𝟬𝟯𝟭 ‣ 𝘼𝙥𝙖𝙧𝙩 𝙤𝙛 𝙃𝙚𝙧 𝙇𝙞𝙛𝙚

11 1 0
                                    

LIRIKAN tajam dihantar kepada Claude yang duduk di sisinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

LIRIKAN tajam dihantar kepada Claude yang duduk di sisinya. "Why did you shoot that player?" Airika menyoal jengkel, tidak puas hati dengan apa yang baru sahaja lelaki itu lakukan.

Claude sekadar mengangkat bahunya. Dia langsung tidak merasa bersalah atas killing yang dilakukannya terhadap player tadi. "You don't even know who the player is... Macam mana kalau dia tu saja aje nak bantu kau? I mean, what if the player is actually a part of Archery Gang? Dan dia sengaja bantu kau sebab dia ada motif tersendiri?"

"Zeus, you're overthinking it."

"Moana, I─"

"Dahlah, I quit."

Airika langsung keluar dari arena Grand Event disebabkan hilang mood. Dia kemudian berlalu pergi dari gaming room tersebut.

Terpinga-pinga Claude jadinya. Mana pernah Airika meninggalkan arena Grand Event sebelum ini, jadi mengapa kali ini gadis itu berbuat sedemikian? Pada akhirnya, dia sendiri turut sama left arena Grand Event. Dia sudah tiada semangat mahu battle dengan sesiapa!

Usai keluar dari gaming room, dia langsung mendapatkan Airika yang sedang duduk menonton televisyen di ruang tamu. "Rika, aku minta maaf, okey?"

Airika melepaskan keluhan perlahan. "Tak apalah, aku yang emo sangat. Entahlah kenapa, tapi aku rasa macam nak sangat battle dengan player tu tadi... Yet, kau kill dia pula."

Claude melabuhkan duduknya di sofa satu seat berhampiran dengan gadis itu. Dahinya berkerut nipis. "Okey, sekarang aku betul-betul rasa you're acting weird about that player. Selama ni, kau tak pernah ada perasaan bila battle dengan mana-mana player... Sure you'd be annoyed when you lost to someone. Tapi, kau tak pernah hilang mood cuma sebab kau tak dapat nak battle with someone. Why eh? Kau kenal ke dengan player tadi tu?"

"Entahlah... Claude, I feel like I'm connected to the player. Aku tak tahu... Aku cuma... Rasa macam kenal, tapi macam tak kenal pun ada juga. I think I've seen that character somewhere before this... Yet, I can't tell who the player is."

Melihat raut wajah Airika yang kelihatan tertekan, Claude meletakkan tangannya di atas kepala gadis itu. Airika terus memfokuskan pandangannya ke arah Claude.

"Jangan stres sangatlah pasal player tu... Satu hari nanti, mesti kau akan dapat tahu juga pasal identiti dia. I don't know why, but sama macam kau... Aku dapat rasa yang dia akan join IGCC tahun depan, together with us. Dan kalau firasat aku ni betul, kau mesti akan ada peluang untuk battle dengan dia."

"Claude..." Airika mendekatkan wajahnya kepada Claude, menyebabkan lelaki itu hampir putus nafas dibuatnya.

"Y-Yeah?"

𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑Where stories live. Discover now