Syazwan memarkir keretanya di tempat parkir sebuah pusat membeli belah. Kemudian, dia keluar dari kereta dan bersandar pada boot kereta. Kelihatan, dia sedang menunggu seseorang.
Tak lama kemudian, kelihatan Farah keluar dari pintu masuk pusat membeli belah itu. Di tangannya terdapat beberapa beg kertas berjenama. Farah menghampiri Syazwan dengan senyuman. "Sorry, you. I lambat sikit. Shopping. You tahu kan." Farah bersuara.
Syazwan menggelengkan kepalanya. "Ada apa nak jumpa I?" Soal Farah ingin kepastian. "I ada benda nak cakap." Balas Syazwan ringkas. Farah tersenyum plastik. "Nak cakap apa? Tapi, tidak sesuai lah kat sini. Jom, pergi restoran. Selesa sikit." Ajak Farah.
"Tidak perlu. I nak cakap sekejap je." Balas Syazwan dengan nada yang agak keras. Ia membuatkan wajah Farah berkerut. "Okay, so. Apa yang you nak cakap?" Soal Farah lagi. "You ikut I pergi resort?" Soal Syazwan. Farah terdiam seketika. "Ya, kenapa? Macam mana you tahu? " Balas Farah lagi. Syazwan mengeluh seketika.
"You tak perlu tahu. Kenapa you kacau dia?" Soal Syazwan pantas. Farah menggelengkan kepala sambil berkerut tanda tidak paham. "Kejap, apa you cakap ni? Perempuan mana pula?" Farah menyoal lagi. Syazwan tersenyum sinis sambil menggelengkan kepalanya. "You jangan nak buat tidak tahu lah! You kacau perempuan yang rapat dengan I tu kan?!" Bentak Syazwan dengan tegas.
Farah tersenyum sinis sambil memeluk tubuh. Dia sudah mula faham dengan apa yang dimaksudkan oleh Syazwan. "Oh, so you dah tahu lah ni? Kenapa? Salah ke I buat macam tu?" Farah menyoal seolah-olah tidak berfikir. "Yes, memang salah. Kenapa you cakap macam tu Kat dia?! You jangan perasan ok! I bukan lagi hak you. Sebab I dah tidak ada apa-apa hubungan dengan you!" Tegas Syazwan lagi sambil menunding jari pada Farah.
Farah menggelengkan kepala. "Habis, you nak cakap yang you ada hubungan dengan dia?" Soal Farah sebelum menyelak rambut perangnya kebelakang. "ya, memang I ada hubungan dengan dia. I suka pada dia. Dan, dia lebih baik dari you!" Syazwan bersuara berani untuk menyuarakan isi hatinya.
"Hey, suka hati I lah. Lagipun, I yakin yang you takkan tahan lama dengan dia. Sebab, you akan berpaling pada I balik." Farah membalas dengan sambong. "You jangan nak perasan! I takkan sesekali curang dengan dia! And, I nak. You jangan kacau dia lagi! Ni amaran dari I. Sama juga macam apa yang you buat pada dia." Balas Syazwan lagi.
Farah hanya mendiamkan diri. Dia sengaja mengunci mulut. Syazwan pula masuk semula dalam kereta. Dia menghidupkan enjin kereta sebelum berlalu pergi. Farah hanya memerhatikan kereta Syazwan sehingga lenyap dari pandangan. "Hegrh!" Bentak Farah. "Tunggulah kamu berdua!" Farah bersuara lagi sebelum berlalu pergi ke arah keretanya.
DI RUMAH
Syazwan melangkah masuk ke dalam rumah. Kelihatan Encik Shamsul berada di ruang tamu. "Kamu pergi mana tadi Wan? Selalunya naik motor? Kenapa hari ini naik kereta?" Soal Encik Shamsul. "Tidak ada apa, ayah." Balas Syazwan ringkas sebelum naik ke kamarnya dengan muka yang kelat. "Haih, kenapa lah dengan anak bujang aku tu." Encik Shamsul bersuara sendirian.
MALAM ITU
Syazwan menunggu Maya di sebuah restoran terkenal. Dia ingin makan malam bersama Maya malam ini. Apabila Maya sudah sampai, Syazwan terus terpaku melihatnya. Maya menggayakan skirt labuh bewarna merah jambu yang bersulam corak bunga itu. Dia menggayakannya dengan blouse bewarna putih lengan panjang dan selendang bewarna merah.
Maya tersenyum melihat Syazwan. Kemudian, dia terus berjalan ke arah Syazwan. Syazwan terus menarik kerusi untuk Maya sebelum mereka duduk bersama. "Saya minta maaf sebab saya lambat." Maya bersuara. "No, it's okay. Saya tidak kisah." Balas Syazwan dengan senyuman. "Jom, order." Ajak Syazwan. Maya hanya menggangguk. Kemudian, Syazwan terus memanggil pelayan untuk memesan pesanan.
YOU ARE READING
Hilangkan Segalanya
RomanceMaya yang tidak meminati sukan bola sepak itu langsung tidak mengambil tahu berita tentang sukan. Dia juga jarang ke mana mana untuk menyaksikan sebarang acara. Namun, disebabkan kawan perempuan serumahnya minat bola sepak, dia terpaksa juga menema...