BAGAIKAN mahu meloncat keluar sahaja bebola mata semua orang dari soket mata masing-masing bila mendengar informasi yang baru Airika kongsikan! Biar betul?
"Kakak, kakak yakin ke dengan hasil siasatan yang kakak buat ni? Uh, don't get me wrong... But, you see... Kakak sendiri pun tak pernah nampak Eva main VRS, kan? Jadi, macam mana kakak boleh yakin yang hasil siasatan kakak ni tak salah?" Bersusah payah Sun mengatur bicaranya, risau kalau-kalau dia tersilap kata dan menyinggung hati kakak sepupunya itu.
"You've got a point there. Memang betul kakak tak pernah nampak dengan mata kakak sendiri yang Eva tu main VRS, tapi Sun jangan lupa pula... I've lived under the same roof with her for years, so I know her personality. Mungkin taklah semua karakteristik dia, tapi sekurang-kurangnya adalah juga beberapa yang kakak tahu. Dan apa yang kakak boleh pastikan adalah diri dia dengan karakter Lily tu ada banyak persamaan... You know that one famous saying in VRS, don't you? The one which sounded, "You may not notice it, but your character often resemble yourself." Alright, kakak tahu ni cuma layak disebut andaian semata-mata... However, I am certain enough that she's really Lily."
"Oh, jadi dia rupanya..."
Respons Ellia yang seperti baru menyelesaikan suatu misteri itu menggamit perhatian semua yang berada di kelilingnya. Satu senyuman dia tayangkan.
"Kakak, that smile of yours is giving me goosebumps..." Sun memberi komen ringkas sebelum meneguk air liur.
Ellia berdehem kecil lantas memadam senyum pada wajahnya itu. Satu demi satu wajah-wajah di hadapannya dipandang. Hujung pangkalnya, gerakan bebola matanya berhenti pada Sun.
"Sunny, ingat lagi tak masa Eva pinjam buku nota Sun hari tu?"
"Erm... Masa Sun tak ada dekat rumah tu eh?"
Anggukan kecil Ellia berikan.
"Oh... Ingat memanglah ingat. Tapi, kenapa kakak tiba-tiba bercakap pasal topik ni pula?" Hairan Sun dek soalan Ellia yang sepertinya tiada kaitan dengan topik Lily itu.
"I just remembered that... Masa tu, Eva spent quite some time dekat tingkat atas. Kebetulannya, komputer VRS kakak tengah charging back then... So, komputer tu kakak letak dekat meja aje. Although I locked up my room... You see, Eva, she knew exactly where to find the key to my room."
L yang langsung berhasil menghubungkan titik-titik plot yang disampaikan oleh kakaknya itu pantas memetik jari.
"I get it now! Maksud kakak, Eva ada masuk ke bilik kakak dan secara kebetulan nampak komputer VRS kakak masa tu... But even if that was the case, what's her original intention in─"
"Abang, kenapa tiba-tiba diam pula ni?" Terpinga-pinga Sun apabila L menggantungkan bicaranya begitu sahaja. Haih... Terasa perlahan betul otak dia sekarang ini!
YOU ARE READING
𝐕𝐄𝐑𝐒𝐔𝐒 | 𝑹𝒆𝒗𝒂𝒎𝒑
Teen Fiction❝Every hurdle that comes my way, I will face it and get stronger.❞ ―𝐄𝐋𝐋𝐈𝐀 ★。+゚☆ ══════════════════ ☆゚+。★ Terlahir sebagai anak pasangan jutawan dan menjadi sebahagian daripada keluarga besar Lawrence dan Jennings yang cemerlang dari segi akadem...