" Take care tauu ? kalau suami kau buat apa - apa dekat kau bagi tahu kau ya ? biar aku lunyai dia habis - habisan . padan muka dia "
Angela tergelak kecil mendengar celoteh Somin , perlahan kepalanya mengangguk patuh akan perintah kawan karibnya .
" Suami aku tak pernah naik tangan dekat aku , so jangan risau ya ? kau baliklah , drive safe . take care "
Somin menjeling sekilas , mana tahu malam ni suami dia bantai Angela , manusia boleh berubah kan ?
" Yelah , kau pun sama . Jaga diri , ingat pesan aku tadi . Kalau ada apa - apa aku roger kau nanti "
Angela mengangguk , kereta Somin mula meluncur perlahan meninggalkan perkarangan rumah .
Gadis itu mengerang sakit , perut yang sakit membuatkan dia mahu menangis disitu . Ini kali kedua dia merasa tendangan bayi pada dinding perutnya . Bergetar - getar bibir membentuk senyum .
Inikah perasaan ibu mengandung , terlalu teruja hingga tak dapat digambarkan betapa bahagianya dia rasa sekarang .
" Mummy mianhae , sayang mesti letih kan tengok mummy macam ni ? dahh , mummy dah tak sedihh . Kita akan pergi dari sini yaa . Mummy janji mummy akan jaga sayang macam nyawa mummy sendiri "
Sekali lagi dia ingin menangis disituu , air mata sudah mengalir disekat laju . Dia rindu dengan suaminya , ingin saja dia peluk tubuh suaminya , menikmati bau aroma tubuh yang menjadi kegemarannya sejak mengandung .
Tak , dia ada masalah sekarang ni . Itu yang membuatnya terpaksa menjauh .
Pintu rumah dibukaa , alangkah terkejutnya dia melihat figura Taehyung bersandar lemah diatas sofa .
Nak tegur tapi dia takut , baik dia naik atas terus . Seharian mereka tidak bertegur sapa . Angela pula selalu mengelakkan diri dari bertembung dengan Taehyung .
Itu cara dapat mengajar Angela apa erti bertahan . Tahan diri dari merindui orang yang bukan sepenuhnya milik dia .
Angela perlahan - lahan menutup pintu lalu membawa diri naik keatas untuk membersihkan diri .
" Sayang "
langkah kaki Angela terhenti . Meleret suara berat taehyung memanggil dirinya . Terus rasa tubuhnya tidak bermaya . Dia rindu akan panggilan itu .
Matanya sudah mula berkaca , macam mana dia nak mencuba lupakan Taehyung ? dia tak sanggup jauhkann diri dari suaminya sendiri .
" Sayang sini "
Sekali lagi , suara berat lemah Taehyung menyapa gegendang telinga , perlahan tubuh berpaling arah menghadap Taehyung .
Matanya masih terpejam erat , Taehyung nampak lesu . Hari ini dia tak pakai tali leher . Disebabkan Angela sudah awal pagi meninggalkan rumah tanpa sedar dia abaikan tanggungjawab dia yang satu itu .
Punggung dihenyak atas sofa , terkejut dia apabila tangan kekar Taehyung memeluk erat pinggangnya . Kepala Angela pula disandar kemas atas dada .
Haruman Taehyung membuatkan Angela memejam erat matanya , bau yang dia rinduu sekali .
" Pergi mana ? sekarang baru balik ? Abang tak larat laa kenapa sayang macam ni . Memang betul laa sayang ada jantan lain ? "
Angela mengemam kuat bibirnyaa .
" hey , kenapa diam ? cakap dengan abang siapa laki yang buat sayang menjauh dengan abang . Hebat sangat ke laki tu sampai hati isteri abnag yang beku ni boleh cair dengan godaan dia "
Rambut Angela pula diusap lembut ,
Tak , ini saja peluang dia adaa untuk bermesra dan bermanjaa dengan suaminya .
Buat kali terakhir .
" Hanya abang saja yang boleh cairkan hati saya , tak ada lelaki lain yang boleh tandingi kiasa abang . Saya tak pasang lelaki lain pun abang , cukup abang saja yang buat saya tak boleh hidup tanpa abang . Tak ada lelaki lain yang buat jantung saya berdegup laju macam sekarang ni , setiap kali bersama abang . Jadi jangan tuduh saya ada affair dengan lelaki lain . Saya tak sampai hati nak duakan abang . Abang satu - satunyanya jantung yang boleh hidupkan saya . Dengan kasih sayang abang , ingat tu ? "
Taehyung diam , usapan pada rambutnya turut terhenti , serentak kelopak matanya terbuka . Kepala menunduk melihat wajah sang isteri .
Dia tak dapat melihat kesedihan yang Angela alami ketika ini .
Angela tersenyum kecil . Pinggang Taehyung dipeluk erat , seerat yang boleh . Bau aroma dari badan Taehyung menusuk masuk kedalam rongga hidung .
" Abang mesti hidup bahagia , walaupun bukan dengan saya . Jadi suami yang baik . Jangan workaholic sangat . Kesian dia nanti "
Dahi Taehyung berkerut , dia makin tak faham apa yang isterinya tengah merepek sekarang ni .
" Apa yang sayang merepek ni ? abang memang bahagia pun sekarang , abang bahagia ada isteri baik macam angel disisi abang "
Angela mendongak wajah , iris coklat Taehyung direnung lama . Jantung mereka berdegup hebat , sepertinya baru sahaja jatuh cinta pandang pertama .
Renungan itu bukan untuknya lagi , tapi untuk bakal isteri Taehyung . Yoonju bukan Angela .
Angela beranikan diri , bibir Taehyung direnung sebelum bibirnya naik menyentuh bibir milik suaminya .
Taehyung memejam erat matanya , leher Angela dipaut lembut , Ciuman mereka mula menjadi hangat . Taehyung tidak bisa menahan diri .
Angela melepaskan ciuman .
" Bahagiakan saya untuk kali terakhir abang "
_To Be Continued_
apa yang aku merepek ni 😌
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
Fiksi PenggemarTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...