NYANYIAN merdu burung-burung di awal pagi membangunkan Ellia dari lelapnya. Sambil menguap, dia menumpukan pandangan pada katil Airika. Dan saat menyedari katil itu kosong, matanya pantas membulat. Ke mana Airika pergi?
Belum pun berpeluang menggeledah seluruh pelosok wad itu, Ellia terus mengalihkan pandangan ke bahagian pintu tika terdengar bunyi seseorang bersenandung kecil dari luar wad.
I'm grateful for the storm
Made me appreciate the sun
I'm grateful for the wrong ones
Made me appreciate the right ones
I'm grateful for the pain
For everything that made me break
I'm thankful for all my scars
'Cause they only made my heart
Grateful, grateful, grateful, grateful, grateful
GratefulKorus lagu Grateful oleh Rita Ora langsung bermain di fikiran bilamana bunyi senandung itu didengarinya dengan lebih jelas.
Selang sesaat kemudian, pintu wad itu terbuka, menampilkan sosok Airika yang tengah memegang dua beg kertas berhiaskan logo kafeteria hospital. Kelihatan wajahnya sedikit terkejut tatkala bertentang empat mata dengan Ellia.
"Err... Kau dah bangun rupanya," ujar Airika dengan sedikit kekok usai menutup pintu wad. "Oh ya, aku ada beli makanan untuk kau ni... Ad─"
"Aira, kau sedar tak yang kau tu seorang pesakit?" pintas Ellia. Ekspresi wajahnya jelas menunjukkan yang dia sedang geram dengan fiil Airika.
Airika mengeluh perlahan. "Grace, aku dah pulihlah. Lagipun, setakat nak pergi kafeteria tu apalah sangat... Keadaan aku bukannya terlampau nazak, okey?"
"Ha, menjawab!"
"Aku ada mulut, so..." Airika menggantungkan ayatnya itu apabila melihat reaksi Ellia yang seperti ingin menelan dirinya hidup-hidup. Bersama puppy eyes, dia lekas-lekas berjalan mendapatkan Ellia.
Ellia mencebikkan bibirnya kala Airika merangkul lengannya dengan raut comel. "Ni dah kenapa pula ni?"
"Graceeeee... Janganlah marah-marah awal pagi macam ni. Mari kita breakfast, lepaskan tension dulu... Okey?"
"Aku tak lapar."
Gruuukkkkkk!
Sesungguhnya lidah boleh memalsukan kenyataan, tetapi perut tidak akan mampu berbohong. Sudahnya, Ellia sekadar menebalkan kulit wajahnya bila menangkap senyum senget Airika. Dear perut, mengapalah tidak ingin berkompromi dengan dirinya?
"Dah, tak payah nak tunjuk ego... Geram macam mana pun, kau kena juga hormati pendirian perut kau. Dia nak isi tangki yang sekarang ni tengah kosong, kau kenalah layan."
Ayat Airika itu menyebabkan Ellia terkedu. Wah! Hebat sekali aturan bicaranya ya?
"Aku buk─"
"Say aaa..."
YOU ARE READING
𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑
Teen Fiction❝Every hurdle that comes my way, I will face it and get stronger.❞ ―𝐄𝐋𝐋𝐈𝐀 ★。+゚☆ ══════════════════ ☆゚+。★ Terlahir sebagai anak pasangan jutawan dan menjadi sebahagian daripada keluarga besar Lawrence dan Jennings yang cemerlang dari segi akadem...