Ep 87 : Emosi ✨

1.1K 145 22
                                    

" Tsk.. tsk.. "

Bunyi esakan Taehyung mematikan langkah Angela dari terus menghampiri . Ini kali kedua dia melihat Taehyung menangis begitu . Kali pertama pada malam nenek telah menghembuskan nafas terakhirnya .

Dan , hari ini dia menyaksikan dan mendengar tangisan suaminya yang memilukan itu lagi. Apa yang sudah terjadi ?

Perlahan kaki meneruskan langkah memghampiri Taehyung semula . Kehadiran Angela langsung tidak diketahuinya . Taehyung masih melayan perasaanya sendiri .

" Abang ? kenapa abang menangis macam ni ? " Soal Angela .

Taehyung tersentak , Laju ibu jari menghapus air mata yang mengalir . Tidak dapat dinafikan lagi , matanya sudah merah akibat menangis .

Angela berdiri disisi Taehyung . Raut wajah suaminya direnung lama . Ibu jari naik mengusap pipi Taehyung .

" Sayang kenapa datang tak bagitahu abang ? " Soal Taehyung sedikit risau . Laju tubuh isterinya direngkuh erat . Kepala sengaja disandar pada perut Angela .

Tangan mengelus lembut rambut Taehyung yang sudah panjang , agaknya dah boleh tocang dua .

" Kalau saya bagitahu mesti abang tak izinkan saya keluar rumah . Saya tanya kenapa abang menangis ? " Soal Angela lagi .

" Ab - abang rindu nenek " Bohong Taehyung . Bibirnya dikemam kuat , Rasa marahnyaa masih belum reda .

Disebabkan Yoonju dia begini . Kenapa sukar bagi Taehyung mahu melupakan perempuan yang hampir merosak masa depannya .

" Semua orang rindukan nenek , saya pun sama rindukan nenek tapi tak sampai menangis tersenguk begini ? Abang tipu saya kan ? bagitahu saya sekarang " Desak Angela lagi .

Dia syak Taehyung menipu , bulan puasa ni . Tak boleh menipu .

" Pernah ke abang tipu sayang selama ni ? "

Kepala mendongak memandang Angela . Rasa tenang bila Angela berada disisi .

" Sorry , saya datang nak bagi suprise tapi saya pula yang terkejut tengok abang sedih macam ni " Ujar Angela dengan bibir mencebik .

Taehyung ketawa kecil . Hingus ditarik . Pelukan dilepaskan lalu bangkit dari situ . Pergelangan Angela diraih bawa isterinya duduk di sofa .

" Nevermind , Abang terharu sikit sayang susah payah datang pejabat abang semata - mata nak bagi kejutan . Tak sabar tunggu abang balik rumah lagi ke ? Mana surprise nya ? "

Angela menguntum senyum . Bekal tadi disembunyikan bawah mejaa . Mana tak , terkejut beruk tengok Taehyung menangis tersedu - sedu tadi .

" Abang tutup mataa dulu , mana boleh tengok "

Taehyung ikutkan juga permintaan isteri , kedua belah matanya ditutup . Masih bersabar menunggu kejutan yang ingin Angela berikan .

" Buka mataa "

Perlahan lahan tangan dialih , terbuntang luas kelopak matanya melihat mandu tersusun kemas didalam bekas makanan .

" Mak cik kata abang nak makan mandu , jadi saya buatkan untuk abang , tapi abang jangan risau. Saya follow resepi mak cik Naa sendiri " ujarnya . Bekas makanan tersebut diletakkan semula diatas meja .

Penyepit kayu dihulurkan buat Taehyung . Dengan riang hati Taehyung menyambut huluran tersebut .

" Betul ? jangan marah abang yaa kalau abang tak nak makan " Usik Taehyung . Dia tak suka bau minyak bijan yang Angela gunakan .

" Sampai hati kan ? Saya belum maafkan lagi kesalahan abang tuu . Penat saya belajar dari Aunty Youtube tapi abang tak hargai langsung hasil tangan saya " Ujar Angela sedikit nada sedih . Taehyung tersenyum kecil .

" Sorry , salah abang . Abang tak sukaa bau minyak bijan yang sayang guna tu . Buat abang pening kepala " Jujur Taehyung .

" Yeke ? Mian " balas Angela dengan suara lemah . Bibirnya muncung . Disebabkan dia Taehyung pening kepala .

Pipi Angela yang sedikit mengembung itu dipicit hingga bibirnya spontan tersenyum paksa .

" Takpe , Yang penting mandu ni sayang tak letak Minyak bijan lagi . Pengsan abang hidu bau dia " Ujar Taehyung dengan senyum lebar menampakkan giginya yang putih serta tersusun rapat.

" abang jangan risau , Saya letak kasih sayang sayaa banyak - banyak dalam tu biar abang kenyangg dan makin sayang kat bini abang yang comel ni " Ujarnya dengan senyuman comel . Pipi yang kemerahan itu jelas menunjukkan dia malu dengan ayat dia lemparkan buat Taehyung .

" Pick up line ke tu ? " Sengih Taehyung . Angela mengekek tertawa melihat reaksi Taehyung yang sedikit geli mendengarnya .

" kind of "

_To Be Continued_

sunyi stowy ni tade orang komenn

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now