Ep 57 : Malu ✨

1.5K 193 1
                                    

Setelah berjam jam menghabiskan masa bersama , akhirnya keluarga kecil itu pulang kerumah .

Nenek mengeluh berat sambil melabuhkan punggungnya diatas kerusi rehat . Terasa sendi tulang ngilu akibat terlalu lama berjalan . Ini semua permintaan Angela , kalau tak dipaksa memang taklah nenek nak keluar rumah .

Dia keluar rumah masa buat pemeriksaan kesihatan di klinik saja . Selain dari tu memang taklah .

" Nenek rehat sekejap yaa , Angela nak siapkan air suam suku untuk nenek mandi " ujarnya sambil bibir melakar senyum manis buat nenek terchentaa .

" Iyalah tapi suami kamu mana ? " soal nenek terlebih dahulu . Kelibat cucu seorang lagi hilang entah kemana .

Angela juga turut melilau matanya cari kelibat suami . Bunyi bising dari dapur menarik perhatiannya .

" Taehyung kat dapur mungkin . Angel nak jenguk sekejap ya "

Nenek mengangguk lemah seraya mata dipejam rapat ingin merehatkan badan .

Angela menapak kaki masuk keruangan dapur . Sepertinya suaminya tekun ingin menyiapkan sesuatu

" Hai ? buat apa tu ? " soal Angela sambil bibir tersenyum senget . Badan disandar pada singki .

" Tengah tanam pokok sayang " sengihnya . Dah jelas lagi bersuluh lampu dapur Taehyung tengah siapkan makan malam . Boleh pula dia pergi tanya soalan cepumas .

Angela mencebik bibir . Tangan disilang paras dada . Banggalah diri tu tengah masak .

" Awak tanamlah pokok kat situ , saya nak siapkan air mandi buat nenek dulu " katanya lalu berura ura pergi menuju kearah bilik mandi tetapi lengannya ditarik semula oleh Taehyung dekat .

" Nak kiss "

Angela membuat muka . Tak mula minta kiss .

" Nak macam pagi tadi " sengihnya . Raut wajah cantik Angela direnung .

" nak kiss sini " Hidung ditunjuk , beralih pula pada kening , mata . Kedua belah pipinya pula . Akhir sekali bibir .

Tepat  tempat dimana ciuman yang diberi Angela pagi tadi . Wajahnya merah membahang . Rasa menyesal pula bertindak begitu .

" ahh- palli " rengeknya seperti budak kecil mahukan gula gula . Angela ketawa kecil . Ada ada saja perangai budak Taehyung .

" Tak payahlah nanti nenek tengok . Malu " katanya pula . Tangan menolak dada Taehyung dari terus memeluk pinggangnya .

" Ahh palli " Taehyung muncungkan bibir . Siapa yang goda siapa ni ? bagitahu aku cepat . Mengada betul bapak Yeontan ni .

Nasib baik anak dia tak ada kalau tak lagilah menjadi perangai .

Angela mengeluh , Taehyung ni selagi dia tak dapat apa yang dia nak selagi itu dia berusaha .

Taehyung muncungkan bibir minta dicium . Masih menunggu Angela memberikan ciuman .

Baru sahaja bibir melekat pada bibir Taehyung , ada suara datang menegur mereka berdua .

Nenek datang .

Angela menolak tubuh Taehyung supaya menjauhinya . Angela buat tak tahu lantas berlalu pergi menapak masuk ke bilik mandi .

" Aigoo , nenek ingatkan air mandi dah siap rupanya belum lagi . Tak lama lagi ada cicit baru " sengaja mahu mengusik . Aksi mesra tadi kembali belayar dikota fikiran .

Kepala digeleng lemah lalu balik berjalan perlahan menuju kearah ruang tamu semula . Salah nenek tengah kacau orang berasmara .

Maaf cu

_To Be Continued_

Kantoi 😂

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now