𝙂𝙪𝙞𝙙𝙚𝙨 𝙤𝙛
࿈ 𝗩𝗘𝗥𝗦𝗨𝗦, 𝗼𝗿 𝗯𝗲𝘁𝘁𝗲𝗿 𝗸𝗻𝗼𝘄𝗻 𝗮𝘀 𝗩𝗥𝗦 ࿈
░▒▓█►─═══⟳═══─◄█▓▒░a) Terdapat tiga jenis battle, iaitu Solo, Duo dan Team. Untuk battle secara team, bilangan ahli maksimum dalam suatu team adalah seramai 10 orang manakala bilangan ahli minimum adalah seramai 3 orang.
b) Perlawanan kejuaraan VRS untuk Team Battle sentiasa adil. Team yang menentang satu sama lain wajib mempunyai bilangan ahli yang sama dalam team mereka. Misalnya, 3 on 3. Tapi, pengecualian boleh dibuat sekiranya terdapat ahli team yang jatuh sakit / tidak dapat turut serta dalam perlawanan kejuaraan yang diadakan. (Dengan persetujuan team yang akan bertanding.)
c) Bilangan players dalam Solo Battle adalah antara 500-1000 (normal / biasa), 1500-2000 (moderate / sederhana), 2500-3000 (difficult / sukar), 3500-4000 (extreme / ekstrem), 4500-5000 (merciless / kejam). (Bilangan ni standard untuk kedua-dua perlawanan kejuaraan pada peringkat apa sekalipun dan pertempuran secara online).
Bilangan players dalam Solo Battle meningkat mengikut tahap. Walaupun bilangan players untuk tahap yang lebih tinggi agak ramai, tapi Solo Battle tu tetap boleh dihabiskan dengan cepat. Why? Sebab bila tahap Solo Battle tu lebih tinggi, tahap players tu pun jauh lebih tinggi daripada tahap yang sebelumnya. For example, kebolehan seseorang player dalam Merciless stage adalah 80% lebih hebat daripada seseorang player dalam Extreme stage. Selain tu, semua players dalam Merciless stage merupakan pro gamers yang dikenali dalam peringkat antarabangsa.
Mana-mana player VRS boleh memilih untuk tak naik tahap kalau dia nak. But, that also means yang dia perlu kekalkan tahap karakter dia (mengikut standard tahap player tu berada). Tahap sebenar dia akan diisikan dalam tetapan peribadi karakter dia, iaitu 'LOCK' (penguncian tahap). Tapi, bila fight, tak ada sesiapa yang boleh nampak tahap sebenar dia.
Namun demikian, player tu tetap boleh memperolehi kelebihan-kelebihan yang sepatutnya dia dapat dalam tahap sebenar dia melalui Grand Event(s) yang dianjurkan. Grand Event(s) ialah Solo Battle secara bebas di mana semua players yang memilih untuk tak naik tahap akan bertarung tak kiralah apa sekalipun tahap sebenar mereka. Malah, bilangan players untuk Grand Event(s) tak ada ketetapan. (Kiranya, macam Free-style Solo Battlelah... Sebab even tahap mereka berbeza, mereka tetap akan fight satu sama lain. And also, bilangan players tak ada ketetapan untuk Grand Event(s)). Di samping membolehkan para players yang mengunci tahap mereka memperoleh kelebihan-kelebihan yang mereka patutnya dapat dalam tahap sebenar mereka berada, Grand Event(s) juga boleh menaikkan tahap + rank seseorang player ke tahap + rank seterusnya. Sampai tahap + rank terakhir pun boleh. But, that's only if player tu jadi pemenang keseluruhan in Grand Event(s). The thing is kadar kemenangan seseorang player tak dapat dijamin dalam Grand Event(s).
YOU ARE READING
𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑
Teen Fiction❝Every hurdle that comes my way, I will face it and get stronger.❞ ―𝐄𝐋𝐋𝐈𝐀 ★。+゚☆ ══════════════════ ☆゚+。★ Terlahir sebagai anak pasangan jutawan dan menjadi sebahagian daripada keluarga besar Lawrence dan Jennings yang cemerlang dari segi akadem...