile göz göze geldi. Elini yumruk yaptı. Bunu bana bırak demek istedi, Gökhan Yüzbaşı gözlerini kapatıp açtı.

"Eğitimlerden burnu bile kanamadan geçen militanlar militanlarının yarısı yerde paspas oldu ama ona ne diyorsun?" Ayla Yüzbaşının sesi buz gibi soğuk çıkmıştı.

"Devrem sesi duydun mu?" Kaan Astsubayın sesi alay dolu çıkmıştı, Yusuf Astsubay'da, Kaan Astsubayın oyununa ortak oldu.

"Ne sesi devrem?"

"Komutanım öyle bir kapak yaptı ki Yunanistan sınırlarında bile bu sesi duymuşlardır." Yusuf Astsubay başını iki yana salladı. Kaan Astsubay ekibin neşesiydi, nasıl bir durumun içinde olurlarsa olsunlar mutlaka işi gırgıra vururdu şimdi de olduğu gibi.

Çatışma hız kesmeden devam ediyordu Ayla Yüzbaşı bu depoya girdiği an kapılar kapandığı an burada bir şeylerin değişeceğini anlamıştı. Savaş Üsteğmen silahını yere düşürdü omzundan akan kana gözü takıldı daha iki hafta önce baba olmuştu. Hüseyin Teğmen, Savaş Üsteğmenin vurulduğunu görünce menzilinden çıktı. Çıktığı an kurşun yağmuruna tutuldu dizlerinin üzerine çöktü. Son mermi kalbine isabet etti başı zemine düştü.

Vatan SağolsunHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin