Ep 23 : Baju

1.6K 205 12
                                    

Taehyung menarik handbreak lalu enjin kereta dimatikan . Muka Angela dipandang .

" Taknak keluar ke ? " kening dijongket lalu dibiarkan Angela berseorangan didalam .

Perlahan pintu kereta dibuka .

" Cepatlah ! " hujung lengan baju panjang Angela pula ditarik dibawa masuk kedalam rumah .

Belum sempat lagi pintu kereta ditutup Taehyung sudah menariknya masuk .

Nasib baik kaki panjang . Terus pintu kereta ditutup menggunakan tumit kakinya .

Besarlah lengan baju aku main tarik tarik macam nii . desis hatinya .

" Ini rumah aku " Ujar Taehyung tanpa disoal . Angela terlopong , dia seorang je ke duduk sini ? besar gila . getus hatinya .

Nampak simple tapi sebenarnya mewah . kau faham tak apa yang aku cuba sampaikan? 

" Kat bilik tetamu adaa bilik mandi , ke kau nak mandi sama dengan aku ? "

Angela mendengus kasar lantas pinggang Taehyung dicubit kuat . Lelaki itu sudah meringis sakit akibat cubitan berbisa Angela .

Belum kahwin lagi dah mengatal , apalah nasib dia lepas kahwin nanti . eh , berharapnya kau nak jadi isteri Taehyung . Desisnya .

" Eh noona bila sampai ? " Soal Taehyung . Angela menoleh ke depan . Gadis didepannya menunduk hormat . Begitu juga Angela .

" Tadi dah sampai " balasnya lalu mata merenung Angela dibelakang Taehyung .

Tangan dilambai .

" Hi , saya Gwang Junha . PA Encik Taehyung . Boleh panggil noona saja " ramahnya sambil senyuman dilakar buat Angela .

Angela hanya mengangguk . kekok

" saya Angela . Angela Lee " balas Angela .

" Tahu " Balas junha sepatah .

Angela terkebil kebil . Dari mana dia tahu nama aku ? bisik hatinya .

" Taehyung yang bagitahu . heheh " Sambungnya laju ,  seraya mengusap tenguknya .

Angela tersenyum lega , Dia ingatkan perempuan nii orang bawahan Puan Kim yang dimaksudkan Taehyung minggu lepas .

" Macam mana semua okey ? " Celah Taehyung . Junha lantas mengangguk laju sambil mengangkat jari tanda semua beres .

" Okay " balas Junha sepatah .

Taehyung mengangguk lalu menanggalkan blazer ditubuhnya .

" Bila Yeontan nak balik ? Taehyung rindu "

" alah esok lusa baliklah tu " balas Junha sambil menyambut huluran Taehyung .

Angela hanya mampu mengunci mulutnya . Dia pun tak tahu siapa Yeontan yang Taehyung rindukan itu . Scandel dia ke tu ?

" Kau mandilah , lepas ni Noona Junha . PA aku tu tolong sediakan baju untuk kau . "

" Awak ? " soal Angela blur .

" Nak mandi sama ? " usik Taehyung lagi . Angela mengetap bibirnya geram . Bawa bertendang Angela  .

Suara gelak ketawanya bergema seluruh rumah , senang hatinya dapat kenakan Angela .

Taehyung awal lagi sudah pecut lari dari situ lantas naik ke tingkat atas untuk membersihkan diri .

Junha menyembunyikan senyumannya . Geli hati dengan tingkah laku bakal pengantin itu .

" mengada " kata Angela lalu berlalu pergi ke bilik tetamu yang Taehyung maksudkan .

Junha hanya menjadi penonton setia disitu. 

" Perangai mengada dia datang balik dah " bisik Junha lalu berlalu dari situ .

_______

Setiap helaian baju didepan matanya ditolak awal . Terlalu seksi serta warna yang sangat cerah . Sakit mata tengok .

Angela bukannya jenis perempuan yang suka pakai pakaian seksi , Itu bukan stail dirinya .

Junha pula sudah mengeleng kepala . Dia pun tidak tahu kenapa semua baju yang dibawa Namjoon seksi seksi belaka . Majorit miniskirt serta singlet tipis .

Apa dia ingat orang nak pergi kelab malam ke ? orang nak pergi dinner lah ! nak jumpa bakal mak mentua !

" Yah Soobin ! Betul ke baju ni yang aku suruh bawa ? " Dahinya berkerut seribu menahan marah yang membuak buak .

lelaki bernama soobin hanya menganguk kepalanya berkali kali . Setiap baju yang terhambur diatas sofa itu dipandang sekilas .

" Betul , Noona yang suruh bawa yang semua hanger dia warna hitam tu . " balas Soobin . kepala ditundukkan sedikit . Maklumlah Junha pendek

Junha menepuk dahi . Mahu sahaja dia menjerit biar si budak soobin ni pekak .

" Kau baca balik mesej aku tuu , aku kata dalam pejabat aku yang ditutup dengan kain hitam bukannya Hanger hitam ! Baju ni semua untuk model kita ! bukannya untuk angela ! patutlah semua seksi seksi "

Soobin mengaru garu kepalanya yang tidak gatal , so dia salah ambillah . emm

" Noona tak apalah , Saya usahakan sendiri . " celah Angela . Kesian pula dia tengok Soobin ditengking oleh Junha begitu .

Belum sempat lagi Junha melarang Angela sudah lesap dari Bilik tetamu .

Angela melangkah kakinya naik ke tingkah atas . Kain Tuala didadanya ditutup kemas . Tak mahu dada or aset lain dia terdedah .

Nasib baik Bathrobe itu labuh . Cukup kain , bolehlah cover sikit peha dia yang terdedah .

Pintu Bilik Taehyung diketuk berkali kali , akhirnya Taehyung buka pintu .

" eh , tak siap siap lagi ? " Soal Taehyung . Angela yang masih mengenakan bathrobe dipandang atas bawah .

Angela mengeleng kepala .

" Saya nak pinjam baju awak " ujarnya lalu terus masuk kedalam bilikk Taehyung .

Pintu almari besar ditolak . Segala Baju Taehyung dibelek . Satu baju lengan panjang tanpa sebarang hiasan atau cetakan itu diambil .

Taehyung yang sudah siap mengenakan bajunya hanya dilihat melalui pantulan cermin almarii .

Matanya tertumpu kearah satu frame besar yang tergantung didepan cermin .

Angela ralit memerhati gambar gadis itu . Senyuman yang menawan mampu meruntuhkan iman para lelaki . Termasuk taehyung salah satu lelaki tersebut

Angela tersengih kecil .

cantik , bisiknya lalu menuju kearah bilik mandi Taehyung , nak salin baju

" Pinjam toilet sekejap ! "

_______

TBC

Please Vote and Comment juseyo

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now