Ep 10 : Nasib malang

1.9K 248 14
                                    

Tak disangka nasib buruk menyebelahinya hari ini .

arghh !

Angela tersandung akibat salah dirinya sendiri hingga air diatas dulang tertumpah diatas baju serta seluar pelanggan .

" om-omoo " Angela segera berdiri serentak menundukkan kepalanyaa . Ingin sahaja Angela pergi ambil kain tuala dan lap bajunya yang sudah kotor dan-basah lecun .

Jelas riak wajahnya yang terkejut , mesti kulit badan dia rasa terbakar sebab air minuman itu panas .

melecur kulit badan .

" Encik , saya min-minta maaf " kepala ditunduk beberapa kali .

Wajah terkejut lelaki itu dipandang sekilas . Perasaan takut mula menyerang minda .

pekerja lain pula bergegas melihat apa yang berlaku . Bukan main lagi bunyi cawan kaca itu jatuh .

" Cuai " balasnya ringkas lalu bangit berpaling menghadap Angela . Wajah dingin lelaki itu tidak mampu dipandang.

kepalanya hanya ditunduk . Akibat perangainya cuai , mulut pula tidak berhenti henti memarahi dirinya sendiri .

" Saya minta maaf , sayaa tak sengajaa " Perkataan maaf tidak berhenti meniti dibibir .

apron hitam yang terikat kemas diperutnya digenggam erat . Dia takut , dia takut dibuang kerja akibat perkara cuai macam nii .

" senang je kau minta maaf yaa lepas apa yang terjadi kat aku nii , baju aku ni mahal . Aku rasa gaji kau pun tak cukup lagi bayar baju aku nii " balasnya angkuh . Orang kaya memang macam ni ekk ? cakap tu macam dia sorang je kaya kat dunia nii .

" Takpe , memandangkan baju aku mahal , dan kau pun tak mampu nak bayar . surat saman menyusul nanti , kau tunggu je " sambungnya lagi .

Angela sudah terkejut beruk . Macam itu sekali ? saman pun dia nak libatkan dalam hal kecil macam nii .

" hyung , apa nii " soal lelaki disebelah hadapannya . See , budak itu pun terkejut .

" apa ni Encik ? rasanya tak perlu pun surat saman nii " balas Angela pula . menrang mentang ada kuasa , ada harta boleh pula si lelaki angkuh nii permainkan orang miskin ? mohon pupus .

" aku tak kira "

" Takkan disebabkan benda kecil nii encik nak saman saya pulak ? "

" Hal nii bukan 'benda kecil' yaa ? kau dah tumpahkan air kat baju mahal aku , itu kau kata benda kecil ? kalau kau tak nak . Bayar balik 2 kali ganda dari harga asal " ujarnya  dengan nada suara yang serius .

Wajah dinginnya tetap tidak berubah riak . wajah kosong tanpa perasaan simpati .

" setakat tumpahkan air Encik nak sayaa bayar balik 2 kali ganda ? " soalnya lagi .

Angela mengeluh . Dia akur

" Okay , saya tak boleh bagi cash , sebab sayaa juga perlukan duit sekarang nii tapi saya boleh bayar makan minum Encik tapi makan dekat sini sajaa " ujarnya dengan suara yang bergetar .

Petik nama duit sudah membuat gadis itu gelabah resah .

Jumlah ganti rugi membuatkan gadis itu mati kata . Perasaan takut serta geram bercampur baur .

Jika dibayar tunai mahu miskin terus diaa , Tadi sebut perkataan saman sudah cukup membuatnya bergetar takut .

" Nope "

" Tapi Saya tak adaa duit , macam mana saya nak gan-"

" Kahwin dengan aku "

" bwo ?! "

" hyungg "

+tbc+

_______

aaaaaaaaaaaaa  !! geyamnya akuu

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now