𝟬𝟭𝟰 ‣ 𝘼𝙗𝙨𝙦𝙪𝙖𝙩𝙪𝙡𝙖𝙩𝙚

12 2 0
                                    

WAKTU malam sudah menjelma dan CL masih sibuk mengerah otaknya, memikirkan apa hadiah yang patut dia berikan kepada Ellia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

WAKTU malam sudah menjelma dan CL masih sibuk mengerah otaknya, memikirkan apa hadiah yang patut dia berikan kepada Ellia. "Should I just ask sister about this?"

Telefonnya segera dicapai lalu dia menghantar satu chat kepada seseorang yang sudah lama tidak ditemuinya. Satu-satunya orang dalam keluarganya yang telah dan masih memberi sokongan padu kepadanya tidak kira apa sekalipun yang terjadi.

THE PRINCESS

Sister... I need
your help.
22:05

Who are you? Tak
mungkin kau ni
adik aku. That kid
won't ask for help
from me.
22:07

"Kalau aku tak minta tolong dengan dia, dia cakap aku tak anggap dia sebagai family. Bila aku minta tolong, dia kata aku ni bukan adik dia pula... Haih, tak faham aku dengan perangai dia ni," gerutu CL dengan wajah pasrah.

I'm being serious, sis...
Kakak akan tolong or
I should find someone
else?
━ 22:08

Duh... Nak minta tolong
ke nak ugut orang ni?
Fine, shoot it. Nak minta
tolong kakak pasal apa?
━━ 22:09

Kalau nak bagi hadiah
dengan seseorang,
patutnya bagi apa eh?
━━ 22:09

Bergantung... Kepada jantina,
situasi dan alasan. Kalau nak
bagi hadiah dengan... Wait!
You!
━ 22:09

CL serta-merta mendapat panggilan suara daripada kakaknya itu. "Ehem... Ehem..." Dia membetulkan suaranya sebelum mengangkat panggilan tersebut. "Helo?"

"What is this? You meet someone special and you don't inform anything? Who? Who is she?"

"What kind of attitude is this, sister? Kakak tak tanya khabar langsung da─"

"Prince, kakak sentiasa tahu macam mana khabar kamu. Jadi, buat apa nak tanya lagi? You've been the kid who asked for troubles, always making me worried... But, nah... You're always lucky that you survived many things, trouble asker. Alright, back to the main topic. Siapakah gadis malang yang kamu sukai ini?"

"Sister! Apa pasal pula dia jadi gadis malang?"

"Oops, sorry... Okey, kakak tukar soalan. Siapakah gadis paling bertuah yang dapat mencairkan hati adik beku kakak ini?"

𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑Where stories live. Discover now