Ha ha şu hafızamdaki garip bilgilerin böle yararlı olabileceğini hiç düşünmemiştim. Bilgi rehberinin başlığı havalı şekilde tehdit etme yollarıydı. Galiba bu sebeple yılanlardan korkuluyor. Soylarına böyle ilginç rehberler geçiriyorlar.
Öncelikle yapmam gereken alttan ima etmeyi düzgün kullanabilmek. Olanları çok tatlı bir dille ve gülümseyerek anlatmakla her şey başlıyor. Burada önemli nokta karşındakilere ne istediğini belirtebilmekte.
Burada yaptığım tatlı bir dille örümceğe yapılan saldırı için tazminat istemekti. Gerçi ne istediğimi belirtmedim ama rehbere göre elflerde fazla ayrıntıya girmeye gerek olmuyormuş. Zeki türler oldukları için ne istediğini tahmin edebiliyorlarmış. Gerçi harita ve bilgi değerli olmadığı için başka bir şey istiyorum. Ne istediğimi bende bilmiyorum rehbere göre elfler bir şekilde biliyorlarmış. Ne getirecekler acaba?
İkinci kısımda karşıdaki kişi istediğin şeyi vermemek için yollar düşünmeye başlıyor. Söz konusu elfler olunca daha iyi bir plan beklerdim. Acındırma numarasını sadece küçük çocuklar yapıyor sanıyordum. Her neyse önemli olan onlar karşı tedbire geçtiğinde, tedbiri sert biçimde kesmek. Konuşmanın başından beri kullandığın tatlı dilin aksine sert ve mümkünse tek cümlelik bir uyarı ver. Karşındakini tehdit edecek bir kozun veya yeterince gücün varsa bu adımdan sonra istediğin şeyi alırsın.
Ah ama bunu yaparken unutmamak gereken bir nokta var oda çıkış yolu bırakmak. Yani tehdit ederken bir yandan da istediğini verirse her şeyin normale döneceğini hissettirmelisin. Sonucunda köşeye sıkışan fare kediye bile saldırabilir.
Bu rehberleri ilk gördüğümde saçma olduklarını düşünmüştüm. Sonucunda kim soyunun kafasına garip rehberler koyar ki. Her neyse denemeden doğruluğunu bilemeyeceğim için bu rehberleri denemeye karar verdim. Hemen sonuç almayı beklemiyordum. Dahi miyim neyim ya.
...
Bir süre daha oturduktan sonra karşıdaki elfler bana kıyafet verdiler. Aslında kıyafeti ben istedim. Karşımdakinin yüzüme bakmasını tercih ediyorum. Her neyse.
Sonunda gönderdiği elf geldi. Yanında şu ufaklık var. Uyanık elfler bunlar, acındırma numarasına devam mı edecekler? Elfler gerçekten de zeki canlılar. Benim sözlerimi bana karşı kullanıyorlar. Kızın yaptıkarının sadece yaramazlık olduğunu kast etmiştim. Bundan bir tazminat alamayayım diye kızla kendilerini mi acındıracaklar. Çok bir şeyde istemedim ya ne bu çaba.
Kız önüme gelip eğildi.
''Beni kabul ettiğiniz için teşekkür ederim. Ailenize katılmak benim için bir onur.''
Ne ailesinden bahsediyorsun? Ve neden katıldın. Lanet elfler yine denişik bir şey peşindeler kesin.
Dur bir dakika bu lanet rehber hatalı olabilir mi? Lanet, benim kafam bu tarz planlara hiç basmıyor. Direk olaya dalmak varken şu planları uygulamaya çalışmak belkide aptallıktı.
...
Elflerin lideri ve Işıltının dedesi olan elf: Çam'ın bakış açısı
Bu lanet yılan çok normal bir şeymiş gibi torunumu istiyor. Enerji bağı seviyesinin zirvesindeyim ve köyümün en güçlüsüyüm, ama karşımdaki şey güçlü bir canavar. Son dönemde yaptıklarıyla, iletişim bakımından çokta yetenekli olmayan bizim gibi bir tür tarafından bile biliniyor.
Yakın zamanda olan depremlerin sebebini öğrensin diye insan şehrine birkaç kişi yollamıştım, volkanın yeniden patlayıp patamadığını öğreneceklerdi. Dün geri geldiklerinde o depremlerin sebebinin bir yılan ve ejderhanın savaşı olduğunu öğrendik. İnsan şehrinin en çok satan kaydı olmuş. Nasıl bir şansımız varsa bu bilgiyi öğrendikten bir gün sonra yılan buraya geldi. Ayrıca boyutu kayıtta gördüğümüzden çok daha büyük.
Torunumu aptal bir örümceğe vermek gibi bir niyetim yok. Tek sorun ona karşı koyacak gücümün olmaması. Bir süre için onu riske atmaktan başka seçeneğim yok. Sonra elflerin kralıyla temansa geçecek şansım olur. Tehlikeli canavarlar insan, cüce ve elf ortaklığıyla öldürülür. Umarım bu yılanda onlardan birisi olur.
Bu sırada torunum geldi ve yılanın önünde eğilip kendisini sundu. Bir elfin lanet bir canavarın önünde eğiliyor olması beni deli ediyor. Ayrıca Yılan'ın ifadesi de bir garip. Ne yani dahasınımı istiyor? Yoksa bunu biz vermeyelimde, bizimle savaş için bir bahanesi olsun diyemi yapıyor. Bu Yılan kesinlikle basit bir canlı değil. Ne planladığını veya bizden ne istediğini tahmin bile edemiyorum. Belkide çok daha ayrıntılı planları vardır.
Bu sırada yılan birden güçlü bir enerji yaymaya başladı. Bu sefer ne istiyor.
''Sanırım beni yanlış anladınız. Çevre bilgisi, ayrıntılı bir harita ve bana yarayacak özel bir şey istiyorum. Elflerinizin bazılarının goblinlerle olanlardan sonra bana borcu var. Son olarak da şu bıdik benim adamlarımdan birisine saldırdı ve bu saldırı için tazminat istiyorum...''
Bunu söyledikten sonra yılan bir enerji dalgası daha serbest bıraktı. Diğerlerinin basınç yüzünden zar zor nefes aldıklarını duyabiliyorum.
''...Hala ne bekliyorsunuz. Değerli zamanımı harcıyorsunuz.''
Ne yani bizi gerçekten de köşeye sıkıştırmayı mı istiyor. Ne istediğini bile söylemedi. Böylece bize yeterince baskı uygulayabilir. Sonrasında verdiğimizin yeterli olmadığı iddasıyla bize saldırabilir. Bu yılan gerçekten de çok derin düşünüyor. Bizi hafife alıyor olması çok yazık. Ayrıca torunumun feda edilebilir olduğunu anladığı anda ondan vazgeçti. Bununla da sözlerinden istediği zaman vazgeçebileceğini ve güçlü olanın kendisi olduğunu göstermeye çalışıyor.
Eğer güçlü olsaydım bu tarz zor bir durumda kalmazdım. Ahh bir saniye biraz önce torunumdan öylece vazgeçti. Enerji dalgasına ve sinirli davranışına bakılırsa canavar avı başlatma planımı görmüş olmalı. Belkide her şeyi doğru yoldan yaptığını gösterip bizim onu rahatsız ettiğimizi iddia ederek bize saldırmayı planlıyordur. Bu şekilde canavar avı için gerekli koşullar sağlanmamış olur.
Canavar avı rastgele bir istekle yapılabilecek bir şey değil. Canavarların da güçlü temsilcileri var. Bu temsilciler sebebiyle sebepsiz yere birleşip bir canavara savaş ilan edemiyoruz. Bir köy birlikte birisine saldırırsa kabul edilebilir ama sebepsiz yere bir canavar avı başlatmak canavarlar ve bizim aramızda bir savaşa sebep olur.
Bizim köyümüzde onun istediklerini yerine getirecek bir şey olmazsa bizi yok edecek yani. İstemesemde ona reddedemeyeceği bir hazine vermek zorundayım. Böylece istese bile bir savaş sebebi bulamaz.
''Bize bir gün zaman verin, isteklerinizi hazırlayacağız.''
Bunu söylediğimde yılan gülümsedi ve bir anda yok oldu. Gerçekten de bir boyutsal türmüş. Bu onunla başa çıkılmasını dahada zorlaştırıyor. Gezegen fatihi seviyesindeki kişilerin bile boyutsal yeteneğe sahip olmadıkça onu yakalamaları çok zor olur.
Lanet yılan gerçekten çok zeki...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yılan (Bilinmeyen mutasyon)
Fantasi''Senin için tohumlanmış bir galaksi, senin için seçilmiş bir gezegen... Git ufak yavru ve zamanı gelince ortaya çıkıp ne olduğunu göster. Diğer ırklar tarafından keşfedilip bir av mı olacaksın; yoksa diğer ırkların hepsini avlayan bir avcı mı?'' ...