" Ehh Taehyung kamu buat apa kat sini ? sekarang waktu kerjakan ? "
Taehyung terkedu .
" Eo- eomma buat apa kat sini ? " Wajah anak lelakinya direnung lama . kini mata dialih memandang gadis yang masih berdiri memandang kearah Taehyung . Cepat sahaja mata dilarikan lalu meninggalkan mereka berdua .
Puan Kim memandang pelik kearah Taehyung .
" Eomma singgah sebab nak beli minuman atau pencuci mulut untuk staff kamu sekejap , tapi tak sangka boleh berjumpa dengan kamu disini . Buat apa ? serious saja muka ? " soal Puan Kim pelik akan kelakuan anak lelakinya .
Takkan dia bergaduh dengan barista tadi . Matanya mencuri pandang kelibat gadis tadi tapi sudah tiada lagi .
" Taehyung pun singgah nak beli air , haus . ye haus " Taehyung sudah gelabah takut . Cuma takut dipersoalkan lebih lanjut .
" kenapa taknak Junha buatkan air ? " Ke ada hal penting dengan perempuan tadi ? eomma tengok muka dia masam saja bila jumpa kamu ? " soal Puan Kim dengan kening sengaja dijongket . Puan Kim sengaja mencari kesalahannya .
Taehyung tampak ketakutan . Riak wajahnya yang gelabah itu tidak dapat disorok lagi .
Taehyung terdiam seketika , tiba tiba barista datang semula bersama minuman yang dipesan Taehyung tadi .
Nasib baik .
" Pesanan encik dah siap " celahnya tanpa memandang wajah Taehyung .
Taehyung membiarkan soalannya tidak terjawab . Takkan dia nak jawab persoalan Puan Kim tadi . takkan taehyung nak jawab yang dia temgah paksa perempuan tu kahwin dengan dia .
Mahu mati katak dia disitu .
Selesai membuat pembayaran , kini giliran Puan Kim pula mengambil pesanan serta pencuci mulut yang mengiurkan disitu .
________
Tepat pukul 5 petang , Angela keluar bersama senyuman manis dibibir . Hari ini dia ada masa lapang sikit bolehlah dia temankan Nenek kat rumah .
Sebab malam ini kedai makan makcik Jung tutup . Katanya emergency sampai Hoseok pun ikut ambil cuti . Balik gwangju mungkin .
Angela sedang berdiri dihadapan Logo Starbucks sementara menunggu seseorang . Tak lain tak bukan , Somin orang yang dia tunggu dari tadi . lama lagi dia nak tukarkan pakaian .
" Sorry lambat ! " haa panjang umur . Mereka berjalan kaki bersama menuju ke perhentian bas .
" it's okay " balas Angela bersahaja . Matanya melilau mencari seseorang .
langkahnya terhenti .
" eh hyung mana ? " kelibat namjoon dicari . Somin juga turut memberhentikan langkahnya lalu memandang kebelakang .
" oh ! namjoon suruh kita balik dulu , anne lupa ke namjoon asyik ulang alik masuk jamban hari ni ? " balas somin cuba memperingatkan Angela .
perjalanan mereka diteruskan semula .
Angela melopong , ya baru dia ingat .
" lupalah , kesian hyung . " Katanya dengan gelak tawa yang masih tersisa .
Teringatkan pasal tadi , timbul rasa kasihan terhadap namjoon . Bukan main lagi dia nak rasa macam mana rasa octopus tu , dah tahu alahan dengan makanan laut masih juga dia berdegil nak makan .
inilah padahnya melanggar batas kemampuan diri sendiri . Bak kata Namjoon , Dia yang meroyan nak makan dia jugalah yang tanggung akibat dia nanti .
" itulah , dah tahu dia alah dengan makanan laut nak juga dia try makan octopus pedas tu , kan dah sakit perut , meletup perut padan muka " Katanya dengan sengihan yang masih lekang dibibir lalu mentertawakan namjoon .
Angela juga turut tertawa disitu , jikalau lelaki itu bersama mereka saat ini , pasti dia mengamuk tak tentu pasal .
Somin serta merta terhenti ketawa . Wajah angela dipandang . Rasanya dia terlupa sesuatu .
"Anne balik rumah terus ke ? " soal Somin . Angela memandangnya pula . saling berbalas pandangan .
" haah , nak temankan nenek saja malam nii sebab kedai tutup " balas Angela . sweater tebal yang menutupi tubuhnya yang kesejukan itu peluk erat .
" oh , somin lupa nak beli sesuatu . Anne baliklah dulu . hati hati tau , jangan lupa kirim salam dengan nenek . kalau free nanti somin datang melawat " Tangan sejuk angela diraih lalu digenggam seketika .
" Nae , hati hati balik nanti " pesan Angela pula . Somin menganguk lalu melepaskan pegangan tangan mereka .
TBC
____Sorry lambat update , ada lagi ke yang masih stay baca ff ni ?
Please vote and comment juseyo !
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanficTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...