Bölüm 93 Kısa Eğitim Bitiyor

2K 195 11
                                    

Arenanın tam ortasından Usta Jigme'nin sesi duyuluyordu
"Koş koş koş, seni beceriksiz, geçen gün bile daha hızlıydın, bu ne yavaşlık böyle, koş, koş, koş. Durma."

Raiden yine arenanın etrafında koşuyor, yüzünden terler boşalıyor, her adımı yerden zor kalkıyordu. Buna rağmen koşmaya çalışıyordu.

Eğitime başlanmasından bu yana 2 ay geçmişti. Usta Jigme bu hafta olması gereken tuenuvanın önemsiz olduğunu gelecek yıl olacak turnuvaya hazırlanmasını istemişti, bu durum usta Jigme için de şok uyandırmıştı sonuçta bu hafta olacak olan turnuva sadece belli bir şehirde olacak iken, 1 yıl sonra olacak olan tüm dünyayı kapsıyordu.

Bu hafta olacak olan turnuvaya Raiden katılmayacaktı, kendisini denemesi açısından tahta adama vurmaya devam edecekti, silah kullanma konusunda antrenman tahtasında ilk 20 vuruşta silahı elinde tutabilmişti ve kör bıçakla yaptığı 50 vuruşluk rekoru 60 olmuştu. Sonuçta her vuruşta yansıtma oranı da %1 artıyordu. İlk 20 vuruşta bıçağı elinde tutabilmesinin sebebi tartışmasız Usta Jigme'nin eğitimleriydi, bedenen geliştiriyordu. Sadece koşu, şınav ve mekik olsa da hiç ağırlık kaldırmamıştı.

Usta Jigme'ye göre bu yavaş ama kararlı bir gelişim türüydü. 2 ay geçmiş olmasına rağmen Raiden ancak 100 şınav çekebiliyor, 200 metre koşabiliyor, 150 mekik çekebiliyordu. Bu her ne kadar az görülse de antrenman tahtasında kör bıçağı 20 vuruşta elinde tutabilmesini sağlamıştı bu da keskin bir bıçakla vuracak olsaydı 10 vuruşta bıçağı elinde tutabileceğini gösteriyordu.

Raiden her düştüğünde tekrar ayağa kalkması ve sanki tüm enerjisini toplamış gibi devam etmesi yüzünden Usta Jigme Raiden'in bedensel sırlarını az da olsa öğreniyordu. Bu kralın iradesine benziyordu her düşüşünde ayağa kalkabilmek için bir şekilde enerji bulması nedeniyle. Ama hala tam olarak emin olamıyordu. 2 aydır bir türlü tam olarak çözemediği ilk şeydi. Bu yönden bakınca onu çözebilmek için de algılarını zorladığını farketti ve Raiden ile beraber aslında Usta Jigme de eğitim yapıyordu.

Usta Jigme de Raiden'i yorup her düşüşünde çevreye bakıyordu eğer boşluk elementine dair bir kavrayışı varsa kısıtlatıcı olan alanın dışından bedeninin ayağa kalkabilmesi için enerji çekecekti. Tahminlerinde de doğru çıkmıştı aynı şekilde dışarıdan enerji kaybolduğu gibi Raiden'in etrafında enerji oluşmuş ve tekrar kaybolmuştu.

Usta Jigme Raiden'e bakıp içinden
"Boşluk elementine dair kavrayışı mı var? Eğer teknik bilseydi kendisine enerji getiremezdi, bu da boşluk elementine dair bir kavrayışı olduğunu gösteriyor. Yani onda Kralın İradesi değil onda Boşluk Elementine dair bir kavrayış var. Eğer gerçekten boşluk elementine dair en ufak bir kavrayışı veya yeteneği varsa bu müthiş bir şey en değerli öğrencim haline gelmiş oluyor. Sonuçta boşluk elementini kullanan kişiler 2 elin parmak sayısını geçmiyor. Ayrıca gücü ne olursa olsun ölümsüzler bile onlara saygı göstermek zorunda kalıyor ve böyle birinin ustası olmak daha da ayrıcalıklı bir şey." demişti içindeki şaşkınlık, mutluluk, heyecan ve gururla birlikte.

***

Raiden Usta Jigme ile birlikte yaptığı bedensel gelişim sürecinin ardından toplam 5 ay geçmiş artık kör bıçak elinden fırlamamakla beraber keskin bıçak kullanımında 50 vuruş yapabiliyordu. Ama bıçağı elinde tutabilmek için harcadığı çaba öncekilere kıyasla yerde terden bir göl oluşturmuştu. Kondisyonu 1 kilometre rahat koşabilecek şekilde artış göstermiş, 1000 şınav ve 1000 mekik çekebilecek konuma gelmişti. Usta Jigme hiç durma gereksinimi göstermemişti Raiden'e. Aralıksız çalıştırmış sadece 5 saat uyku süresi tanınıştı.

Usta Jigme
"Raiden artık kısa kılıç kullanımına ufaktan geçiş yapabilirsin eğer kör kısa kılıçta 50 vuruşa dayanabilirsen keskin bıçakta rahatlıkla 100 vuruşa dayanabilirsin. Antrenman tahtasında seviye ilerlemesi de şu şekilde, bıçak-kısa kılıç-kılıç-uzun kılıç-ağır kılıç. Olarak ilerler. Al bakalım şu tahta kısa kılıcı. Artık bununla çalışacaksın." demişti.

Raiden de el mahkum kabul etmişti ve Usta Jigme ile beraber çalışmalara devam ediyordu. Usta Alberto her ne kadar Raiden'in eğitimi için çabalasa da Usta Jigme gibi asla olamazdı. İlk sebep bu olsa da diğer sebepde Raiden'in kavrama hızı ve taşıdığı bilinmezlikler nedeniyle Usta Alberto'nun sınırlarını aşıyordu, sanki Raiden gelişmek istiyor ama Alberto önüne duvar örüyormuş gibi hissetmişti ve bu 5 aylık sürede Raiden'i tam olarak Usta Jigme'nin ellerine teslim etmişti. Yani Raiden'in artık tek ustası vardı. Bu şekilde Raiden dinlenme fırsatı bulamadığı için Raiden'de büyük ölçüde gelişim olmuştu. Ama 2 ay önce Usta Alberto ve Alysia gelecek yıl görüşürüz deyip buradan ayrılmayı seçmişlerdi.

***

Aradan toplam 1 yıl geçmiş ve turnuvalara 1 haftalık bir süre kalmıştı. Bu turnuvalara dünyanın dört bir yanından gelecek pek çok insan olacaktı. Raiden de artık 18 yaşına basmıştı. Biraz daha yakışıklı olmuş, kas yönünden süper kahramanlar kadar olmasa da yine de ister istemez az da olsa kas yapıları kendini belli ediyordu.

Yazar Raiden'i her ne kadar anlatsa da şu anda Arenanın etrafında koşuyordu ve Usta Jigme'nin sesi duyuldu.
"Koş koş koş, acele et daha geçen gün bu halinden daha iyiydin. Pes mi ediyorsun? Kendine kaybetmek mi istiyorsun? Unutma en büyük rakip kendimizdir. O yüzden şu andaki halini kabullenmek yerine ondan daha iyi olmaya çalış. Bu dünyada güçlünün sözü geçer, güçlü olursan her şeyi yapabilirsin. Şimdi daha hızlı koş, koş koş, koş, DUUUUR."

Raiden zor bir şekilde dursa da, bir iki adım daha attıktan sonra durabilmişti.

"Güzeeel 2 adımda durabildin. 6 kilometreyi 10 dakikada koştun bu fena değil, yine de daha iyi olabilirsin. Fena değil fena değil. Sana dediğim meditasyonu da yaparsan bu gün bir seviye daha atlarsın. Kısıtlayıcı var biliyorsun meditasyon yapacağın zaman kısıtlayıcıyı kaldırıyorum ve seviye atladığın gibi kısıtlayıcı tekrar aktif oluyordu bu yüzden ruhsal açıdan ne kadar geliştiğini bilmiyorsun yada hangi özelliklerin eklendiğini. Bu gün o olmayacak tekrar meditasyona gir ve gücüne alışmaya bak ve 1 yıl önceki halinle şu andaki halini karşılaştır. Haa bu arada sırtındaki o ufak şeyden ve el ve ayak bileklerindeki ufak zımbırtılardan kurtulabilirsin. Hahaha."

Raiden sonunda der gibi sırtındaki kayayı bıraktığı gibi yer içe göçmüştü, el ve ayak ağırlıkları küçük olsa da ağırlık konusunda sırtındaki koca kayayla denklerdi. Vücudu öyle bir hafifliğe girmişti ki, bu kayalarla uyumuş, bunlarla yemek yemiş, bunlarla koşmuştu. Bunlarla birlikte elinde kılıçla tahta adama vurmuştu ve geri tepmesi üstünde taşıdığı ağırlıktan daha fazla olsa da sadece birkaç adım geri gidiyordu.

Uzun zamanın ardından bu ağırlıkları ilk çıkarışıydı. Ve kuş gibi hafif hissediyordu kendisini. Dayanamayıp zıpladığında 4 katlı binanın yükseliğiyle aynı yükseklikteydi ve indiği anda yer çatlamış ve Raiden beline kadar yere gömülmüştü. Çünkü bedeni taşıdığı kaya kadar sağlam hale gelmişti.

Raiden tekrar meditasyona geçmişti ama bu seviye için değil vücudunun durumunu öğrenebilmek içindi ve usta 10 aleminde açılması gereken Her canlıyı hisseden yeteneği aktif hale gelmişti.

İşte tam o anda zihninde bir ses yankılandı.

RaidenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin