𝟬𝟴𝟱 ‣ 𝙏𝙝𝙚 𝙇𝙤𝙣𝙜𝙚𝙨𝙩 𝘽𝙖𝙩𝙩𝙡𝙚

13 2 0
                                    

SEAWAL jam 7

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

SEAWAL jam 7.00 pagi lagi, CA, Ellia, Crowner, Empire dan Rel sudah berkumpul di tempat latihan yang Rel tempah khas bagi Ellia. Ruangan yang sama seperti sebelum ini, iaitu Room 001.

"Tempat ni memang biasanya kosong ke?" soal Yuki kepada Rel. Rasa ingin tahu memuncak tinggi dalam dirinya kerana sehingga kini, dia tidak pernah melihat pengunjung lain datang ke bangunan ini.

"Well, tempat ni tak ramai yang tahu... Yang tahu pun tak berminat sangat nak datang sini. Aku yakin, sekarang ni korang semua mesti sedar yang tempat ni milik VIS, kan?" Santai Rel bersuara sambil asyik memutar-mutarkan pen di tangannya.

Semua orang langsung menganggukkan kepala. Well, nampak sangat bukan Yuki seorang sahaja yang rasa penasaran sebenarnya.

Rel tersenyum senget. "Kalau korang nak tahu, tempat ni dipanggil VIS's Private Gaming Centre. So, by its name, I bet you guys understand now why I said this place is not known by many people. Students VIS rata-rata yang tahu pasal tempat ni pun semuanya berpangkat senior ataupun golongan elit. But, ada juga dalam kalangan pelajar-pelajar senior and golongan elit yang tak suka ambil tahu sangat pasal pusat-pusat latihan gaming yang didirikan oleh VIS. For these type of students, they literally won't know about this place. Students yang tahu pasal tempat ni pula... Diaorang tak minat datang sini sebab tempat ni agak 'terpencil', dan diaorang rasa pusat-pusat latihan lain suit them better than this centre which is rarely attended by VRS players."

Melihat CA yang sudah membuka mulut untuk melontarkan soalan, dia bersuara lagi. "This centre is extremely private, tak ada sesiapa yang akan ganggu kita dekat sini which is the main reason why I chose this centre to be Ellia's training place. Crowner Palace and Empire Base were both designed to suit the members of Crowner and Empire, so I suppose it would be hard for us all to fit in the two place. I mean, we need to think about the space... In my opinion, ruang untuk buat training gaming secara beramai-ramai di dua tempat tu tak memadai. But hey, I'm not trying to be offensive, okay? Why not the other centres? Okay, the other centres are much popularly known by others and there would be many visitors there. Ellia doesn't want the attention, so this place should be the best option."

Terkatup kembali mulut CA. Tahu-tahu sahaja Rel yang dia mahu bertanya tentang mengapa tempat ini menjadi pilihan lelaki itu sebagai tempat latihan Ellia... Dia rasa musykil sekarang, adakah dia orang yang terlalu mudah dibaca?

"It's not that you're a readable person, but he has known you for years," tutur Ellia. Senang sahaja dia menebak isi hati CA apabila melihat ekspresi wajahnya.

CA tercengang. Arghh, lagi sekali fikirannya dibaca seseorang! Apakah?

"Macam mana kau tahu apa yang aku fikir?"

𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑Where stories live. Discover now