Ep 63 : New friend✨

1.4K 155 5
                                    

Angela kekal senyum palsu memandang kelipan lampu kamera sambil mencuit pinggang suaminyaa . Kepalanya didongak memandang wajah tanpa senyuman suaminya .

Hatinya resah , mengadalah Taehyung ni merajuk bagai .

" Abang smilee " pinta Angela . Lengan Taehyung pula digoncang berapa kali .

" Abang , dorang nak snap gambar kitaa tu " bisik Angela . Tapi gagal , Taehyung masih kekal menayang wajah tanpa perasaannya .

Gadis itu mengeluh lemah , terus hilang senyum mesranya tadi .

Mereka mengarahkan mereka berdua merasmikan event dengan mengunting tali reben .

" Okey i'm sorry , saya ada buat salah kat abang ke ? kenapa senyap saja dari tadi . Saya risau tahu , saya tak tahu apa salah saya . Taehyung ahh~ " suaranya lembut cuba memujuk .

Taehyung berlalu pergi meninggalkan Angela dibelakang . Bibirnya bergetar . Terasa tubir matanya mula basah .

Angela mengetap bibirnya cuba menahan suara tangis . Tiada lagi perangai Taehyung yang manja , yang tinggal hanyalah lelaki dingin yang menyakitkan hati .

Angela mengundur kebelakang membuatkan Angela terlanggar bahu seseorang .

" Eo ! i'm sorry " maafnya sambil menundukkan sedikit kepalanya . Mata lelaki itu erat merenung wajah Angela .

" It's okayy , i'm absolutely fine " tangan diangkat separuh dada tanda dia okay .

Angela menunduk kembali lalu berlalu dari situ , air mata yang jatuh tadi dilap laju .

Hatinya sakit sekarang ini .

• • •

" Miss , are you okay ? " soal gadis berambut kelabu asap itu menyapanya . Angela mendongak seraya mengelap hidung menggunakan tisu .

" I'm fine " balasnya senyum kekok . Lama mereka berdua bertatapan mata . Angela terdiam sejenak .

Wajah gadis itu seakan akan magnet yang menariknya untuk terus merenung . Macam kenal tapi kat mana dia jumpa .

" Hi , i'm Yoonju . Park Yoonju . And you ? " tangan dihulur minta disambut . Angela menyambut salam perkenalan mereka .

" Awak korean ? nama saya Angela . Angela Rossiè Lee " balasnya sambil tersenyum . Dibiarkan saja wajah kemerahannya jadi santapan mata Yoonju .

" oh , kacukan ? i like your eyes . Body pun putih macam salji " katanya .

Angela mengangguk laju . Bapanya lelaki rusia yang menetap dikota seoul . Ketara sangat ke wajahnya sehingga orang dapat meneka dengan sekali pandang saja . 

" Awak buat apaa duduk dalam tandas ni ? banyak makhluk halus tau dalam tandas ni " balas Yoonju sengaja mengusik .

Wajah serta hidung Angela jelas kemerahan membuatkan Yoonju mengangguk faham .

" Siapa yang buat awak menangis ? daripada awak menangis kat sini baik awak cepuk kepala dia guna tisu tandas ni " balasnya lagi .

Angela ketawa kecil . Tak mungkin dia seberani itu memukul suaminya . Cuma terasa sikit , tak apalah biar dia redakan perasaannya seketika .

" aw- awak pula buat apa kat sini ? " soal Angela pula .






_To Be Continued_


✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now