Ep 64 : Trust me✨

1.4K 174 3
                                    

Wajah kekal dingin ditayang walaupun kehadiran perempuan didepannya membuatkan Taehyung sedikit terkejut .

" Kau buat apa datang sini ? " soalnya . Tawa kecil perempuan itu jelas menyapa telinga .

" I'm here sebab nak ucapkan tahniah untuk kekasih I . Congrats for you darling " katanya .

" siapa kekasih kau ? for your information , we're over . Aku tak ada apa apa hubungan lagi dengan kau Park.Yoonju." ujarnya penuh nada amarah .

Nafasnya sudah tidak teratur . Kehadiran perempuan itu membuatkan Taehyung ingin meraung marah disitu .

Setelah apa yang dia lakukan , masih berani dia tunjukkan diri dengan bangga mengaku Taehyung sebagai kekasihnya .

Ya , itu dulu tapi bukan sekarang . Isterinya , Angela Rossiè sahaja permaisuri hatinya .

Yoonju merenung tajam wajah Taehyung .

" who said ? I tak pernah minta untuk putuskan hubungan kita . Please Taehyung , saya tinggalkan kota seoul bersebab . That's not mean hubungan kita putus . You wrong babe " ujarnya lengan Taehyung cuba diraih tapi cepat ditepis .

Park Yoonju dilayan acuh tak acuh . Taehyung membuang wajah seraya mencari kelibat isterinya .

Taehyung memberi isyarat kata buat pengurus peribadi untuk pantau majlis tersebut . Lelaki itu berura ura meninggalkan kedai minyak wanginya .

" Taehyung ! kita belum habis lagi ! " Yoonju melangkah ikut Taehyung dari belakang tapi lengannya cepat ditarik laju oleh seseorang dari belakang .

Automatik gadis itu masuk kedalam pelukannya .

Yoonju lemah dalam pelukan itu . Dia bersalah kerana meninggalkan Taehyung dulu . Dia terpaksa ! itu bukan kemahuannya .

" Jack , what should i do next . Taehyung hates me so much . That's all my fault " rintihnya . Air mata mula mengalir deras . Suara tangisannya pecah dalam dakapan lelaki bernama Jack itu .

Rambut Yoonju diusap lembut cuba menenangkan hati wanita yang sedang menderita .

" shhh , just think about it later "

• • •

Malam menjelma , Taehyung masih lagi dalam mood dilema . Wajah perempuan yang dirinduinya dulu mula belayar dikota ingatan .

Cepat rasa rindu itu ditepis jauh . Dia benci dengan dirinya sendiri , dia benci seorang Taehyung yang lemah . Lemah apabila Yoonju muncul semula dalam hidupnya .

Taehyung duduk termenung diluar balkoni hotel yang dia tempah .  Dari jauh lagi dia melihat Menara Eiffel terang berkelipan menerangi kota paris .

Pemandangan yang indah mampu membuatkan orang sekeliling rasa tenang tapi tidak bagi Taehyung .

Angela bangun dari sofa , dia rasa tak sedap hati . Dari pagi tadi Taehyung langsung bertegur dengannya .

Angela berdiri tepat disebelah Taehyung . Dengan kekuatan yang dia ada dia tarik kepala Taehyung sandar ke dadanya .

Lelaki itu kekal diam duduk dikerusi , hanya Angela saja yang berdiri . Jemari lembut mengusap rambut Taehyung .

" Abang marah sebab baby pagi tadi kan ? abang , kita dah lalui fasa yang satu tu . Cuma kita kena sabar , tanda tanda saya mengandung tu tak ada . "

Taehyung mendongak wajahnya melihat Angela . Dia terlalu ikutkan perasaan . Yaa , tanda tanda mengandung belum muncul .

" I'm sorry being silly but abang nak sangat ada baby macam pasangan suami isteri yang lain "  bibirnya dimuncung sedikit . Kepalanya disandar pada dada Angela semula .

" Tapi saya tak rasa simptom orang mengandung . Kita baru lagi , hasil pun lambat menjadi kan ? kita tunggu jelah ya ? " pujuk Angela . Menara Eiffel menyapa pandangan .

Begitu indah sekali menara eiffel pada waktu malam . Aura romantiknya menusuk jiwa .

" sayang percayakan abang tak? "  Tanya Taehyung dengan nada tidak bermaya .

Angela menjungkit kening . Jemarinya kembali mengusap belakang Taehyung pula .

" Of course saya percayakan abang but if once you broke , it's hard for me to believe in you . I'm not the same Angela you know " kata Angela. 

Kedengaran Taehyung mengeluh berat . Dia takut kepercayaan Angela hilang kerana dia tahu Yoonju akan pulang ke korea semula setelah dua tahun menghilangkan diri .

Tup tup dia muncul semula merebut hati Taehyung . Taehyung nekad untuk membuang kenangan mereka bersama .

" Walau apapun yang terjadi diantara kita , sayang mesti percayakan abang . You know , abang tak pernah kecewakan satu satunya angel dunia yang abang ada . It's you "

Kepala mendongak . Mata redup memandang wajah Angela . Gadis itu menguntum senyum lalu rambut Taehyung dicium lama .

" I will abang "

_To Be Continued_

dah nak tamat weyy btw HAPPY 2K+ MAS !✨

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now