Bölüm 65 Hap Yapımı

2.2K 200 5
                                    

Raiden demirci ve hap yapım küresini depolama yüzüğüne koydu. Yanında da ufakcık, siyah kaplan yavrusu vardı. Onu sevmek için hareketlenen kim varsa yanındaki buz dağından dolayı geri çekiliyorlardı.

Tabi o tatlılık abidesi yavru kaplanın bir kutsal ölüm hayvanı Mantikor olduğunu öğrenirlerse okulu boşaltırlardı.

Çünkü iğne ucu kadar zehri toprağa düşse iki karış büyüklüğünde toprağı kurutuyordu. Ne kadar güçlü olduğu ortadaydı yani. Fiziksel özelliklerinden bahsetmeye bile gerek yok. İlerlemeye devam ediyorlardı.

Hap yapım binasına geldiklerinde karşılarına bir usta çıktı bu ustalar klanda yada okullarda yüksek yerlerde oluyorlardı. Klanın her şeyiyle hayvan terbiye, hap ve demirci ustaları ilgileniyordu. Raiden ustanın karşısına geçip kitabı aldı. Kitabı açmadan önce zamanı tekrar yavaşlattı ve kitabı okumaya başladı, bu kitapta aynı demirci kitabı gibiydi görsel yapım ilizyonları zihninde beliriyordu.

Bu haplar iyileştirme, zehir, gelişim olarak kullanılabiliyormuş. Tabi her birinin bitkisi de değişiyor, haplar için binlerce hayvan ve bitki çeşitleri kullanılabiliyormuş. İhtiyaca göre bitkisel ve hayvansal malzemeleri birleştirebiliyormuşsun. Raiden aslında farkında olmadan bu 3 yıl içinde duygularını kontrol etmeyi öğrenmişti ve farkında olmadan istediği duyguyu seçip ve istediği kişiye istediği şekilde yaklaşıyordu. Ama görünüşe göre buna daha çok vardı çünkü öldürme arzusu bunu farketmesine engel oluyordu. Raiden zamanı normal akışına getirmiş kitabı vermişti.

Hemen ardından bir iyileştirme hapı yapmaya başlamış bunun için de ışık elementi kullanan bir hayvan yada Raito bitkisi gerekiyormuş elinde o bitki olmadığı için doğal olarak ışık çekirdeği kullanacaktı ama tuhaf olan tam olarak ışık olmaması yani çekirdeğin içindeki sıvı ışık saçıyordu.

Tezgahın üzerinde küçük bir ocak vardı. Çekirdeği kaba koyup eritmeye başladı ama çok yavaştı çünkü hızlı eritilirse içindeki ışık özelliğini kaybetme durumu vardı. Çekirdek eriyince üst tabakada ince bir zar oluşmaya başladı 1 milimlik kalınlığa gelince düzgün bir şekilde kabın içinden çıkardı ve tezgahın üzerine düzgünce açtı. Kaptan çıkardığı ince zar  bir el büyüklüğündeydi.

Bıçak yardımıyla parmak kalınlığında küçük küçük 16 ufak parça çıkardı ve erimiş sıvıyı tüpe döktü ve damla damla 16 ufak parçanın tam ortasına koydu her koyduğunda zar kendiliğinden sıvıyı sarıyordu. Isıtıldığı için gelişim kısmı buhar olmuştu. Yani elindeki sadece iyileştirme hapıydı. Eğer enerjisini kullanarak yapsaydı bu haplar ışık kullanıcılarının gelişim hapı olacaktı.

Toplam 16 tane iyileştirme hapı yapmıştı tek çekirdekten. Ağır yaralıysa 16 hapı yutunca %100 iyileşmeye sahip oluyordu. Hafif yaralanmalarda birkaç tanesi yeterli oluyordu. Sonuçta yaptığı haptan sadece 1 tanesi çırak alemindeki birini ağır yaralanmadan kurtarabilirdi. Yani bu hapların tanesi onlar için servet niteliğindeydi.

Hap yapım ustası Raiden'in çalışmasına bakınca gerçekten şok olmuştu. Karşısında sanki kendi ustası varmış gibi hissetmişti her ne kadar kolay görülse de ufak bir kaymada, yanlışta, hatalı ısıda hap çöp olacaktı. Her şeyi tam anlamıyla yapmıştı.

Raiden ustaya arkasını döndü küreyi eline alıp hapları düşününce gerçekten de bu kürenin hap yapımında da kullanılabildiğini öğrendi. Küreyi yüzüğüne koyup tekrar ustaya döndü.

Usta, Raiden'e bakarak
"Bu parşomen sana en uygun hap yapım atölyesini verecek ben bu atölyeyi bu parşomenden aldım." dedi Raiden'in tam tahmin ettiği gibi. Raiden ödüle ihtiyacının olmadığını söylemiş, usta da ona 100 puan değerinde bir kart vermişti. Bu şekilde teknik alabilirdi.
***
Şimdi sırada alan ustalığı bölümü vardı. Bu hap yapımı gerçekten uzun sürmüştü. Hava kararmıştı. Bilseydi kendisini hızlandırıp zamanı yavaşlatırdı. O zaman birkaç saniye sürerdi. Ama bu şekilde yapsaydı gerekli malzemeleri kendi zamanına getirebilmek için onlara enerji vermesi gerekecekti ve o zamanda iyileşme değil gelişim hapı olacaktı. İlerlemeye devam etmiş alan ustalığı bölümüne girmişti.

Usta akşam vakti kim gelirki düşüncesiyle kapıyı açmış ve karşısında 1. Elderin dış saha öğrencisini görmüştü. Bu yüzden reddedememiş ve içeri almış alan ustalığı kitabını vermişti. Raiden de kitabı almış zamanı yavaşlatmış ve kitabı okumaya başlamıştı bu kitap da demirci ve hap yapımındaki gibi görsel ilizyonlarla desteklenmişti. Kitap fazla kalın değildi diğerleri gibi, alan ustalığının temeli hayal kurmaydı ve gerekli malzemelerdi. Kitabı kapatmış ve zamanı normal seyrine geri getirmişti.
"Usta gerekli bilgileri aldım. Yapıların da alan ustalığının içinde olduğunu gördüm. Yapılar tuzaklardan daha basitler üstelik her yerde malzeme var."

Usta
"Nasıl yani?" demişti çocuk sanki kendisiyle dalga geçiyordu.

Raidenle beraber dışarıya çıktılar.

Raiden toprak zeminin oraya geçti topraktan yukarıya doğru bir karış kadar 4 tane direk oluşturdu. Yukarıdan bakıldığında kare şeklindeydi. Hemen ardından hayal gücüyle beraber enerjisini de o 4 direğe yönlendirdi.
"Alan Ustalığı bölüm 2 seviye 1 ev" dedi. Bölüm 1 tuzaklar, bölüm 2 de yapılardı, daha sonra topraklar yükselmeye ve aynı zamanda Raiden'den enerji çekmeye devam ediyordu seviye 1 olduğu için fazla enerji çekmeyecekti üstelik dayanıksız olacaktı. Toplam 12 seviyesi vardı seviye 1 acemi 10 seviyesinin üzerindeki birisi ancak bunu parçalayabilirdi.

Seviye 1 olduğu için de saniyede 1 enerji tüketiyordu kendi seviyesi saniyede 4 enerji tüketiyordu üstü de saniyede 20 enerji tüketiyordu. Aradan geçen birkaç dakikanın ardından Alan ustalığı bahçesinde ortalama bir ev oluştu.

Usta şaşkındı kendisi de o kadar kitabı okumuş ama her yapı ya da tuzaklar için malzemelerin gerekli olduğunu düşünmüştü. Şu anda karşısındaki çocuk kendisinden bile daha derin kavramıştı kitabı ve her yerde olan toprakla bir ev oluşturmuştu. Seviyesi değildi mesele. Önemli olan nasıl yaptığıydı. Evin içine girdiklerinde bütün eşyalar da topraktan yapılmıştı doğal olarak sertlerdi. Ama Raiden hepsinin üzerine hayvan postu koymuş kendisine yatak hazırlamıştı. Ev dekor malzemelerini de ayrı olarak alması gerekecekti. Ama usta ona bir parşomen vermiş.
"Bu parşomene kanını damlatırsan sana en uygun taşınabilir bir yapı ortaya çıkacak." demişti.

Raiden parşomene kanını damlatmış el boyutunda 2 katlı bir ev ortaya çıkmıştı ve parşomendeki kanı çekmişti. İlk kez basit bir şey ortaya çıkmıştı. Raiden oluşturduğu toprak seviye 1 evi yok etmişti. Bunun için yıkıl demesi yeterli olmuştu. Elindeki taşınabilir evi yere koyup enerjisini göderince birkaç saniye sonra ev gerçek boyutuna gelmişti. Raiden içeriye girince normal bir evden farkı olmadığını gördü. Yukarı kata çıkıp yatağına girdi.

RaidenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin