Angela melepaskan keluhan , mulutnya dari tadi membebel tanpa henti . Lengan baju tidur satin itu dilipat kemas hingga ke siku.
Pintu peti sejuk ditutup kembali , tak ada guna buka kalau isi dalamnya tak ada . Semua barang dapur dah habis . Hanya ada dua tiga tangkai sayur yang dah layu daunnya . Takkan tak sempat beli ?
" Peti sejuk besar tapi isi dalam dia kosong , barang dapur habis pun tak sempat beli ? dah sebelum ni makan apa ? bazir duit asyik makan luar saja . Atas tu ? Ramen saja yang banyak tersusun atas almari itu , Takkan hari hari makan ramen ? hari hari fast food ? Ish ! " bebel Angela panjang lebar . Rambut dicengkam geram . Geram dengan Taehyung .
Taehyung hanya menadah telinga mendengar bebelan Angela . Tak sangka Angela ni banyak mulut sebenarnya . Diam diam ubi berisi .
" Bukannya aku sengaja tak beli barang dapur semua , aku busy sampai makan minum aku tak terjaga . Asyik balik lewat . So , jangan salahkan aku " balas Taehyung bersahaja .
Anak mata tajam menikam figura lelaki beriak selamba dimeja bar itu .
" Banyaklah awak pun alasan . tak kira , kita keluar beli barang dapur semua . Macam mana nak masak ? satu habuk pun tak adaa . Awak kata kita picnic esok kan ? haa , elok beli sekarang tak adaa masa nak beli esok " sambung Angela membebel lagi .
Kaki melangkah keluar dari dapur .Tak puas lagi dia membebel naik tangga pun dia sambung membebel . Satu persatu anak tangga dipijak .
" okay stop membebel " Tegas suara memberi amaran lantas bangkit mengekori Angela dari belakang . Tanpa pengetahuan gadis itu .
Angela masih dalam mood membebelnya buatkan gadis itu tidak dengar akan amaran lelaki itu .
" apalah susah sangat nak beli barang dapur , tak patah pun tulang aw- Argh ! " Lengannya ditarik kuat dari belakang membuatkan Angela sikit lagi terjatuh dari tangga .
Badan tersandar kemas pada dada Taehyung . Angela tergagap gagap apabila wajahnya terlalu dekat dengan Taehyung . Anak mata hazel tajam merenung anak mata Angela .
" Stop membebel macam mak nenek kalau tak " Wajah didekatkan lagi pada wajah Angela sehingga pucuk hidung mereka hampir bersatu .
Angela mati kata , perasaan gugup mencengkam diri . Liur terasa pahit ditelan .
" Kalau tak aku cium kau " Perkataan cium sengaja ditekankan . Raut tanpa sebarang riak ditayang .
Telapak tangan tepat dilekap pada dada Taehyung membuatkan Angela tidak hiraukan kata kata Taehyung . Degupan jantung Taehyung yang laju itu lebih menarik minatnya . Aku pun tak tahu .
_❤_
Angela hanya mendiamkan diri sepanjang perjalanan mereka ke supermarket . Perasaan menyesal kerana membebel tak tentu pasal tadi .
Sorry Angela , itu Taehyung bukannya nenek yang kau nak bebelkan . Dua insan yang jelas jauh sangat perbezaan dia .
" Biar aku yang tolak , kau carilah barang yang perlu " kata Taehyung dingin .
Troli dirampas dari pegangan isterinya . Kini Taehyung pula yang menolak troli supermarket itu .
Angela hanya mengekori langkah Taehyung dari belakang . Tak berani dia nak bantah bila Taehyung nak sorong troli itu .
" Nak pergi mana dulu ? " soal Taehyung tanpa berpaling kebelakang . Troli terus ditolak masuk kedalam .
" Barang basah dulu "
Taehyung mengangguk lantas menolak troli ke bahagian barang basah .
[TBC]
Sorry kalau hambar .
Please vote and comment !
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanficTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...