no silent readers please "(
_____Angela menangis tersedu sedu diatas bangku panjang berhadapan dengan loker miliknya .
" macam mana aku nak dapatkan duit ? " adu Angela dengan resah . Tak puas lagi ke masalah hari hari datang menyerangnya .
Air mata mengalir terus tanpa dilap . Itu bukan masalah besar , masalah besar yang dihadapinya sekarang . Dari mana dia nak dapatkan duit jumlah besar macam tu .
Dia sudah cukup stress menghadap masalah yang tak henti menyusahkan hidupnya yang sedia susah itu .
Bos , takkan pecat aku kann ? . Kalau Bos pecat aku lepas nii aku nakk kerja kat mana ? satu perkerjaan tak cukup tampung hidup akuu . getusnya didalam hati .
" hi "
Angela terus menoleh kebelakang . Figura lelaki angkuh tadi datang kembali menagih duit .
Angela langsung tidak menghiraukan kehadirannya malah melarikan pandangan dari lelaki tersebut .
Angela hanya mendiamkan diri .
" nama aku Taehyung , lelaki yang kau ' tersimbah' air panas tadi , aku harap kau tak lupa kejadian tu " sambungnya lagi .
Angela buntu , dia perlu mencari wang , dia taknak kahwin dengan lelaki berlagak ini . Nak saja diaa larikan diri dari situ . Harap muka kacak , tak menjamin segalanya .
Kau tahukan orang kaya , macam macam benda dia boleh buat .
" terima kasih untuk hoodie nii , walaupun lebih besar dari badan aku , aku suka oversized " sambung lelaki berlagak bernama Taehyung lagi .
" eh , awak tak reti nak balik ek ? saya nak kerja pun susah asyik kena panggil je . " bengang Angela .
" kerja aku goyang kaki je "
" menjawabb pula , kalau awak goyang kaki jangan kacau sayaa . saya ada banyak lagi kerja saya nak kena buat dekat luar " balas Angela geram lalu bangkit dari bangku panjang mahu meninggalkan bahagian staff .
tetapi lelaki itu cepat sahaja bertindak menghalang langkah Angela .
Mata digulingkan , apa lagi masalah laki nii . Nak saja aku baling dia kat tingkap luar tu . menyusahkan betul .
" aku bagi masa kau 2 minggu , and aku hari hari datang kat sini tagih hak aku . " ujar Taehyung dengan suara garaunya .
" hak apa ? awak tak ada ha-"
" kau hak akuu . SEKARANG " balas Taehyung dengan wajah sedia berubah bengis . Dalam diam lelaki itu tersenyum senget .
Seronok pula kenakan orang . nakal dia tahap gila namampos .
Angela berdecit . langsung tak terkesan dengan ugutan Taehyung .
" tak akann "
______
Taehyung lurus masuk terus ke pejabat , sempat juga dia singgah membeli Pakaian untuk dirinya .
Kat kereta tak adaa baju spare , Terpaksalah dia singgah beli sehelai dua .
" haa , panjang umur . kaunpergi mana hyung . kes dah settel belum ? " soal Jungkook sebaik saja melihat kelibat Taehyung masuk kedalam bilik pejabat .
Taehyung terus membuka hoodie berwarna kelabu itu dan dilemparkan diatas Sofa .
Terserlah Ketulan coklat diperutnya . Kau jangan tergoda jungkook . Harem !
" aku terpaksa gunakan perempuan tu , aku taknak ikut plan gila kauu kook , macam mana kau boleh terfikir and suruh aku kahwin dengan Yoora ? sepupu aku sendiri . Aku langsung tak suka tiba tiba kau suruh aku kahwin dengan diaa . Tak mungkin ! "
aik , balik balik terus tengking orang .
" itu saja jalan terbaik , lepas kau kahwin tu kau ceraikan je hyung . Tak susah mana pun " Balas Jungkook .
Taehyung tiba tiba gelak seperti telah dirasuk hantu . Setelah selesai memakai suit Taehyung mengambil tempat duduknya sambil muka meghadap Jungkook .
Dia pun sukar mentafsir apa yang Jungkook hendak lakukan .
" itulah kauu , perempuan kau buat main . Kau ingat senang ke kau kahwin urus semua benda lepas tu , tak sampai sebulan kau cerai . Benda kahwin bukan benda main Jungkook " balas Taehyung geram . Geram dengan cara pemikiran Jungkook . Lelaki itu terlalu naif bab kahwin .
apa yang dia tahu , cerai ? that's all .
" habis itu ? perempuan yang Hyung gunakan tadi ? bukan kah itu salah satu dari idea kau jugakkan hyung ? " balas Jungkook sinis .
Taehyung cuba mengajarnya apa erti perkahwinan sebenear benarnya . Tapi salah , Taehyung pun masuk ke perangkapnya sendiri .
" aku terpaksaa , aku terpaksa gunakan orang lain . Aku taknak kahwin dengan perempuan gedik tahap babun tuu . " alasan Taehyung mendapat sengihan dari Jungkook .
Jungkook berpeluk tubuh . mereka berdua saling berbalas renungan .
" kau salah hyung " balasnya perlahan lalu keluar dari bilik pejabat Taehyung .
Taehyung buntu , apa yang Jungkook maksudkan .
" eh ! kau nak pergi mana ? tolonglah sapukan ubat ni kat dada aku dulu . pedihh nii ! "
namun tidak dihiraukan oleh Jungkook . lelaki itu terus meninggalkan Taehyung seorang diri .
" oii ! "
+tbc+
yeaa , Taehyung dan angela dipertemukan dalam keadaan tragis. uhuhuhu
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanficTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...