93

1.8K 174 312
                                    

"Düdükle beraber başlıyoruz! 10-A, 9-D'ye karşı! Hazır!"

Beden eğitimi öğretmeni, Taha'nın koyduğu lakapla Yerden Bitme, kısa boyu ile iki uzun erkeğin arasına girdi ve topu havaya atarken dudaklarındaki düdüğü çaldı. Spor salonundaki insanlar başlangıçla beraber anında tezahürat yapmaya ve bağırmaya başlarken, Taha da heyecanla oturduğu yerden kalkıp demirliklere yaslandı ve alt sınıfların kapışmasını izledi.

"Hepsi çerez." Dedi Taha, küçümseyici bir gülüşle. "Göreceksiniz, hepsinin içinden geçeceğiz."

"Tek sıkıntı B sınıfındaki çocuklar." Ceyhun da yanında kendi analizlerini sıraladı. "Tolga ve arkadaşları hayvan gibi top oynayıp duruyorlar. Birkaç saatlik antrenman ile onlar yenilecek gibi değil."

"Önemli olan daha fazla puan kazanmak." Taha B sınıfına kaybetmeyi çok umursamadı. "Diğer takımları yenip en üst puana sahip olsak diğer okullar ile kapışanlar da biz olacağız. B sınıfını kafaya takmaya gerek yok."

"Ne demek yok?" Demirliklere arkasını dönmüş bir şekilde duran ve kollarını göğsünde birleştirmiş Özgen, Taha'nın söylediklerini duyunca kaşlarını çattı. "Önceden Tolga'yı yeneceğimizi söyleyip durmuyor muydun?"

"Tamam, geçen hafta oynayışlarını gördüm..." Taha isteksizce mırıldandı. "Beklediğimden daha iyiydiler. İlk başta gerçeği kabul etmek istemesem de, şu anda çok fazla takılmamamız gerektiğini düşünüyorum. Eğlenin, millet!"

"B sınıfı ile oynarken Taha'yı yedeklere alalım." Sınıftan bir çocuk homurdandı. "Az kaldı B sınıfına çiçek dağıtıp ne kadar iyi olduklarını söyleyecek. Maçta topu onlara verirse şaşırmam."

"Hey!" Taha, konuşan çocuğa tekme attı ve burnundan soludu. "Saçma sapan konuşma, ben öyle bir insan mıyım?!"

Herkes: "..."

Kimse ses çıkarmadan sadece Taha'ya baktı.

"Sizi arkadaş maskesiyle dolaşan şeytanlar..." Taha, üzgün bir figür kesip Ceyhun'a döndü ve kendisini gösterdi. "Ceyhun, bana satıcı diyorlar."

Ceyhun, onun üzgün bakışlarını görünce etkilenmedi ve sadece, "Ah." Dedi. "Yazık."

"...sen de onlarla birliktesin!!"

"Hayır, sadece acınası olduğunu söylüyorum."

"Siktir git, maçı izleyecek hakka sahip değilsin sen!"

Taha bu sefer Ceyhun'u tekmelemeye başladığında, Ceyhun tembelce ondan kaçındı ve birkaç dokuzuncu sınıf kızın yanından hızla geçip bir alt tribüne indi, Taha'nın kalabalık tarafından durdurulduğunu görünce gülümseyip orta parmağını kaldırdı.

Erkeklerin çoğu Ceyhun'un tavrına güldüler ve Çağın onların çocukça davranışlarına iç çekerken kollarını yasladığı demirlikte biraz eğildi, maç durumuna dikkat etti.

"Rakiplerini önceden görüp bana karşı üstünlük kazanmaya çalışıyorsun, değil mi?" Özgen, onun hareketini gördüğünde alayla dudağının tek kenarını yukarı kaldırdı ve başını hafifçe geriye atarken yukarıda toplar tavan arasına girmesin diye konulmuş filelere baktı. "Oldukça hileli taktiklerin var, Karanel."

Çağın, "O zaman sen de bak ki eşitlenelim, Göksel." Derken onun ses tonuna gülmeden edemedi. "Neden bir anda gizemli ve kötü çocuk tavırları takınıyorsun?"

"Bana yakıştı, değil mi?" Özgen, yavaşça başını indirdi ve Çağın'a havalı bir bakış atarken tek kaşını kaldırdı aynı yavaş çekimde. "Baksana, tam bir kötü çocuk gibi duruyorum. Birisine bir bakış atsam anında peşimden ayrılmazlar."

başyapıt ≡ bxbHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin