𝟬𝟭𝟬 ‣ 𝙏𝙝𝙚𝙞𝙧 𝙉𝙚𝙬 𝙏𝙖𝙧𝙜𝙚𝙩

17 1 0
                                    

𝗕𝗨𝗔𝗧 kesekian kalinya, Ellia mengeluh panjang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

𝗕𝗨𝗔𝗧 kesekian kalinya, Ellia mengeluh panjang. Mengapalah dia bersetuju dengan ajakan CL untuk menyertai Duo Battle pada hari ini? Agak-agaknya, kalau dia bagi alasan sakit perut atau demam, adakah CL akan percaya?

Tanpa dia ketahui, dua pasang mata sedang fokus memerhatikan aksi mundar-mandirnya semenjak dari tadi. Seandainya dia tahu akan hal itu, entah bagaimana dia akan memberi respons... Silap hari bulan, mungkin sahaja dia akan tinggal di wadnya sambil berbungkus dalam selimut akibat rasa malu.

"Doc, patut ke saya cancel─"

"No! Kamu dah ajak, dia pun dah setuju. Sekarang dia teragak-agak, kamu pula buat keputusan nak batalkan rancangan Duo Battle tu? Gosh, you two... Untuk apa ajak main Duo Battle kalau akhirnya nak tarik balik ajakan tu? Dan buat apa bersetuju kalau akhirnya nak tarik diri? Tak fahamlah saya dengan korang ni!" Vierra berleter, geram. Dia bukannya apa, dia hanya tidak bersetuju dengan pola pemikiran dua anak muda itu. Jika sudah buat keputusan, haruslah menetapkan hati pada keputusan tersebut. Bayangkan sahaja andai situasi mereka saat ini ialah perlawanan kejuaraan VRS sebenar... Tarik diri pada saat-saat akhir, bukankah menconteng arang ke muka sendiri?

Some choices in life, once made, there would never be any chance to back out. So, think well before you decide. It's either you step up to face it or never make any choice at all. Just a friendly reminder, if you ever get unsure, keep in mind that an 'oops' is better than a 'what if'.

Terkulat-kulat CL apabila Vierra meninggalkan wadnya. "Kenapa dia moody sangat hari ni? Tak cukup tidur ke? Atau gaduh dengan Uncle Seth?"

Jam diperhatikan. Kini, sudah pukul 9.55 pagi. Jika mengikut jadual Duo Battle yang dia join, dia dan Ellia perlu masuk ke medan Duo Battle tepat pukul 10.00 pagi. Namun, CL agak keliru saat ini. Patutkah dia membatalkan sahaja acara Duo Battle tersebut atau mendengar kata Vierra? Lagi pula, ada betulnya juga apa yang Vierra katakan. Jika sudah sama-sama sepakat semenjak dari awal, mengapa perlu berundur pada saat-saat akhir seperti sekarang? Satu message lantas dikirimkan kepada Ellia.

• CULLEN
❝Ellia, are you ready?
Atau kau nak tarik
diri bila dah last
minute macam ni?❞

Ellia tersentap sedikit apabila membaca pertanyaan kedua CL itu. 'Tarik diri bila dah last minute', bunyinya seakan satu sindiran halus tidak kiralah sama ada CL benar-benar sekadar bermaksud untuk menyoal atau memang bertujuan menyindir dirinya. "Tak boleh jadi ni... Sofie Gracellia, kau dah setuju sebelum ni. I repeat, you have agreed to him. So, why are you going back on your own words?" Dia menyoal diri sendiri dengan tegas.

𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑Where stories live. Discover now