Ep 81 : Sakit ✨

1.4K 142 10
                                    


Taehyung berdiri tidak jauh dari situ meninggalkan isterinyaa masih meluahkan perasaan didepan makam Nenek .

Telinga masih mampu mendengar dengan jelas kata kata yang terlontar walaupun jelas arwah Nenek tidak mampu membalas . Tapi dia yakin nenek mendengar luahan isterinya .

" Macam mana kehidupan nenek kat sana ? mesti gelap kan ? ditambah pulaa kesejukan . Maaf Angel tak mampu nak buat apa "

Hidung mula kemerahan . Cuba ditahan esakan dari meletus keluar . Dia mahu tunjuk kuat didepan nenek . Nenek pasti bangga melihat Angela cucu kesayangannya yang cengeng ini kuat .

" Angel kat sini hanya mampu merenung nenek dan menunggu kepulangan nenek walaupun Angel tahu nenek takkan kembali . Sekarang Angel dah tak dapat sentuh , peluk dan cium nenek macam selalu "

Senyum merekah pada bibir . wajah sudah bertukar pucat walaupun solekan tipis cuba menutup wajah ketara pucat itu tapi ia masih tidak dapat menyembunyikan wajah sayu dan sedihnya .

" Nenek jangan risau , Angel dah jumpa putera yang nenek idamkan untuk Angel . Putera yang kacak dan mampu bahagiakan Angel selamanya . Satu satunya Putera yang akan jaga Angel macam nenek jaga Angel dulu . Putera Angel juuga turut datang hadir temankan Angel lawat nenek "

Kelopak mata sudah kemerahan , air mata mula banjir . Bila bila masaa empangan itu pecah mengalir dipipi .

Taehyung , mula menapak dekat . Bahu isterinya dicengkam lembut dari belakang . Angela menoleh , serentak air matanya jatuh tetapi cepat disekat sebelum Taehyung perasan .

" Langit dah mula mendung , abang rasa baik kita balik sebelum hujan turun . Esok sayang boleh lawat nenek lagi " pujuknya .

Angela sekadar mengangguk lemah . Matanya beralih semula menghadap batu nisan nenek . Diusap sebelum bangkit meninggalkan makam .

" Angel balik dulu nek , Nanti Angel datang semula ya ? nenek jaga diri " ucapnya sebelum berlalu .

Taehyung membantu memaut lengan Isterinya bangun . Kurang imbangan hampir jatuh terduduk semula namun pinggang Angela cepat disambar oleh Taehyung .

Kepala menunduk sedikit supaya wajahnya sejajar dengan Angela.

" Sayang ? kenapa nii ? "

Angela memegang erat lengan Taehyung membantu tubuhnya berdiri dengan seimbang . Terasa lutut kakinya lemah .

Pening serta loya menyerang dalam satu masa buatkan matanya terpejam erat dengan dahi berkerut .Jemari memicit pelipis yang tak kalah berdenyut kuat .

" Saya nak mun-- UWERK "

Taehyung terpaku , Angela memuntah tepat pada bajunya . Isterinya hanya muntah air . Tidak dihiraukan bajunya yang basah akibat muntah kerana adaa kemejaa spare dalam kereta .

Apa yang dia risau adalah Angela .

Taehyung gagal mengimbang badan apabila Angela tiba tiba rebah pengsan diatas rumput .

" Angel ! "

________


Taehyung masih berdiri didepan wad , Risau dengan keadaan isterinya ketika ini . Ingin saja dia menelefon keluarganya tapi takut pula Tuan Kim serta isterinya menuduh dirinya yang bukan bukan .

Taehyung terus berpaling kebelakang apabila suara amat dikenalinyaa menyapa gegendang telinga .

" Taehyung ah-- Angela mana ? apa dah jadi ni Taehyung ? tak reti jaga bini ke sampai jatuh sakit Angela dibuatnya . Kamu ni memang tak reti nak berubah ke ! " Marah Puan Kim .

K

edua orang tuanyaa berdiri tepat didepan mata . Kuat tamparan terkena pada bahu kiri Taehyung . Tak kalah wajah risau mereka terlakar lebih lagi Puan Kim .

Bibir bawah dikemam seraya bahunya yang pedih itu diusap, Doktor Lee memang tak boleh simpan rahsia .

Terkejut dan rasa bersalah dalam masa yang sama . Jelas riak risau Puan Kim mendengar berita dari Doktor Lee hyun bahawa anak menantunya masuk hospital .

" Soo Hye , bawa bertenang sikit . Bagilah Taehyung jelaskan semuanya dulu . Jangan terus marah dia macam ni " pujuk Tuan Kim .

Bahu isterinya ditarik lantas belakang badannya ditepuk lembut . Seronok betul isterinya siapkan kimchi untuk Angela , teringin katanya . Tapi tiba - tiba pula dengar berita dia masuk hospital .

" Yaa salah Tae tak reti jaga isteri sendiri . Tapi dia memang macam tu sejak kebelakangan ni eomma . Selalu mengadu pening kepala dan muntah-- dan kerap masuk tandas . Tae pun dah paksaa dia pergi klinik check tapi diaa masih berkeras diri taknak . Taehyung tak sangka sampai pengsan macam ni " Sayu nada bersuara .

Kesal . Jika awal lagi dia memaksa Angela pergi klinik untuk buat pemeriksaan , isterinya takkan lemah dan pengsan seperti ini . Jika terjadi perkara pelik menimpa Angela dia takkan mampu maafkan dirinya sendiri .

Kening Puan Kim naik , Mata mengerling kearah suaminya disisi . Semalam Angela menelefon bagitahu dia teringin nak makan Kimchi yang dia sendiri buat . Pelik

" Loya ? pening ? "

Taehyung mengangguk laju . Dia tidak mahu Puan Kim terus menuduhnya melulu . Mentang mentang Angela dah jadi kesayangan dia pula dipinggirkan .

Jangan jangan ?

" Isteri kamu mengandung ke ? " Soal Puan kim tanpaa berlindung .

Mata Taehyung membulat .

" Me-- mengandung ? "

_To Be Continued_

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now