Ep 5 : Cadangan Si Jungkook✨

2.3K 255 27
                                    

Kang Somin ( kawan Angela Lee)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kang Somin
( kawan Angela Lee)










Kejadian semalam masih menjadi tanda tanya . Gerangan yang memasuki rumahnya masih belum diketahui . Ingin sahaja dia bertanya takut pula pakcik guard mengadu perkara remeh itu kepada Eomma .

" oi ! "

lamunanya tersentak . Jungkook pula hairan melihat Abang saudaranya kelihatan tidak bermaya hari ini .

selalunya si taehyung inilah yang suka buat bising setiap pagi . Habis semua staff dia kenakan . kononnya Emergency Meeting sampai semua staff bergegas masuk , dah pucat lesi muka staff masuk boleh pula dia gelak terbahak bahak .

puas hati kenakan staff agaknya . nakal

" dah sejuk kopi tu hyung " bibir sengaja dimuncung kearah secawan kopi yang dipesan taehyung tadi.

" masalahnya aku tak minum kopi " balasnya dengan suara datar .

Jungkook pula mati kata , wajah taehyung macam tak cukup tidur dipandang sekilas . Bawah mata dah hitam mata pula sembab . dah macam mata panda

Apa masalah taehyung ?

" aku pun pelik hyung , masalahnya sekarang , engkau sendiri yang pesan kopi . haa , itu yang aku hairan " panggilan hyung pula tiada . Budak ni makin dilayan makin naik gila dia .

Taehyung menghela nafas berat .

Dia yang pesan kopi boleh pula dia lupaa . Nyanyok en ? rasanyanya dia pesan air lain tadi

" apa masalah kau hyung ? dengan mata merah merah sembab macam niii , hyung buat kerja sampai tengah malam lagi kee ? "

" taklah , aku tak sempat semak next plan kita , semua eomma punya pasallah , nak sangat aku kahwin , sampai tak cukup tidur aku asyik benda itu saja dalam otak aku nii " tipu taehyung .

Disebabkan hal malam tadi , Taehyung berjaga sehingga pagi menjelang tiba .

sukar matanya untuk terlelap kembali jika sudah terbangun tengah malam .

" alaa , hyung kahwin jelah . Nak aku tolong carikan ? " cadang jungkook dengan sengihan penuh makna . Bulu keningnya yang sedikit tebal itu sengaja dijongket berkali kali .

Taehyung memberi reaksi aneh , dahi berkerut apabila mendengar cadangan pelik jungkook .

Jungkook kadang kadang tak boleh diharap , kalau bab perempuan memang petik jari jelah . Berbaris girl girl kat depan . Tengoklah Jungkook sendiri , international playboy

" Boleh percaya ke kau ni ? habis perempuan kelab malam sana kau angkut bagi kat aku . tak nak aku , tak ada taste "

Jungkook meggulingkan bebola matanya tanda muak . Kalau bab perempuan memang Taehyung punca masalahnya , memilih sangat .

" Rileks laa , ingat aku nak ke bagi perempuan kelab sana kahwin dengan kau ? kang auntie bising kat telinga hyunh haa , padan muka " gelak jungkook sengaja . Dia saja nak sakitkan hati taehyung .

Taehyung hanya beriak selamba , langsung tidak terasa hati dengan sindiran Jungkook .

Mata memandang keluar jendela seraya kaki disilang lalu tangan berpeluk tubuh .

" Kalau nak , aku boleh je setting sikit sikit buat kau hyung , kita panaskan enjin dulu " sengihan dibibir jungkook membuatkan Taehyung tidak sedap hati .

Manakala Jungkook sudah memandang lama kearah perempuan ayu yang masih kelihatan cantik walaupun menggunakan baju pekerja Starbuck disitu .




To be Continued


✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now