Ep 3 : Black Shadow✨

2.5K 280 42
                                    

Jeon Jungkook

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeon Jungkook

(Saudara lelaki Taehyung @ Model T's perfume)










Taehyung memberhentikan keretanya tepat didepan rumah . Terasa malas hendak meletakkan kereta ke garaj .

Semua beg kerja diambil agar tidak apa lagi yang terlupa . Tidak lupa juga baju yang baru diambil dari laundry sudah siap dicuci serta digosok itu diambil keluar .

pintu kereta dikunci .

Tangannya yang sedia penuh menyukarkan lagi pergerakkan . kedengaran dia mengeluh kasar .

" aih lembabnya otak aku sekarang nii , dahlah lapar aku nak makan , nak mandi nak buat kerja lagi " bebelnya seorang diri .

jarinya laju menekan setiap nombor kata laluan pada pad kekunci rumah .

Tet .

Baru sahaja kaki menginjak masuk , telinga Taehyung mendengar bunyi yang sedikit bising dari arah dapur .

" takkan perompak masuk rumah aku " bisiknyaa sendiri .

Takkan perompak boleh masuk senang lenang diaa , pak guard ada kat depan belakang rumah .

Keadaan dalam rumah masih tersusun rapi , tiada tandaa berlaku kerosakkan .

lampu ruang tamu masih belum dibuka , hanya lampu malap sahaja yang terpasang .

Semua barang ditangannya tadi diletakkan diatas lantai .

Dia lelaki tetapi penakut . Bukan apa , kalau perompak tu bawa pisau ke pistol macam mana dia nak lepaskan dirii ?

kang mati katak kat situu .

Baru sahaja ingin masuk ke ruang tamu , adaa sosok hitam menepuk bahunya dari belakang .

Mata Taehyung terbuntang luas , degupan jantung berdenyut laju . Seluruh tubuh bergetar kuat .

' Eomma , maafkan Taehyung sebab tak sempat kahwin ' monolognya sendiri .

Jikaa malam ini malam terakhirnya didunia ini taehyung harus merelakannya jua . Ingat , setiap manusia akan merasai kematian .

perlahan badan dipusing menghadap si penepuk bahunya tadi .

Semua gelap , hanya lampu yang malap sahaja yangenerangi ruang tamu .

Hitam , tiadaa rupa atau bentuk wajahhh . Senang ceritaa halimunan .

" arghhhh !!! "










Kelopak mata perlahan dibuka , bilik tidurnya yang terang menerang membuatkan Taehyung sukar membuka luas matanyaa .

Mata terkebil kebil memikirkan kejadian tadi . Bayang bayang hitam yang menyapanya diruang tamu tadi penyebab Taehyung pengsan .

Taehyung hairan , tubuhnyaa terletak elok tanpa sebarang kecederaan berlaku dan masih kemas berpakaian pejabat .

sedikit punn barangnya tidak terusik didalam rumah . Kepalanya serabut .

Tidak mungkin perompak atau penceroboh rumah terlalu baik seperti itu . Perlukah diaa bertanyaa pakcik guard .

Jam dinding dipandang sekilas .

keluhan hampa kedengaran . sudah lewat malam , tidak mungkin dia keluar seorang diri diluar setelah apa yang telah berlaku pada dirinyaa .





To Be Continued

Allahu , first lagi dah merapu citer nii :(

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now