Vellfire telah di parking elok dilot tempat letak kereta . Tidak jauh dari situ terdapat sungai yang menjadi tumpuan para pasangan kekasih yang lain setiap kali mengunjung kota paris . Iaitu Sungai Seine
Pemandu Englishman hanya diam memaku didepan tanpa sebarang suara .
Taehyung ralit merenung raut wajah Angela dari tepi . Wajahnya sedikit berbeza jika memakai solekan .
Angela jenis perempuan simple saja dan tak berapa nak minat solekann bagai .
Angela suka akan dirinya sendiri tanpa solekan . Natural is beauty
" Sayang nampak lebih cantik malam ni dan hari esok , lusa dan selamanya " senyum Taehyung . Rambut yang masih berjuntaui diselit kebelakang telinga isterinya .
Angela menunduk malu apabila dipuji cantik . Ya Tuhan , Tolong jangan rampas kebahagiaan yang aku ada sekarang . Taehyung kebahagiaan aku . Doannya didalam hati pe uh berharap .
" Abang pun nampak handsome malam ni dan hari hari berikutnya " balas Angela malu . Senyuman diukir semanis boleh biar Taehyung kencing manis .
Senyuman Taehyung terus mati . Matanya tajam merenung iris mata sang isteri . Tangannya dilekap pada dada .
" Sayang stop smiling like that , Jantung abang rasa nak pecah nii " usik Taehyung . Angela mengekek ketawa . Tangan kecilnya naik menumbuk dada Taehyung .
" Ee mengadaa ! "
Taehyung ikut ketawa melihat tingkah comel Angela . Tangan isterinya diraih lembut .
" Jom " tangan isterinya ditarik keluar dari vellfire yang ditempahnya semalam .
Angela hanya ikut kehendak suaminya . Suasana sedikit gelap membuatkan Angela sedikit takut .
" Nak kemana ? " soal Angela pelik . Pegangan tangan mereka dieratkan . Kain sedikit mencecah jalan tar ditarik keatas sedikit .
" Ke syurga cintaa kita " bisiknya ditelinga Angela . Kain sapu tanggan dikeluar dari poket baju sejuknya .
" Tapi sebelum tu , sayang kena tutup mata duluu biar surprise sikit "
Angela menahan tangan Taehyung dari terus mengikat kain pada matanya .
" Tak boleh buka je kee ? " Kata Angela sedikit resah . Dahlah malam. main tutup mata pula . Karang kena culik hantu .
" As i said , abang nak bagi surprise untuk sayang . Abang adaa sayang jangan risau " pujuknya lagi .
Angela menghela nafas berat , redho jelah Angela . Kini tangan hangat Taehyung mula mencengkam lembut pada bahunya .
" Jalann , abang jalan dari belakang nii " Selangkah demi selangkah kaki maraa kedepan walaupun jantung berdegup kencang kerana gugup. takut tersandung karang malu .
" Lama lagi kee ? " soal Angela resah . Jelas wajahnya kerisauan . Tangan Taehyung pada bahunya dipegang .
" Sekejap saja lagii , sabar yaa "
Setelah beberapa langkah kedepan akhirnya Taehyung memberi kata putus untuk berhenti .
" Are u ready sayang ? " suara merdu dibisik ke telinga . Dengan patuh Angela mengangguk .
Perlahan lahan ikatan kain terlerai dari menutup matanya . Pemandangan yang cukup indah dan menganumkan .
Matanya membulat kerana terpesona akan pemandangan yang berkilau emas memancar seluruh kota Paris .
" Jom kita naik kapal layar , abang tempah satu kapal ini untuk kita berdua saja . Tak akan ada orang lain yang boleh ganggu "
Angela mengangguk lagi tanpa bersuara , betapa kagumnya melihat pemandangan sekeliling serta kapal layar yang dihias begitu cantik dengan lampu LED berwarna ungu . Memang sesuai dengan thema mereka , ungu dan hitam
Bunga bunga plastik pula dihias pada palang besi berbumbungkan juntaian lampu kelip kelip .
" Abang te- tempah untuk kita ? "
" Yaa , untuk kita berdua saja " Senyum Taehyung lebar buat isterinya .
Terasa tubir mata mula dibanjiri air namun cepat ditahan . Terharu dengan usaha yang Taehyung lakukan . Tak sia sia Taehyung memaksa isterinya ikut sekali .
Mereka berdua jalan seiringan menuju ke kapal layar dari tadi menunggu ketibaan mereka . Dengan penuh berhati hati Angela menaiki tangga untuk ke tingkat atas .
Meja bulat telah disediakan untuk makan malam . Taehyung tarik kerusi buat Angela . Sebelum itu , dia mahu isi perut sebelum melakukan aktivit lain .
Nak tahu ? adalahh .
" Kita makan dulu. abang tahuu kesayangam abang tengah lapar " katanya lalu memetik jari mahu mengambil pesanan makanan untuk mereka berdua .
_To Be Continued_
Macam mana nak dapat feel benda sweet romantik ni ? dahla takde pengalaman em.. Minta maaf kalau scene romantic sebelum ni tak menjadi 😭
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanficTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...