Mainkan lagu yang cukup sedih bagi anda bagi dapatkan feeling ketika membaca .
Suggest ❤
AKMU - How can I Love The Heartbreak , You're the one I Love
__________
Angela terjaga dari tidur . Mimpi buruk tempoh lalu kembali menghantui malamnya . Waktu tidurnya sudah tidak tentu arah . Sekarang waktu tidurnya hanya lima jam . Disebabkan mimpi itu Angela mula berjaga tengah malam hingga pagi .
Dengan perutnya yang sakit dan berasa senak , fikirannya mula tidak stabil . Pemakanannya juga tidak teratur . Perkara yang selalu menganggu fikirannya sekarang adalah - .
Taehyung sudah berubah .
Sejak kejadian di mana Angela melihat Taehyung menangis di pejabat . Lelaki itu mula berubah . Suaminya kurang bercakap , Taehyung hanya membuat mukaa tiada perasaan.
Dia rindukan senyuman suaminya , dia rindu akan gurau senda mereka dulu , dia rindu akan kemesraan mereka . Dia rindu detik mesra Taehyung selalu membuat jantungnya selalu berdegup kencang .
Dan paling di rinduinya , ialah Taehyung yang dulu . Lelaki yang berperwatakan ceria , dan tak pernah jemu menguntum senyum cantiknya .
Taehyung juga mula pulang lambat , kadang kadang Angela tertidur di ruang tamu menunggunya . Angela tak percaya Taehyung menangis hanya disebabkan dia rindu dengan Nenek . Pasti adaa sebab yang lain .
Angela baring mengiring menghadap Taehyung . Angela hanya diam sambil iris hitam pekat merenung raut wajah Taehyung yang sedang tidur itu . Rambut yang berjuntaian di dahinya diselit kebelakang .
" Saya mimpi lagi abang . Mimpi yang saya takutkan selama ni datang semula " Ujarnya dengan nada berbisik .
Pipi Taehyung diusap lembut .
" Saya asyik mimpikan perkara yang sama . Awak akan pergi tinggalkan saya macam nenek pergi tanpa kembali lagi . Apa maksud semuanya . Mimpi tu buat saya takut . Saya takut kehilangan awak " Ujarnya dengan suara mula berubah serak .
Air mata mula mengalir laju dari belahan mata . Hidung terasa perit , tubir mata mula merah . Hanya menunggu masa suara esakkannya kedengaran . Bibirnya dikemam
Nafas berat dihela , badan Taehyung direngkuh erat . Wajahnya disembam pada dada lelaki itu .
Tuhan , tolong kembalikan seri rumahtangga mereka seperti dulu . Dia mahukan Taehyung yang selalu mewarnai hidupnya .
" Angel rindukan degupan jantung abang yang selalu menenangkan Angel . Sekarang degupan laju itu bukan untuk Angel lagi "
" Please bring back your heartbeat for me . I can't breath like before this hiks- "
________
" Angel , Kenapa termenung je ni ? kenapa tak tutup pili air ? tengok ? dah banjir dah taman ni bunga ni . "
Angela tersentak , apabila suara mak ciknya menegurnya ditaman . Dia baru tersedar dia telah membanjiri taman itu dengan air laju mencurah keluar .
" Oh , Angel lupaa "
Penuh berhati - hati Angel berjalan menghampiri pili paip , Jalan perlahan - lahan , takut terjatuh .
" Tak pe , kamu pergi duduk sana dulu , biar mak cik tutupkan " Pinta Mak ciknya seraya lengan Angela ditahan dari terus berjalan menuju ke pili air .
" Nae "
Angela mengeluh , apabila terasa gaun bahagian bawah itu basah kerana percikan air tadi . Itu pun dia tak sedar langsung . Kalau Mak cik Naa tak datang tegur , agaknya memang dah banjir kawasan taman ini . Dengan dia sekali basah lebur .
Bangku rotan diambil lantas punggung melabuh disitu . Wajah pucat tanpa segaris senyuman itu meruntuhkan jiwa Mak cik Naa .
" Kenapa ni ? sejak kebelakangan ni Mak cik tengok Angel banyak termenung ? atau disebab perkara tadi ? "
Angela sekadar mendiamkan diri , dia juga mungkin terasa kerana h al tadi . Matanya mula berair , Taehyung benar - benar berubah . Dia langsung tak ambil kisah lagi tentang Angela .
" Angel jangan macam ni , mungkin Taehyung terlupa . Kita tak boleh nak salahkan dia 100% . Banyak kerja dia kena buat kat pejabat sampai lupa tarikh pemeriksaan bayi dalam kandungan tu "
Angela meremas kuat jarinya , dia betul - betul rasa dipinggirkan oleh suami sendiri . Sakitnya lebih dahsyat daripada cinta anda ditolak mentah oleh kerash !
" Angel faham Mak cik , tapi Taehyung dah banyak berubah Mak Cik . Angel ada buat salah ke sampai Angel rasa Angel tak pernah wujud dalam hidup dia . Dia layan Angel acuh tak acuh . Angel kecewa Mak Cik , dia layan Angel macam Angel ni buat salah besar dekat dia . Hiks- apa salah Angel ? Angel letih mak cik "
Akhirnya Angela menangis terseduu - sedu disitu . Mak cik Naa mula cemas mendengar suara tangisan itu . Sejak bekerja di rumah agam itu , Mak ik Naa cuma kenal Angela yang ceria orang tapi-
Bukan Angela yang lemah begini .
Tubuh Angela diraih , kepala Angela disandar pada perutnya . Diusap perlahan rambut gadis itu untuk meredakan tangisan Angela .
" Mak cik faham perasaan kamu , Mak cik pun pernah lalui perkara yang sama . Cuma mak cik sedikit terlambat untuk kembalikan kebahagian Mak Cik hingga bekas suami Mak cik betul - betul tinggalkan Mak Cik seorang diri . Mak cik ditinggalkan mengandung dan menyara anak mak cik seorang diri . Jadi Mak cik harap , Kamu tanya suami kamu baik - baik . Mungki. dia sibuk hingga kamu sendiri terabai . Mak cik orang luar , mak cik tak mampu masuk campur rumahtangga kamu " Pesan Mak cik Naa . Dia ikut sedih melihat Angela begini . Air mata yang mengalir disekat laju .
" Angel kecewa , ini kali kedua dia lupa bawa Angel pergi check - up . Angel boleh ambil mudah tentang perkara lain . Tapi tidak untuk bayi Angel , kenapa mesti Angel tanggung seorang diri "
Perlahan kelopak mata tertutup dengan sendirinya , dia lemah untuk hadapi semuanya . Dia mahu lari dari mimpi buruk itu .
_To Be Continued_
saya ngaku saya nangis masa taip tadi , feeling habis dengar lagu AKMu .
Angel mohon tabah , saya bagi dugaan awak sikit je . Saya tak sanggup nak seksa awakk lama ii .
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
ФанфикTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...