Puan Kim serta suaminya berdiri dihadapan pintu kerana menemani Angela pulang . Rasa macam sekejap saja dia berbual dengan Angela .
Baginya gadis itu sangat peramah , pandai mengambil hati ! Sesuai untuk dijadikan menantu , taklah dia kesunyian nanti .
Akhirnya pegangan tangan Angela dilepaskan sebaik saja mereka tiba didepan pintu utama . Sukar baginya untuk membiarkan gadis itu pergi .
" Angela taknak bermalam kat sini ke ? sedihlah aunty , kamu nak balik " Angela tersenyum kekok . Payahlah macam ni angela oi !
Pantas kedua belah bahu isterinya ditepuk perlahan . Wajah masam isterinya direnung
" Angela kena balik , nanti nenek tunggu dia . Risau dia temgok cucu kesayangan dia belum balik lagi " Puan Kim mencebik . Dia lupa tentang itu lantas kepala diangguk perlahan .
Tangan puan kim diraih semula lantas dipegang erat . Nak sedapkan hati puan Kim , taklah dia sedih bila angela balik nanti .
" aunty jangan risau , kalau saya ada masa lapang kita borak puas puas yaa ? sekarang pun dah lewat , Aunty kena rehatkan diri " Rajuk puan kim sedikit terpujuk apabila mendengar suara Angela memujuknya dengan penuh kelembutan .
Taehyung hanya menyaksikan pemandangan itu , tak berani nak masuk campur
" iyalah kalau macam itu , nanti bolehlah kita shopping sama sama ? " sengihnya sambil mengusap rambut panjang Angela .
" Angela janji tau ? " Angela mengeleng perlahan .
" Angela tak janji tapi Angela akan usahakan . Tak baik berjanji takut tak ditepati " seloroh gadis itu tersenyum lebar . Puan kim geram dengan perangai comel perempuan nii lantas hidung mancungnya dicuit .
" Pandai yaa kamu " balasnya .
Perlahan tubuh Angela didakap erat . Dahinya dikucup sekilas , see ? cepat saja Puan Kim buat geng .
" Hati hati balik ya nakk ? Taehyung ? jangan drive laju sangat macam pelesit " pesannya sebelum pelukan dilerai . Puan Kim memandang kearah Taehyung .
" kalau kamu free bawalah angela balik rumah ni , ingat ? " pesannya lagi . Taehyung mengangguk akur .
" Yes Madam " Balasnya lalu memeluk tubuh Puan Kim . Dah macam dramalah pula . Kes taknak menantu balik rumah
" Angela balik dulu . Aunty dengan uncle rehatlah " Tangan Tuan Kim disalam sebelum berlalu menuju kearah kereta Taehyung .
" Selamat malam "
________
Masing masing terdiam , hanya bunyi suara kecil radio yang menemani mereka .
" Kau setuju kahwin dengan aku ? " suara garau Taehyung memecah kesunyian . Mata Angela terus memandang ke sisi . Wajah tanpa riak Taehyung dipandang lama .
Angela menunduk , dia pun keliru . Puan kim itu terlalu baik untuk disakiti . Dia takut akan risiko yang mendatang .
" Aku tahu kau rasa serba salah . Kita sama-sama stranger yang keliru akan situsi begini . Dan aku minta maaf , semua ini berpunca dari aku " balasnya dengan suara separuh berbisik . mungkin menyesal akan perbuatannya .
" Saya risau tentang nenek " ujarnya . Kepala ditunduk
" kenapa dengan nenek ? " soal Taehyung risau . Walaupun dia bukan sebahagian dari keluarganya tapi kelak ? mana tahu Angela dan Taehyung akan disatukan jua .
" Kalau saya berkahwin dengan awak . Saya risau , tiada siapa yang jaga nenek kat rumah " balasnya . Mata bundar Angela direnung . Jelas wajahnya kerisauan .
" Itu kau jangan risau , Kau boleh bawa nenek pindah rumah baru kita nanti "
Selagi lagi mereka berdua saling berbalas pandangan . Taehyung fokus kembali kearah pemanduan .
" Aku pun tak kisah nenek tinggal sebumbung dengan kita . Happy adalah . " ujarnya lagi .
Beban yang satu itu terasa ringan . Dia tak sangka lelaki berwajah dingin ini hati sebenarnya lembut . lebih lembut dari gula gula kapas.
Perlahan bibir tersenyum lega .
" Taehyung , saya nak tanya awak satu soalan tapi awak kena Janji jawab dengan jujur . no lies " Pintanya .
Taehyung mendehem sebelum menanyakan tentang soalan yang ingin Angela tanya .
" Tanyalah , nanti aku jawab "
Angela mengangguk kepalanya , Bibir diketap seketika . Perlu ke aku tanya siapa perempuan tu ? monolognya didalam hati
" Girlfriend awak tak marah ke awak kahwin dengan saya ? yelah , kita kan .. just a 'stranger' tiba tiba kahwin ? tak pelik ke ? "
Taehyung serta merta menekan break . Nasib baik tak ada kereta kat belakang . Nak tercabut jantung Angela dibuatnya .
" awak dah gila ke ?! "
_______
TBC
Please vote and comment juseyo
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
ФанфикTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...