Reaksi wajah Angela berubah apabila Kereta Taehyung berhenti disebuah rumah mewah yang agak-- asing baginya .
" Awak , ini rumah siapa ? awak ada isteri lain ke selain saya ? "
Taehyung ketawak kecil memandang kearah Angela . Kalau Taehyung ada bini baru memang dia sekeh kepala kau .
Rambut isterinya dikusut . Angela mencebik lantas tangannya menahan Taehyung dari terus menyerabut rambutnya .
" Ini bukannya rumah orang lain dan buat pengetahuan kau aku tak ada isteri lain . Isteri aku yang cantik macam bidadari dah ada depan mata "
Angela tunduk kepala tersenyum malu . Bidadari tak layak baginya tetapi bagi Taehyung dialah satu satunya bidadari yang terjatuh dimuka bumi . Angela , istilah melayu dia pula bidadari .
" Ini rumah kita " Ayat kita ditekannkan .
Kening angela dinaikkan .
" Tapi rumah awak kat sana ? sama saja rumah . Tak payahlah beli baru . Rumah awak dah cukup besar takkan nak beli lagi besar . "
Matanya diarahkan semula memandang penthouse yang terbina mewah . Cantik tapi duit pun cantik juga.
" Itu rumah bujang aku , takkan aku nak bawa kau duduk rumah tu selamanya . Tak lama lagi bilangan isi rumah bertambah " jelasnya lagi .
Matanya membalas renungan redup Taehyung . Pandangan penuh kasih sayang . Tak seperti kali pertama mereka berjumpa . Tak sah main jeling jeling .
" Apa maksud awak ? " soal Angela pelik . Bilangan apa yang bertambah ? nenek , eomma appa duduk sekali dalam rumah itu kah ? meriahlah rumah taklah Angela bosan kan ?
" Kau taknak ada anak dengan aku ke ? " sengihnya . Wajah Angela mula berona merah . Pipinya diusap lembut .
Angela kalah membalas renungan Taehyung .
" Aku sedia untuk bahagiakan kau . bila bila masa saja Angela . Sebab aku dah jumpa punca kebahagian aku " dagu Angela ditarik rapat ke wajahnya .
Angela tak menolak . Dari situ dia boleh lihat pandangan yang dia sendiri tak boleh tafsir .
suami aku bukan gay .
" I love you " ucap Taehyung penuh lembut . Perlahan bibir bawah Angela diragut lembut .
Mata Angela tertutup rapat . Sebelum ini dia biarkan saja Taehyung mencium bibirnya tanpa membalas . Kali ini Angela membalas ciuman itu penuh ikhlas .
kedua belah telapak tangan melekat didada Taehyung . Irama degupan jantung Taehyung membuatkan Angela tersenyum kecil disebalik ciuman itu .
I love you too Taehyung . Tetapi itu hanya diungkap didalam hati . Dia belum bersedia meluahkan rasa hatinya sendiri .
Takut dia menyesal mencintai seseorang dalam hidupnya yang akan pergi bila bila masa .
_To Be Continued_
chap pendek saja harini ❤
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanficTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...