Ep 30 : Wedding dress

1.6K 219 12
                                    

Mata Angela terbuntang luas melihat setiap satu gaun pengantin yang tersarung elok pada patung berdiri megah dihadapannya . Semuanya cantik belaka .

Angela rambang mata melihat semua rekaan baju pengantin disitu . Tiba tiba langkah terhenti didepan salah satu baju pengantin yang menarik perhatiannya .

Tangannya menyentuh lembut setiap butir manik manik pada baju tersebut .

Baju pengantin off shoulder berlengan panjang itu nampak anggun dan mewah , terdapat corak bunga kecil di bahagian dada dan belakang serta di pergelangan tangan juga.

Warna kelabu asap yang cukup memukau , tapi sulaman bunga bunga kecil berwarna hitam terjahit kemas dibahagian dada . Sulamannya cukup kemas dan cantik . Nenek pasti suka , getusnya didalam hati .

" Baju pengantin ini limited edition tau . Cantik kan ? " tiba tiba ada suara menyapanya dari belakang . Dia ingatkan pembantu butik tersebut alangkah terkejutnya Puan Kim juga turut berdiri memerhatinya dari belakang .

Dia tahu Angela suka dengan baju pengantin tersebut .

" Eh , maaflah saya tak perasan Aunty berdiri disitu " ujarnya tersenyum kekok . kepala ditundukkan sedikit .

" Janganlah panggil aunty , panggil eomma saja . kan tak lama lagi kamu akan jadi menantu eomma juga ? " balasnya . Puan Kim menguntum senyum buat anak menantunya . Bahu gadis itu diusap perlahan .

" Baik eo- eomma " Angela akur . Tiba tiba rasa kekok pula . Hari itu bukan main lagi mereka berdua beramah mesra yaa .

" Macam mana ? Angel suka tak semua baju yang ada kat sini . Yang itu kamu kena pakai " Sambil bibir dimuncung kearah baju pengantin tadi . Angela turut menoleh kesisi . Baju itu terlalu mewah , mesti mahal. 

" Tapi baju dia nampak mahal eomma , saya tak mampu tanggung semuanya " balasnya dengan suara mendatar . Puan Kim berkerut dahi .

" eh , eomma tak minta kamu bayar . Pasal duit semua kamu jangan bimbang , eomma yang tanggung . Yang penting kamu pakai baju itu yaa ? Eomma yang design-kan baju pengantin ni untuk Angela . Angela tak suka ke " balas puan kim dengan nada sedikit kendur . mungkin kecewa.

Angela terkedu , Puan Kim yang design ?

" Eh saya suka ! tapi bagi Angela tak mampu pakai baju yang terlalu cantik ni . " Balasnya cuba merendah diri . Itu bukan dia yang belikan . Terasa menyusahkan pula . Keluarga mereka langsung tidak menyumbangkan satu sen pun duit untuk majlis nanti .

Disebabkan hati budi Puan Kim mereka hanya menawarkan diri untuk menyumbang semuanya . Sampai catering pun Puan Kim yang tanggung .

Mana nak dapat Mentua macam puan Kim ? Dia terlalu baik .

" Janganlah cakap macam itu , kalau merendah diri sangat tak baik tahu ? . Dahlah masuk , cuba baju itu " pinta Puan Kim sambil mengusap bahu Angela . Angela mengangguk perlahan lalu masuk kedalam fitting room .

Pembantu butik datang sambil membawa satu persatu baju pengantin yang dicadangkan masuk kedalam fitting room . Tidak lupa Baju penganti yang disyorkan puan Kim juga dibawa sekali .

_______

Taehyung masih leka bermain dengan Mochi , Mochi pula ralit bermain dengan kereta mainan yang baru dibeli Taehyung untuknya tadi . Suka pula hati dia .

Taehyung itu senang saja . Tak payah dia sendiri datang cari . Nanti datanglah Puan Kim aturkan untuk Taehyung .

Mereka berdua duduk berhadapan dengan Fitting room . Kaki Taehyung disilangkan , Ip 11 pro dikeluarkan dari poket seluarnya . Kemeja putih yang dikenakan dilipat separas siku .

Matanya fokus melihat aplikasi instagram . sepanjang mereka berdua bekenalan , Taehyung tak pernah minta mana mana akaun peribadi Angela . Dia tak kisah Instagram atau Twitter. 

Nombor telefon pun dia tak pernah minta . Susahlah korang berdua nii .

Taehyung kembali fokus melihat instagram pantas mendongak wajah apabila namanya dipanggil .

" Taehyung-shii " Nama Taehyung dipanggil dengan nada  lembut . Mochi juga turut mematikan aktivit bermain kereta terus memalingkan wajahnya kearah Angela .

Gadis itu tampak anggun mengenakkan baju pengantin yang diberikan oleh Puan Kim tadi . Dengan potongan badan yang begitu ideal . Tinggi pun ckup cukup ditambah lagi kulit badannya yang putih melepak itu menyerlahkan lagi warna kelabu asap itu . Senang kata perfect !

Ip terus jatuh keatas permaidani yang terhampar diruangan tersebut . Wajah Angela memenuhi ruang matanya . Gadis itu direnung dari atas sampai bawah .

Matanya masih tidak berganjak melihat bidadari yang jatuh dari syurga . Angela sungguh cantik mengenakan baju pengantin yang menampakan bahunya yang putih mulus itu .

Dia nampak lain .

" wow- ahh " Taehyung terus menutup mulutnya apabila Mochi datang menolak dagu Taehyung keatas supaya mulutnya yang terngangga tadi ditutup rapat . Kantoii

Kalau yaa pun speechless , control laa sikit abang Taehyung oii .

Taehyung berdehem lalu cuba beriak selamba sambil tersenyum kekok kearah Mochi . Tak dinafikan , matanya masih melirik kearah Angela yang masih berdiri depan mata .

Ip yang terjatuh diatas permaidani tadi dia ambil semula lalu aplikasi kamera dibuka . Dalam diam tangan menekan butang kamera apabila gadis itu tersenyum lebar sambil memegang sejambak bunga rose putih .

Taehyung tersenyum sendiri memandang kearah satu hasil photo yang berjaya diambil . Cantik !

Nampaknya Taehyung berbakat . Boleh jadi photographer . 

Mochi tersengih kecil kearah Taehyung . Curi curi ambil gambar Akak Angela ehh ?
 
" Cantiknya menantu eomma , Nampaknya ukuran badan Eomma tepat " bisiknya perlahan . Puan menjeling sambil tersengih kearah Taehyung. 

" macam mana ? cantik tak bakal isteri kamu ? " usik Puan Kim , Taehyung sudah tak keruan apabila Puan Kim melihatnya begitu .

Lamunanya tersentak apabila Mochi menepuk pehanya. 
Angela pula membahang , terasa kedua belah pipinya panas apabila direnung begitu .

" Can-cantik eomma " balasnya sebelum mengatur suaranya yang mula berubah serak . Angela mengemam bibir .

Sudah sudahlah renung badan aku.  tak selesalah,  getusnya didalam hati

Kini matanya menghala kearah Mochi pula .

" Mochi , cantik tak noona ? " Mochi mengangguk laju . Bibir si kecil menguntum senyum buat Angela yang masih berdiri dihadapan mereka .

" Kalau Mochi dah besar nanti , Mochi nak kahwin dengan perempuan macam noona , cantik ! " selorohnya tanpa menghiraukan mereka mentertawakan budak berumur 4 tahun itu .

"  Kecil kecil dah fikir pasal kahwin yaa " Usik Taehyung lalu memangku Mochi diatas ribanya . Pipi mochi dicium sekilas .

________

TBC

Aish Taehyung , dah angau ke tu ? btw tak ada sample untuk baju penganti Angela sebab itu semua imaginasi saya . So , cuba bayangkan jelah ek ?

Please vote and comment juseyo !

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now