Bölüm 91 -Büyücü goblin reisi

1.7K 216 12
                                    

Sonraki gün avcı öğlene kadar uyudu. O uyuyunca araçlarda geç kalktı. O kalkana kadar benim isteğimle arabadaki bir oturma yeri söküldü ve yerine ayna yerleştirildi. Artık arabanın bir tarafı ayna diğer tarafı ise boydan boya bir koltuk. 

Avcının uyanışıyla birlikte arabaya bindik. Yılan haliyle ekranla uğraşmak zor olduğu için insan halime döndüm ve avcının yanına oturdum.

''Burası sanki biraz sıkışık oldu.''Avcı

''Neden öyle düşündün? Bana tam sığdık gibi geldi.''

Aynı dediğim gibi tam oturduk. Bir sıkışıklık hissi yok ama hareket edecek alanda yok. Ayrıca beden sıcaklığım yılan türünde olduğum için doğal olarak düşük. Çılgınlık vb. haricinde soğuk kanlı bir türüm. İnsan olsam bile hala beden sıcaklığım normal insandan daha düşük oluyor. Avcı ise sıcacık, nasıl söyleyeyim dip dibe oturmak rahat hissettiriyor. Tamam o sıcak diye yaklaşırken bir miktar sıkıştırmış olabilirim. 

''Her neyse sana verdiğim küçük ayna yardımıyla oyunu kontrol etsen daha iyi olur. Her yapacağın değişiklikle kalkıp aynayla uğraşman gerekmez. Küçükten asker basmayı vb. ayarlarken büyükten olanları seyredebiliriz.''

Avcı olayı anlamış olabilir biraz kızardı ama bunun bana bir zararı yok ben beleş ısıtıcıyı bulmuşum bırakır mıyım? Avcı dün alanını genişletip yattığı için 10.000 kadar manası birikmiş. Onlarla da 1000 goblin aldı. yaptığının mantıklı olduğunu düşünüyorum. Önceki savaşta büyücülerini savaşçılarının azlığı sebebiyle kaybetmek üzereydi. Arkadan saldıran elemanları koruyacak yeterli savaşçı yoksa arkadakiler yeterince hasar veremiyor. Hatta yük haline geliyorlar. Zindanımı yıkmaya çalışan şu avanakta bu tarz savaşçı çoğunlluklu bir strateji kullanıyordu.

''Avcı neden alanını genişletmiyorsun? Bunca asker boşa durmayacak mı?''

''Elbette ki hayır. Eğer tahminim doğruysa bu gün saldırıma cevap gelecek.''

''Neden böyle düşünüyorsun?''

Avcı cevap vermek yerine elindeki küçük aynayla büyüğün görüntüsünü kontrol etmeye başladı. Kısa süre sonra harita kısmını açıp en uç noktaya yaklaştırdı. 

Ahh şimdi anlıyorum. Yani buraya yakın bir goblin şehri vardı. Ama bu biraz garip. Benim bildiğim normal goblin şefleri bir köy kontrol eder ve nüfusu asla 10.000 i geçmez. Sınıra yaklaştığında köydeki genç goblinler yeni köyler kurmak için ayrılmaya başlarlar. Bu macerayı bazıları iyi değerlendirip yeni bir şey olarak yükselirler. Bazıları ise köyden ayrılınca ölürler. Kısacası normal bir şef bir şehri kontrol edemez. Bunu yapacak kişi ya kral goblindir yada mutasyon geçirmiş bir goblindir. 

Şahsen ben kentlerinden birisine denk geldiğimde oranın başkent olduğunu biliyordum çünkü içinde bir bölge liderinin enerjisi vardı. Başka şehrede denk geldim ama goblin krallığında illa birkaç mutasyon vardır dedim ve umursamadım. Sanırım bu goblin krallığında düşündüğümden daha fazla değişik evrim ve mutasyon var. Eğer öyleyse baş etmek düşündüğümden zor olabilir. Bir dakika ya ne diye bu kadar umursuyorum ki tüm bunlarla uğraşacak olan ben değilim. 

Kıs kıs kıs...

Avcı birçok köyü imha ettikten sonra eminim şehir buna sessiz kalamaz. Ordu köyleri tümden yok ettiği için büyük ihtimalle şehre haber verenler ejderhalar tarafından saldırıya uğramış olanlar olacak. Bu iş düşündüğümden daha zevkli olabilir. Şehir kendi gücüne güvenmek zorunda. 

Goblinler insanlar gibi saçma sebeplerle birbirlerine destek olmazlar. Başka bir gruptan destek istersen onun emrine girersin. Kralın emrinde olduklarını düşünürsek acaba yardım istemek için tekrar boyun eğecekler mi? Tahmin etmem gerekirse liderleri boyun eğmeden önce kendisi riske girer. Askerlerinin büyük bölümü ölmedikçe riske gireceğini düşünmüyorum. 

Başkasından yardım isteyince onun emrine girersin ama bununla bitmiyor. Emrinde olduğun birisinden yardım isterken bile belli bir miktarı gözden çıkarman gerekir. Çalmayı seven bir goblinin bakış açısıyla düşünün. Yeni askerler doğar ama para azalırsa artırmak zor olur. Basit goblin mantığı. Bunu hafızamda olan bilgileri incelediğim için biliyorum. Bu kadar ayrıntılı incelemek sıkıcı olurdu ama oyunun değişkenlerini bilmek işime yarayabilir diye düşündüm. Avcıya her hatasında gülmek ve bilmişlik taslamak için değil(!) yani.

Arabayla devam ederken avcıda bir yandan akşam yatmadan önce genişlettiği alandaki köyleri yok etti. Örümcek ve kaplanlar ise hiç durmadan goblin avlıyorlar. Avcı tekrar goblinler hariç her türü ava çıkardı. Bunun gerçekten riskli olduğunu düşünüyorum ama her neyse.

Avcı savaşlarını görünmez gözcü ile izlemiyor görünmez gözcü şehrin dış kısmından şehri izlemekle görevlendirildi. Aslında avcı gözcüyü şehrin tepesine götürmek istedi ama ben onu durdurdum. Pek müdahale edesim yoktu ama o kaybederse bende zarar görürüm ufak yardımlardan zarar gelmez. 

Goblinlerin üst evrimi goblin reisleri, büyücü goblinlerin ise büyücü goblin reisleri var. Goblin reisleri gibi adamlarının sayısı artıkça güçleri artıyor. Ama bunların ayrıca bir özelliği daha var: Emrindeki her goblin büyücüsünün gücünü birleştirip dev ateş topu saldırıları yapabiliyor. Ayrıca tecrübeleri normal bir büyücü goblinden fazla olduğu için birkaç farklı büyüde yapabiliyorlar. Algılama yetenekleri falanda çok iyi olmasada var. Riske girmeye gerek yok.

''Yılan benim listemde neden bu dediğin büyücü goblin reislerinden yok. Bende bunlardan istiyorum.''

''Çünkü onların DNA sını daha önce elde edemedim. Aslında zindandaki büyücü goblinler belli şartlar yerine getirilirse onlardan birisine dönüşebilir ama o belli şartları bilmiyorum. Eğer zindanımda tohum olsa çok daha kolay olurdu. Tek yapmam gereken yeterli manayı ayırmak ve tak üst seviye evrim kilidi açılırdı. 

Tohum olmadığı için normal bir büyücü goblinin evrim geçirmesinde gerekli süreçleri zindandaki büyücü gobline yaşatmam gerekiyor. Sorun şu ki hafızamda bile bunların neden o şekilde evrim geçirdikleri belirtilmemiş. Sözde bazıları daha yetenekli doğarmış ve yeterince güçlenince evrim geçirirlermiş.''

''Tohum dediğin şeyi nereden bulacağız.''

Dimi bu nereden bilsin. Tohum nedir? Nereden bulunur?

''Yeterli güce sahip bir zindan çekirdeğini ele geçirmem yeterli. Güçsüz zindanlardan alırsam ilk canlı seçildiği için benim yapabileceklerim sınırlı olur. Kısacası en az kral seviyesi olarak işaretlenen bir zindanın çekirdeğini ele geçirmem gerekiyor. Onlar yeni tohumlar üretebilecek güce sahipler. Gerçi henüz kullanılmamış bir tohum bırakıp bırakmadıkları da ayrı bir soru. Geçi güçsüz zindan bulursam yıkıp tohumunu almaktan çekinmem kullanılmış ve büyüme yolu belirlenmiş olsa bile hiç yoktan iyidir.''

''UGMO da zindan yok etme tarzı görevlerde var. Bazı zararlı zindanların yok edilmesiyle ilgili emir verilir. O tarz bir zindana gidersek tohum bulabiliriz. Ayrıca görevden de ödül almış oluruz.''

Ah bu çok iyi bir fikir. Şu UGMO düşündüğümden daha zevkli olabilir. İşte geldi, ne şom ağzım var be. Şehrin kapısından zindan yönüne doğru bir kafile çıktı. Her bineğe iki goblin biniyor ve binekleride büyük bir kurt. Önde oturan goblini biliyorum. Bunlara binici goblinler deniyor. Binicilerin bölge lideri seviyesindeki üst evrimlerinin ejderhaları köleleştirebildikleri ve binek olarak kullandıkları söyleniyor. Arkada oturanlar ise büyücüler ve bir büyücü goblin reisi var. Yine 10.000 kişilik bir goblin grubu. Sadece 5.000i büyücü olsa bile diğer 5.000 işe yaramaz demek değil. Onlar büyücü goblinler kadar büyücü goblin reisini güçlendiremezler ama yinede güçlendirirler. Hızlı hareket edebilen yüksek güçlü bir ekip. Gerçekten de ejderhaları avlamayı planlıyorlar gibi duruyor.

Yılan (Bilinmeyen mutasyon)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin