Ep 24 : Dinner

1.6K 212 3
                                    

Angela duduk berhadapan dengan Taehyung , Manakala Puan Kim pula duduk disebelahnya . Agaknya bunyi degupan jantung Angela itu ketara sangat sampai Puan Kim merenungnya dari sisi .

Angela mengeluh , terasa menyesal pula setuju dengan ajakan Taehyung .

" Mana keluarga kamu ? ingatkan Angela datang dengan Keluarga kamu sekali " Angela menelan liur . Soalan Puan Kim cukup mencabar dirinya dari segi mental .

Mulalah sesi , 'ceritakan kisah keluarga kau sampai habis'

" Parents saya dah meninggal dunia sejak saya masih berumur 9 tahun " balas Angela dengan suara perlahan . Mereka sekeluarga saling berpandangan . Taehyung ralit merenung wajah Angela .

" selama Eomma dan appa tinggalkan saya , Nenek saja yang jaga saya sampailah saya besar panjang . Walaupun hidup serba sederhana , Nenekasih mampu menyara saya . Kini tiba masanya saya membalas jasa Nenek " sambungnya lagi .

Angela tidak dapat menahan rasa sebaknya . bibir bergetar menahan suaranya yang sudah berubah serak .

Mereka bertiga masih fokus mendengar Angela membuka cerita . Gadis itu cukup tabah , cekal mengharungi hidup tanpa kedua ibubapanya . Nasib masih menyebelahi , masih ada nenek yang penyayang sanggup menjaganya tanpa mengharapkan apa apa balasan.

Puan Kim mencapai tangan Angela lalu digenggam erat yang terletak dibawah meja makan itu . Senyuman kecil dikuntum . Sedikit sebanyak hatinya terusik dengan kata kata Angela .

" Aunty faham perasaan kamu , aunty pun pernah merasa kehilangan , sejak lahir lagi . " Ujar Puan kim . Puan Kim sudahpun bergelar Anak Yatim sejak bayi lagi .

" Kamu dikira beruntung masih ada kesempatan merasa kasih sayang ibu , Aunty ? hanya Ayah saja . Dia Ayah dia jugalah ibu kepada Aunty " katanya seraya menguntum senyum , cuba menyorok akan kesedihan yang dirasa .

Taehyung mendiamkan diri . Angela didepannya direnung penuh simpati . Dia sendiri pun baru tahu Angela anak yatim piatu .

" Sudahlab jangan sedih sedih , anggap saja Tuhan lebih sayangkan mereka dan kita mesti teruskan hidup walau apapun . Dengar tu " pesan Puan Kim . Belakang tangannya diusap lembut . Wajah cantik Angela menghias pandangan matanya .

Angela mengangguk akur .

" Apa nama kamu tadi ? Uncle lupa pula " sengih Uncle sambil mengaru pelipis , maklumlah salah satu faktor usia . Mudah lupa

" Angela pa " balas Taehyung bagi pihak Angela gadis itu . Puan Kim tersenyum kecil sambil mengeleng kepala melihat kelakuan suaminya yang mudah lupa . Esok lusa , isteri pula yang dia lupa nanti .

Angela memandang kearah Tuan kim sebaik saja namanya dipetik .

" oh yaa , Angelaa sekarang kamu kerja ke tengah belajar ? " Soal Tuan Kim seraya kening kiri dijongket .

Angela pantas mengeleng kepala .

" Tak , sekarang saya dah bekerja "  Balasnya sambil mengiyakan kata katanya .

" Kalau eomma nak tahu , dialah perempuan yang eomma jumpa masa di starbuck haritu " Ujar Taehyung kepada Puan Kim .

Dahi wanita itu hanya berkerut cuba mengingat kembali apa yang Taehyung katakan .

Angela mengetap bibir , Kenapalah dia bangkit cerita lama , dahlah aku tengah berperang mulut dengan Taehyung haritu , getusnya

" oh ! eomma ingat , masa itu Taehyung tengah gaduh dengan menantu eomma kee ? ish ! kenapa dingin sangat dengan angela ! " Marah Puan Kim . Kalau Taehyung duduk disebelahnya mahu budak itu dia sembelih !

Taehyung hanya tersenyum paksa . Boxy smile dia uwu !

" Maaf saya , tak sangka boleh jumpa aunty kat situ "

" Tak apa , aunty pun sama " balasnya pula . Senyuman diberi buat angela .

Angela geli hati melihat telatah Puan Kim . Dia mula berasa selesa , dia dijemput dengan hati yang terbuka oleh keluarga Taehyung .

" kalau dia buli kamu , beritahu saja biar aunty bagi dia pengajaran sikit " Angela tersengih kecil . Taehyung sudah mencebik bibir didepannya seraya gelas kaca berisi oren jus itu dihirup sekali . Nampaknya Angela sudah bertakhta dihati Puan Kim .

" Taehyung bila lagi kamu nak masuk meminang ? " soal Puan Kim . Serta merta air didalam mulutnya tadi disembur kearah Angela . Habis basah muka diaa

Hoodie yang dikenakannya turut basah akibat party semburan Taehyung . Angela mengetap bibir geram , boleh tak jangan nak main sembur saja ?! tengoklah orang kat depan sikit ! . Bentaknya didalam hati

Taehyung mendapat jelingan maut dari Angela. 

" omo omo ! " lantas napkin diatas meja disambar . Muka Angela dilap perlahan . Puan Kim menjeling tajam kearah Taehyung . Lelaki itu masih menayang wajah riak terkejut .

That's mean Angela akan menjadi isterinya !

" Yah Taehyung ! "

______

TBC

Tak sabar nak kahwinkan dorang

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now