𝟬𝟴𝟴 ‣ 𝘾𝙇'𝙨 𝙄𝙣𝙫𝙞𝙩𝙖𝙩𝙞𝙤𝙣 𝙩𝙤 𝙖 𝘿𝙪𝙚𝙡

6 3 0
                                    

LAGAK pesalah yang hanya menunggu masa untuk hukumannya dibacakan, Rel tunduk menekur lantai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

LAGAK pesalah yang hanya menunggu masa untuk hukumannya dibacakan, Rel tunduk menekur lantai. Wajah berkulit cerah miliknya bertukar pucat di bawah berpasang-pasang mata yang kini mengelilinginya.

"Rel... What is it?"

Suara Eli yang pertama memecah keheningan di Room 001. Mengenangkan dirinya sebagai yang paling tua dalam kalangan mereka semua, terasa seperti ada sesuatu yang mendorong dirinya untuk memulakan bicara. Sesuatu yang seumpama naluri untuk dia memikul tanggungjawab dengan mengetuai pembicaraan mereka pada kali ini.

"A-Aku... Aku... A-Aku..."

Berpeluh dingin Rel jadinya. Ah, sudah! Sejak bila pula dia ada masalah untuk bertutur?

"Viorel Aerean, apa benda yang kau buat ni? Kau panggil kitorang ke sini, cakap nak bincang sesuatu kononnya... Tapi dah nak hampir 10 minit, and you still haven't said anything important. Kalau kau tak boleh nak cakap, tak payahlah cakap. Kau tahu tak yang sekarang ni kau cuma buang masa semua orang? Sepatutnya sekarang ni kita semua bantu Ellia buat latihan yang terakhir... But instead of doing so, we're gathering here like some fools and did nothing for her. Aku tak tahulah otak kau pergi mana... Kau ni memang cuma tahu main-main aje, kan? I guess, you never really know when to be serious and when you can fool around. So, tell you what, in case kau susah sangat nak sedar... Semua orang di ruangan ni tak ada masa nak main-main dengan kaulah!" Kasar kedengaran intonasi ucapan Alex.

"Lex..." Hope menyentuh bahu Alex.

Ekspresi wajah Rel yang berubah, mana mungkin dia tidak sedar lelaki itu terasa. Jadi, dia rasa perlu untuk dia menjadi orang tengah di antara mereka berdua. Orang tengah yang bukan sebarang orang tengah, melainkan sosok seorang 'peacemaker'.

"Heh..." Rel tiba-tiba tertawa sinis.

Rasa gugup yang menyelaputi dirinya tadi hilang sudah entah ke mana dan kini digantikan dengan lahar ganas yang terasa membakar dadanya. Matanya naik menikam sepasang mata Alex yang mencerlungnya tajam.

"Aku tak tahu bila masanya nak serius? Is this how you view me in your eyes? Fine, aku memang tak reti nak serius! Aku langsung tak boleh nak serius, okey? The fact that I had to treat every side with full care and consideration just makes me unable to be serious!"

Nada yang mencanak naik tanpa amaran itu seakan tamparan dingin kepada setiap orang di sekitar Rel. Tidak pernah-pernah lagi dia meninggikan suara seperti itu selama ini... Nampaknya, memang ada hal serius yang membebankan akalnya kini.

"Rel..." CA bernada lembut. Rel dihampirinya lalu dia memegang lengan lelaki yang sudah dianggapnya sebagai adik sendiri itu, setara dengan CL.

Rel menghela nafasnya kasar. Pelipisnya diurut-urut perlahan. "I'm sorry, aku tak bermaksud nak tinggikan suara... But to talk as if you are in my shoes while you clearly don't know how does it feels like to be me, that's too much, Alexis Mae. Aku tak tahu macam mana caranya aku nak suarakan apa yang aku patut bagitahu korang tanpa buat sesiapa feel bad... I just don't... I don't want to cause any displeasure, much less a damage."

𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑Where stories live. Discover now