𝟬𝟮𝟭 ‣ 𝘼 𝙋𝙡𝙖𝙣

11 2 0
                                    

PELBAGAI reaksi muncul daripada team Crowner setelah menyaksikan Solo Battle yang tadinya dimenangi oleh Siea

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

PELBAGAI reaksi muncul daripada team Crowner setelah menyaksikan Solo Battle yang tadinya dimenangi oleh Siea. Masing-masing takjub bilamana Siea melakukan gerakan terakhir yang cukup kemas dan menamatkan battle tersebut sebagai pemenang.

"Who on earth is she?" Terkelip-kelip mata Alex menatap skrin televisyen.

"Aku pun nak tahu," ujar Hope.

"Korang rasa... Dia boleh jadi Queen tak?"

Usai sahaja Yuki melontarkan soalan itu, berpasang-pasang mata terus tertumpu kepada dirinya. "What? Aku ada tersalah grammar ke?"

Kala gelengan kepala segerak oleh enam insan menyambut soalannya, berkerut seribu dahi gadis itu dibuatnya. "Habis tu? Kenapa korang semua pandang aku?"

"Well... Sebab soalan kau yang tak pernah tak tiber." Sun mengangkat bahu seraya memiringkan sedikit kepalanya.

"Exactly!" sahut Alex, Dan, Eli Hope dan L. Sekepala betul!

Yuki memutarkan bola matanya. "Tiber macam mana sekalipun, tapi tak adalah keluar topik sangat, kan? So, apa korang fikir pasal dia?"

"Mmm... To be honest, aku rasa dia ada potensi. Tapi, aku tak pasti kalau dia dah cukup pro untuk take over the throne of the late Queen." Hope berbicara jujur.

"Aku setuju. She has that potential in herself, but her experience... She might still have a long way to go," kata Dan yang menyokong sepenuhnya pandangan Hope.

Sun berdehem kecil. "Erm... Personally, aku rasa dia memang ada peluang yang tinggi untuk jadi Queen. I mean, look at how bold she was in the battle just now! Dia dapat tumpaskan hampir separuh daripada total players... Plus, it's only been a month and a half since she started playing VRS, guys! This Siea... Aku yakin dia boleh pergi lebih jauh dalam masa yang singkat aje."

"She's indeed a gifted player. Strategi dia memang agak manipulative... Well, dia guna strategi yang dapat mengelirukan orang. Walaupun sebenarnya strategi tu mudah dibaca, but still, bagi player baru macam dia... Being able to play those kind of strategies truly showcased her talent. Aku yakin, dia memang akan bertumbuh menjadi player yang lebih handal kalau dia asyik berlatih. But about being the Queen... For now, it's still hard to tell that." L pula menyatakan pendapatnya berdasarkan pemerhatian terhadap strategi yang Siea gunakan.

"Bagi aku pula... Aku tak rasa gelaran Queen tu cuma boleh dipegang oleh seseorang yang dah lama jadi player. Yes, experience is indeed important. At the same time, ability pun penting juga. I could see that she's already got the ability in herself. Apa yang kurang cumalah pengalaman dia... Like what L said, her strategy is manipulative. But honestly, that's not the only special thing about her. Aku rasa... She can read her enemies' moves. Aku tak pasti korang sedar ataupun tak yang... Whenever she stay focused, she never missed to avoid the attacks. She's actually an analyst. So, do I think she can be the Queen? Ya, aku rasa itu bukan sesuatu yang mustahil. Lagipun, didn't it took less than a month for CL to be the King? He─" Terasa lumpuh mulut Eli untuk berkata-kata lagi setelah tersedar mengenai nama yang baru dia sebutkan.

𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑Where stories live. Discover now