Selfie

4.5K 315 43
                                    

Skúška v utorok.

Sedeli sme v svojej tradičnej zostave v rohu vzadu. Paťa , ja, Dano a Kubo. Na učiteľke už bolo vidieť nervozitu, lebo vystúpenie malo byť už v piatok. Všade vládol šum. Na javisku sa riešilo ako bude čo rozostavené počas jednotlivých scén. Pár študentov, čo mali role iba ako komparz, mali na starosti presúvanie kulís a prípravy. Jeden , myslím, že sa volal Denis z déčky mal na starosti osvetlenie, tak si tam nastavoval a skúšal reflektory.

Dano s Kubom boli vo veselej nálade, lebo sa poštuchovali a stále na dačom rehotali.

„No tak, kde pokračujeme? Minule sme vynechali nejaké scény, chcete si to prejsť? Nika ty si minule nebola." Učiteľka stála na pódiu a hľadala ma pohľadom.

„Nie my sme si to tancovanie už nacvičovali."- zakričal Dano so širokým úsmevom. Kubo sa rehotal tiež, lebo včera sa o to tancovanie dosť pričinil. Dobre mi oči nevypadli. To nemyslíš vážne, ešte spomeň niečo a porazí ma. Štuchla som ho pod rebrá. Zahniezdil sa.

„Čo? Alebo si chceš zatancovať ešte raz?" Smial sa vlasy mu poskakovali okolo hlavy, ako ňou vkuse pohadzoval. Pozrela som na neho výhražne. Oči mu zažiarili.

„Ona si to chce zopak......"- nestihol to dokončiť, lebo som mu zakryla rukou ústa. Ďalej sa pod ňou smial. Ja ho roztrhnem ako žabu. Zovrela som pery, aj keď úsmev ma na nich stále ostával. Nedalo sa na ňom nesmiať.

„Kubo! Čo ste fajčili marišku?" Kubo sa rehotal, Dano si bez protestov nechal zakrývať ústa a hundral niečo, čo mu nebolo rozumieť. Paťa sa na nás bavila, aj keď nechápala úplné súvislosti. Učiteľka sa otočila ku niekomu na pódiu.

„Jediné, čo si precvičím bude hodenie ťa o zem." - precedila som pomedzi zuby. Dano sa rehotal, cítila som pod rukou jeho zuby. Chytil mi ruku a odtiahol ju.

„Vážne? Zariadim to."- oči mu tak silno a veselo žiarili, že by sme nepotrebovali ku predstaveniu ani osvetľovača a reflektory. Nadychoval sa a chcel zakričať.

„Pani....." Ja som bola akčnejšia.

„Neopováž sa!" Zamierila som pod rebrá, kde je šteklivý a dosť surovo som ho začala štekliť. Nečakal to, začal sa hádzať ako ryba na suchu s výkrikmi smiechu, drgol do Kuba, ten sa aj so stoličkou zakýval a tresol o zem, Dano už nemal záchytný bod a ja som neprestávala, tak sa hádzal so smiechom, až kým neskončil na Kubovi.

„A máte to, pomsta je sladká." Paťa sa na mňa prekvapene dívala a potom aj na tých dvoch, váľajúcich sa po zemi a rehotajúcich sa. Učiteľka mala niečo dôležitejšie, dokonca nás ani neokríkla, že robíme hluk.

„Vám čo je?" smiala sa. Iba som kývla plecami. Dano sa hneď vyšvihol zo zeme a ryl sa medzi nás dve, normálne si Paťa musela presadnúť a pustiť ho medzi nás. Kubo sa tiež zviechal zo zeme a dvíhal stoličku.

„Tak ideme skúšať to hádzanie?"

„Už som ťa hodila ak si si nevšimol." Obe nás obchytil okolo pásu a vyškieral sa.

„Možno chcem ešte raz. Póoď so mnou na javisko." - prosíkal a klipkal modrými očami.

Otočila som sa na Kuba so spýtavým pohľadom.

„Kubo vážne, čo ste pili?" Kubo sa smial a pridala sa aj Paťa a Dano. Museli sme pôsobiť ako cirkus. Našťastie na pódiu hopsala Lea a ku tomu bola pustená hudba dosť nahlas, tak sme neboli taký nápadní.

„Dáme si selfie zahlásil Kubo. Paťa sa toho hneď chytila a vyťahovala mobil.

„Nie ja sa nechcem fotiť." - protestovala som. Predo mnou sa objavili dva mobily. Rýchlo som sa otočila, jediná možnosť bola k Danovi. Schovala som sa na jeho ramene.

„Joooj nebuď taká veď kvôli pamiatke."- hrešila ma Paťa.

„Ste strašní."- nakoniec som sa predsa len pozrela do cvakajúcich mobilov. Stále som bola naklonená k Danovi, ako som sa schovávala na jeho ramene a krku. Dano na mňa pozrel zvrchu, dobrá nálada z neho len sršala, ceril na mňa biele zuby.

„Chcem pusu." Pcha od prekvapenia som vyprskla.

„Nie opľuť." Smial sa, aj ostatní to považovali za vtipné. Tak som svoje prekvapenie premenila tiež na vtip.

„Tak si popýtaj od Kuba." Otočila som sa na Kuba. „Kubko daj mu božtek, lebo sa mu cnie."

„Jasné." Kubo sa pridvihol, vzal Danovu hlavu, ja som sa musela odtiahnúť úplne dozadu, našpúlil sa, pritiahol si ju k sebe a dal mu pusu na líce s hlasným pokrikom: „Ahmmmmmm....cmuk."

V tom momente pre nás nebolo nič smiešnejšie.

„Fúúúj, mám radšej ženskú spoločnosť." - škeril sa Dano.

„A teraz vy dámy." - vyzval nás a pozrel aj na Paťu. Tá sa tvárila, že je to dobrá sranda. Obe nás celý čas držal okolo pásu.

„Ale chcem foto." Kubo sa hneď postavil a našteľoval. Tak som na to pristúpila.

„Ale ja po Kubovi nechcem." Vyhlásila som a utierala rukávom Danove líce.

„Veď si ho pred chvíľou opľula, tak to máš jedno." Protestoval Kubo na moje hygienické čistenie.

„No dievčatá raz, dva tri." Odpočítaval Kubo. Je to bláznivé, ale sranda, nádych a cmuk. Obe sme ho pobozkali na líce.

„Som obletovaný."- rehotal sa Dano.

„Veď to si vždy, playboy." nadvihol obočie.

„Ale, ale chlapci..." - zakričala učiteľka, „poďte už na javisko, nech sa na vás pozrieme aj my."

„Ooooj, nechce sa mi." - Dano našpúlil pery ako malé decko. „no nič dámy, musíme ísť." Už sa dvíhal. Stiahol ruku z pásu a obchytil ma okolo ramien. Ešte sa naklonil a pobozkal ma niekde na spánok. Pozerala som za ním prekvapene. Už stúpali na javisko, keď som zachytila Lein pohľad, žmúrila oči a tvárila sa, akoby jej niečo smrdelo. Neviem, čo všetko videla, ale nadšená z toho vôbec nevyzerala. A mne je to fuk. Pustili sme sa do debaty s Paťou. Do konca skúšky sme už s chlapcami nesedeli, lebo sme sa akurát striedali na javisku. Nacvičovanie nám už išlo rýchlo, veď aj predstavenie bude trvať iba hodinu a pol. Dokončili sme to až do záverečnej scény. Prípravy na ples sme si naozaj užili, boli sme vysmiaty, ako lečo. Ja som sa snažila vyčesať Danovi kohútika. On sa tváril že sa mu to neskutočne páči. Dobre sa na tom bavili aj Paťa a Kubo.

Pri poslednej scéne, kde som mala spievať sólo, učiteľka pustila niečo z prehrávača, aby si mohol Dano s Leou nacvičiť záverečný tanec. Dano začal poskakovať ako pajác na gumičke a Lea sa hnevala, že takto sa to predsa nedá. Odrecitoval svoje dialógy, ale štýl tanca veľmi nezmenil. Išiel úplne mimo rytmu. Lee sršali z očí iskry. Keď som si spomenula, ako ladne vie tancovať, tak bolo jednoznačné, že to robí Lee nárokom. Smiala som sa na tom a on ma kútikom oka sledoval.

Tak aby vám nebolo dlho, pridávam ešte jednu časť pred víkendom, taká oddychovka.

P.S. Nechcem ŤaWhere stories live. Discover now