Angela duduk termenung dimeja kaunter . Kata kata Taehyung semalam masih terngiang ngiang ditelinganya ." please , kahwin dengan aku . Aku tahu benda ni sukar bagi kau . Aku pun sama , Eomma aku dah salah faham "
Ayat yang cukup membuat jiwa raganya tersiksa . Nenek pun dah salah faham , Dia ingatkan Taehyung itu buah hati jantung pisang Angela . Tak mungkin dia jatuh cinta secepat itu , Dia kenal Taehyung pun belum cukup seminggu .
" Hai ! adik manis ni termenung je kerjaa ! " sergah namjoon dari belakang . kedua bahu Angela ditepuk .
" Omak kau kahwin!! " latah Angela . Mulut ditekup laju . Sejak bila dia pandai melatah nii
Namjoon pengaruh besar dia .
"eh , omak siapa yang kahwin tu ? " soal Namjoon dengan sengihan mengusik , Wajah merah Angela dipandang .
Namjoon tidak dapat menahan tawanya terus meletus keluar . Dahlah suara gelak dia macam squidward tuu .
Nasib baik orang tak ada waktu macam ini . kosong
" Apalah hyung nii . gelakk itu cubalah sopan sikit . perempuan lalu pun tak ada selera kat hyung nii " Bahu namjoon ditepuk kuat . Bonus sebab suka suka sergah orang .
Mati kejung pula orang sebab dia nanti .
" Entahlah , aku pun tak ada selera kat perempuan " balasnya selamba .
Angela terkedu , gay ke tu ?
" haa siapa yang kahwin tadi ? kau ? " soal Namjoon lagi .
" siapa kahwin ? mana ada " balas angela cuba menafikan kebenaran . Dia yang melatah sebut kahwin tadi tak mengaku pulak .
" Yelah tu , habis tu kenapa asyik termenung saja kerja . Habis semua kerja tak betul . orang nak itu kamu bagi ini , orang nak ini itu kamu bagi itu . Semua dia terbalik . kenapa ? Kau ada masalah ke ? cer cerita sikit "
Angela mengusap tengkuknya , Perlukah dia bagitahu benda tu . Tak nampak terdesak ke ?
" Cuma rindukan nenek kat rumah . emm itulah masalahnya " kata Angela . Namjoon mencebikk bibir
" itulah kau manja sangat dengan nenek sampai tak boleh nak berenggang sikit . mulalah rindu bagai nak rak " perli Namjoon .
" Kenapa ? apa yang korang berdua borakkan nii ? " sergah seseorang dari arah belakang .
Somin datang sambil bercekak pingang diantara mereka berdua .
" ada orang tu rindu dengan suami dia ! eh salah- rindu dengan nenek diaa " dengan bibir sengajaa dimuncung . Tangan bergerak pun tak ubah macam sotong , pegang sana pegang sini .
Angela tergelak kecil , macam sengaja je namjoon tersebut suami tu .
" mengadalah hyung nii , kita mana adaa suami ! " dada namjoon dicubit kuat .
" eey sakitlah ! " jeritnya mengadu sakit . Somin hanya diam tak tahu nak masuk campur .
______
Taehyung meneliti setiap satu persatu bentuk rekaan untuk minyak wangi keluaran baru mereka .
Semua design nampak menarik dan mewah . Dengan warna yang cantik bentuk dia pun nampak mewah , pasti akan menarik minat mereka untuk membeli .
" Saya suka yang ini , dia nampak simple tapi design dia yang cukup menarik itu buat saya sedikit kagum . Bentuk rekaan botol jugaa memuaskan " Kata Taehyung . setiap helaian kertas mengandungi segala reka bentuk untuk keluaran baru itu dibelek helaian demi helaian .
" Bagi saya semua hasil kerjaa awak sangat memuaskan , sampai saya tak tahu nak pilih yang mana " balas Taehyung sedikit sebanyak memberi semangat buat Ariana selaku pereka design untuk syarikat mereka .
" Terima kasih , ianya kata kata semangat untuk saya terus berkarya . Tak apa , selagi adaa masa Tuan boleh pilih mana yang Tuan nak . Kalau macam itu saya pergi dulu " Pamitnya sebelum meninggalkan pejabat Taehyung .
" Baiklah. jika ada sebarang perubahan saya akan panggil awak datang kemari . Sebelum itu Ari , Tolong panggilkan Jungkook untuk saya " ramah Taehyung .
Gadis itu tersenyum lalu mengangguk kepalanya tanda setuju .
" Baiklah Tuan , saya pergi dulu "
______
TBC
Bosan kan ? :(
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanfictionTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...