Ep 38 : Bisik ✨

1.6K 213 6
                                    

Selesai mandi Angela duduk di meja solek . Wajah sembab akibat terlalu banyak menangis tadi dipandang sekilas pada pantulan cermin .

Hatinya masih berbelah bagi . jasadnya disini tapi Rohnya pula dirumah nenek .

Terasa bahunya perlahan diusap dari belakang , Terus terhenti lamunannya lantas mata merenung wajah Taehyung dari pantulan cermin .

Suaminya tetap kacak walaupun rambut panjangnya serabai hingga menutup mata . Tak rimas ke ? itu soalan aku untuk kau Taehyung

" Hai ? teringat kat nenek ? " tebak Taehyung . Dia tahu apa yang bermain difikiran isterinya. 

Angela hanya mendehem .  Kepala menunduk merenung jemari . Rambutnya yang susut belum disikat itu dibiarkan saja .

Taehyung mengambil tuala kering dibirai katil lantas rambut basah isterinya dikeringkan seketika .

" Tak apa , Aku tak kerja esok , cuti cuti kahwin kan ? esok aku bawa kau jumpa nenek kita berkelah sekali okay ? . Dah taknak tengok muka kau monyok macam ini , tak cantik dah " Selesai mengeringkan rambut , tuala tadi diletakkan semula diatas katil .

Angela perlahan menguntum senyum . Idea yang bernas .

Angela hanya biarkan Taehyung melakukan kerjanya tergendala tadi . Angela berasa senang dengan sikap lelaki itu . Dia buatkan Angela bertambah selesa . Lelaki itu melayannya dengan baik

Sikat diambil laju rambut Angela pula disisirnya . Tangan Taehyung ligat menyikat rambut panjang Angela .

" Biarlah tak cantik , Awak juga yang paksa saya kahwin dengan awak kan ? " Dah orang tengah bersedih boleh pula dia bergurau macam itu . haih Taehyung

Taehyung tersengih kecil . Raut wajah isterinya yang sedang merajuk dipandang pada pantulan cermin . Nak saja dia tarik bibir muncung isterinya panjang panjang .

Tangan Taehyung berhenti menyikat rambut Angela , sikat tadi diletak semula diatas meja. 

" Ya , sekarang kau dah jadi isteri aku kan..  so, " sengaja ayat digantung . Riak cuak Angela mencuit hatinya .

Fikiran negatif mengetuk otaknya . Dahi berkerut memandang Taehyung berdiri dibelakangnya sambi bibir menolak dinding pipi .

" Yah lelaki miang ! " Angela bangkit dari situ lajukan langkahnya keluar dari bilik Taehyung .

" hey , kau nak pergi mana tu ? "

" Tidur bilik tetamu ! " Balas Angela .

" siapa suruh kau tidur bilik tetamu ? " soal Taehyung dengan nada tegas . Angela mengemam bibir . langkahnya terhenti serta merta . Pesanan Nenek tadi terngiang ngiang ditelinganya

Dengar cakap suami , jangan jadi isteri derhaka .

" alaa gelabahlaa kau nii , aku bukan minta itu walaupun benda itu wajib buat malam pertama kita but it's okay , aku nak benda lain " selorohnya .

Angela masih berdiri membelakangi Taehyung . Bibir diketap geram , benda sensitif dia boleh bawa gurau .

Muka dia dah merah sekarang nak taruh mana ! lubang jamban ?

" N- Nak bendaa lain apa ? " Taehyung menghampiri Angela . Bibir dibawa dekat dengan telinga Angela .

Terasa deru nafas hangat Taehyung menyapa cuping telinganya . Serta merta mata Angela terpejam erat .

Dia paling lemah bab ini , kulit dia terlalu sensitif bila diuji begini .

" Nak makan , perut aku lapar " Bisiknya lembut . Mata Angela terus membulat . Dia punyalah nervous sampai nak tercabut jantung , rupanya nak minta makan saja !

" janganlah main bisik bisik macam nii ! sensitiflah " bentaknya berlalu keluar dari situ sambil menghentak kaki geram . Lantai tak roboh,  kaki Angela yang pedih menanggung sakit .

Taehyung tertawa kecil . Muka cemberut isterinya mencuit tangkai hati . aii clishe nyaa

" Atleast , aku try hard nak buat kau senyum alah alah kau malu pulak , aish Angela angela "

_______

TBC

Please Vote and Comment Juseyo

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now