FIKIRAN Ellia melayang jauh, terfikir akan CL dalam pada mulutnya asyik mengunyah roti bakar buatan Sun. Entahlah mengapa, tetapi dia merasakan CL seperti sedang dalam dilema sekarang. Walaupun CL tetap membalas messagenya seperti biasa, namun dia tahu ada sesuatu yang tidak kena dengan lelaki itu.
She could always tell if he has problems, even when he doesn't tell. That's just how much she knows CL."Amboi, kakak! Jauhnya termenung... Kakak pandang dinding tu macam nak tembus aje," tegur Sun.
Mendengar teguran itu, automatik kepala Ellia terangkat. Wajah adiknya dipandang tanpa berkelip.
Sun berasa canggung dek tingkah laku kakaknya yang pelik itu. Ah, sudah! Apa pula yang tidak kena dengan Ellia sekarang? Lain macam sungguh perangainya semenjak kebelakangan ini!
Hari itu, dia sempat mendengar gosip hangat para guards soal insiden di mana Ellia menumpaskan Kylie dalam satu pergelutan yang berlaku selepas dia dan rakan-rakannya meninggalkan Ellia bersama Kylie di rumah sebelum ini. Guards yang bertugas sewaktu itu ada mengatakan betapa sikap Ellia amat jauh berbeza daripada kebiasaannya. Namun, Sun menganggap hal itu biasa-biasa sahaja. Ianya kerana dia cukup jelas dengan cara Ellia bersikap apabila kakaknya itu mempraktikkan seni mempertahankan diri. Jika perubahan sikap diukur menggunakan darjah, maka sikap Ellia yang normal akan berubah daripada 90 darjah kepada 360 darjah ketika dia mengaplikasikan seni mempertahankan diri yang dipelajarinya terhadap seseorang.
Walau bagaimanapun, berdasarkan pemerhatiannya, sikap Ellia nyatanya memang banyak berubah semenjak dua menjak ini. Ellia sudah agak jarang keluar dari biliknya walhal dia sentiasa menjadikan ruang tamu sebagai favourite spacenya di rumah sebelum ini. Duduk terperap di dalam bilik? Itu benar-benar bukan ciri yang normal pada kakaknya!
"Erm, kenapa ni, kakak?" Dia menyoal lembut.
"Kakak nak tanya... Baru-baru ni, team Crowner ada buat something ke? I mean like... Urm, maybe... Dedahkan apa-apa berkaitan your former team leader?"
Sedaya upaya Ellia mengawal diri supaya tidak menyebut nama CL. Tak pasal-pasal nanti, Sun berkemungkinan dapat menghidu sesuatu kalau dia selamba sahaja menyebut nama itu.
"Erm... Dedahkan ap─"
"Manager kitorang posted announcement baru-baru ni dekat akaun rasmi team Crowner yang kedua. The announcement was about CL's betrayal."
L yang sedang sibuk menyediakan minuman hot chocolate untuk dirinya tiba-tiba mencelah, membuatkan Ellia dan Sun membelalakkan mata masing-masing.
"This is unfair! Kenapa tak ada sesiapa bagitahu Sun?" Sun membuat muncung panjang, tidak puas hati kerana tidak diberitahu apa-apa berkenaan announcement tersebut.
YOU ARE READING
𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑
Teen Fiction❝Every hurdle that comes my way, I will face it and get stronger.❞ ―𝐄𝐋𝐋𝐈𝐀 ★。+゚☆ ══════════════════ ☆゚+。★ Terlahir sebagai anak pasangan jutawan dan menjadi sebahagian daripada keluarga besar Lawrence dan Jennings yang cemerlang dari segi akadem...