◕ Bordeaux, France ◕
RAHANG CL menegang sebaik selesai menyaksikan video Private Solo Battle yang Ellia sertai semalam. Tangannya pula erat mengepal penumbuk. "Those dark players..."
"CL, kau bawa bertenang dulu, okey? Aku takut ni," ujar Rel yang duduk bersebelahan lelaki itu. Dia pula yang rasa seriau memerhatikan reaksi CL.
Selama dia mengenali CL, dia tahu CL amat jarang mencapai tahap di mana dia benar-benar hilang sabar sepenuhnya. CL memang mudah geram, tetapi amukannya sukar dipancing. Dan sesiapa yang berjaya memancing amukan lelaki itu... Rel berani bertaruh, orang itu pasti akan menyesali perbuatannya seumur hidup.
Ada sebab mengapa CL memilih nama Cullen sebagai character IDnya... Benar, memang salah satu sebabnya adalah kerana CL seperti Edward Cullen, sang puntianak dalam cerita Twilight. Dia berkelakuan seperti puntianak, sentiasa menjadi player pertama mendapatkan First Blood dalam setiap battle yang dia sertai sebelumnya. Bahkan, dia sememangnya pakar membuat Fast Killing. Pun begitu, terdapat sebab lain yang membuatkan dia memutuskan untuk menggunakan character ID Cullen. Ianya disebabkan keperibadiannya yang persis keperibadian Edward. Edward begitu protective terhadap orang yang dia sayangi. Samalah juga halnya dengan CL.
Pernah sekali CL menyaksikan beberapa orang players mengatakan hal-hal yang buruk berkenaan pasangan bekas PK dan PQ of VRS dalam video-video di VRS Timeline beberapa tahun lepas... Hal yang terjadi selepas itu adalah mereka semua diburu oleh CL.
All that they said, he made them ate it all up. Mercilessly.
Sewaktu itu, CL memainkan setiap battle untuk meng'hadiah'kan mereka killing yang mampu membawa trauma dengan menggunakan akaun Guest User bagi mengelakkan identiti sebenarnya diketahui ramai. Kehadirannya sebagai penyerang tiada belas kasihan sempat menggemparkan komuniti VRS, sehinggakan seorang pengguna VRS Timeline membuat suatu kajian menyeluruh berkenaan dirinya. Pengguna itu mengatakan bahawa serangan tanpa belas kasihan Guest User tersebut yang mana ialah CL, cuma dikenakan ke atas para players yang menghina bekas PK dan PQ of VRS. Ramai yang menyokong serta mempercayai kajiannya, dan semenjak itu, tiada sesiapa lagi berani mencemuh dua figura terkenal dalam VRS tersebut.
Kekejaman CL hanya berhenti selepas berhasil membuat killing tanpa belas kasihan terhadap semua players yang mengundang amarahnya itu. Masih segar dalam ingatan Rel bagaimana CL sentiasa menyertai banyak battles demi melahap 'mangsa-mangsa'nya. CL sangat gigih mencari character ID players tersebut dalam setiap battle's participants list. Jika tidak ditemui, dia akan keluar dari battle itu. Namun jika dia melihat character ID sesiapa dalam kalangan mereka, awal-awal lagi dia akan mengesan kedudukan mereka. Malah ada yang tidak sampai sesaat memasuki arena battle, sudah diheadshot oleh CL. Fuh, kalau Rel yang kena... Sumpah dia trauma untuk bermain VRS lagi!
YOU ARE READING
𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑
Teen Fiction❝Every hurdle that comes my way, I will face it and get stronger.❞ ―𝐄𝐋𝐋𝐈𝐀 ★。+゚☆ ══════════════════ ☆゚+。★ Terlahir sebagai anak pasangan jutawan dan menjadi sebahagian daripada keluarga besar Lawrence dan Jennings yang cemerlang dari segi akadem...