Dari tadi Angela duduk berkepit dengan Nenek , Taehyung disebelahnya dia abaikan . Biarlah , orang nak melepas rindu kan .
Mochi pula sibuk bermain dengan kereta mainan yang dibeli oleh Taehyung haritu .
Masih elok , seperti baru dibeli . Mochi memang pandai hargai pemberian orang . Taehyung membelai lembut rambut mochi . Seronok eh main kereta atas peha Hyung ?
" sedap tak ? " soal Angela sebaik sahaja brownie disuap masuk kedalam mulut Nenek .
Nenek mengangguk perlahan , Bibir menguntum senyum sambil mengunyah brownies dalam mulut .
" sedap sangat , semuanya pun comel comel belaka . Tak sampai hati nenek nak makan " katanya . Mata masih fokus menilik satu persatu brownies yang dihias dengan pelbagai bentuk patung.
" Taehyung yang tolong Angel hiaskan . Comelkan ? Angel pun tak reti nak buat macam itu " balas Angela pula . Kini kimbab disuap dalam mulut Taehyung .
Mulanya lelaki itu sedikit terkejut , akhirnya dia masukkan juga tatkala Angela memintanya membuka mulut.
" Kenapa senyap je ? Awak tak selesa ek ? " soal Angela separuh berbisik . Anak mata saling bertatapan . Perlahan kepala digeleng .
" Taklah , aku tengok kau seronok je borak dengan nenek . So , aku diamkan diri jelah . Taknak kacau daun " balas Taehyung pula .
Angela tersenyum hambar . Rasa bersalah sebab palaukan suami . Mochi pula sibuk main kereta atas riba Taehyung . Angela pula sibuk berbual dengan Nenek . Taehyung keseorangan tak berteman .
" Mochi nak kimbab ? " soal Taehyung perlahan ke telinga Mochi . Angela disebelahnya dibiarkan saja .
" Nakk "
Taehyung mencapai satu potong Kimbab daging . Taehyung membuat bunyi jet sambil melayang ke udara sebelum masuk kedalam mulut Mochi.
" aaaaaaam " akhirnya masuk juga kedalam gua mulut Mochi . Tergelak kecil Mochi akan gurauan Taehyung bermain dengannya.
"sedapnyaaa " kata Mochi sambil mata dipejam erat . Cuba menghayati rasa kimbab daging itu .
Angela hanya memerhati tingkah laku mereka berdua .
_❤_
Angela tak sedap hati melihat tingkah laku Taehyung , dari tadi lagi Taehyung hanya mendiamkan diri lagi lagi tayang wajah beku dia .
" Awak marahkan saya ke ? " tanya Angela lembut . Hujung lengan baju Taehyung ditarik lembut . Taehyung tersentak lalu berpaling kearah Angela seketika .
Kening dijongket lalu fokus pada pemanduan nya semula .
" Sebab aku marah kau ? " soal Taehyung pula . Sekali lagi matanya melihat wajah bersalah gadis itu .
Angela mengemam bibir hujung kain dress ditarik dengan hujung jari .
" Sebab saya abaikan awak tadi " balas Angela . Kepala hanya menunduk bermain dengan hujung dress .
" Aku tak ada masa nak marah kau , disebabkan benda kecil itu saja . Aku cuma letih sikitlah " kata Taehyung cuba meredakan rasa bersalah isterinya .
Taehyung terasa sedikit dengan perangai Angela . Angela cepat melupakan dirinya sebaik sahaja duduk disebelah Nenek . Isterinya hanya melayan nenek saja , dirinya pula dia abaikan .
Ya , dia cemburu . Tapi rasa itu ditepis kasar .
Tangan kiri Taehyung diraih lantas tangan mereka bersatu , digenggam erat .
" Sorry " Angela mebuat muka comel seraya meminta maaf . Sengaja meraih kasih suami . Taehyung tersenyum kecil .
Kereta BMW milik Taehyung berhenti diperkarangan rumah . Handbreak ditarik lantas enjin kereta dimatikan .
" Sokay , dah keluar " balas Taehyung datar . Pegangan dileraikan . Perlahan pipi isterinya dipicit sebelum pintu kereta dibuka .
Angela mengeluh perlahan . Dia tahu Taehyung tengah merajuk sekarang ni . Macam budak budak !
Angela melangkah keluar lemah seluruh badan dia . Senyuman Taehyung buatnya hanya paksaan semata mata .
Pintu kereta ditutup lantas berjalan selari dengan Taehyung . Laju benor dia berjalan .
Pintu rumah dibuka . Mereka berdua masuk kedalam lalu lampu rumah ditekan . Serta merta ruang rumah ternag menerang.
Kedengaran satu suara yang Angela sendiri tak dapat tafsirkan . Dia takut dengan bunyi itu . Seakan trauma
" Woo , Yah !! " Jeritnya lalu berdiri dibelakang Taehyung . Binatang berbulu terus berlari menerpa kaki Angela .
Angela menjerit kecil lantas naik kebelakang Taehyung . Kaki dilingkar pada pinggang suaminya , Leher Taehyung dipeluk erat . Muka disembam celah leher Taehyung . Trauma menyerang kembali . Dia benci akan binatang berbulu dinamakan anjir eh salah anjing itu .
" Kau dah kenapa naik belakang aku ? berat tahu tak ? " Berat pun dia biarkan saja . Posisi diatur .
" Saya takut " terketar ketar suaranya . Jelas badannya mengigil kuat . Takkan takut kot
" Turun " Tegas saja suara Taehyung . Angela masih tidak melepaskan pelukan . Main erat jadinya .
Mata dicelik , Yeontan masih berdiri sambil menggoyang ekor kecilnyaa .
" Tan ahh ! papa rindu " Taehyung duduk mencangkung . Badan kecil Yeontan dipeluk . Sepantas kilat Angela melepaskan pelukan menjauhi Taehyung .
" Sa-saya nak naik atas man- mandi " Pucat mukanya . Angela melangkah laju naik ke tingkat atas .
Taehyung sengaja melepaskan Yeontan ke lantai . Hujung bibir ditarik . Ada idea jahat datang untuk mengenakan Angela .
" Argh!!!!! "
__TBC__
Please Vote And Comment Juseyo 💜
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanfictionTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...