Ep 50 : In Love

1.7K 203 8
                                    

Tangan laju membancuh kopi lalu biskut coklat dihidangkan diatas piring . Dua cawan kosong diletakkan bersama diatas dulang lalu dibawa ke halaman luar .

Bibir menguntum senyum sebaik saja figura wanita tua tengah duduk rehat dikerusi malas menyapa pandangan matanya .

Dulang diletak atas meja lantas tangam laju menuang air kopi kedalam cawan tadi .

" Minum nek " Ajak Angela . Nenek sekadar mendeham .

Kerusi ditarik duduk disebelah nenek . Lengan nenek diurut lembut. 

" Angel rindu mochi , dia ada datang sini tak nek ? " soal Angela lembut . Rindu pula dengan budak kecil tu . Selalunya riuh rumah nenek ni bila diaa datang sini .

Nenek membuka dua belah matanya .

" Kan Mochi balikk canada ? Papa dia pindah sana bekerja sana , mochi pun ikutlah sekali pergi sana . Kadang kadang dia  tak balik sini " Balas Nenek dengan nada perlahan .

" Jaeni pula masih tinggal disini . Dia masih belum dapat keputusan untuk berhenti kerja . Selalunya Jaeni yang temankan nenek dirumah " ujar Nenek panjang lebar .

Angela sekadar mengangguk kepala . Tangan masih bergerak mengurut bahu nenek pula .

" Angel ajak nenek tinggal sekali dengan Angel kat rumah Taehyung nenek tak nak pula " Sengaja kes dibuka .

Mata mengerling wajah nenek .

" Tak mahulah nenek kacau orang dah kahwin , biar nenek duduk sini . Tak ada siapa yang tolong tengokkan bunga kesayangan nenek ni " Kata Nenek .

Angela mencebik . Tak habis habis dengan bunga .

" Kamu tu bila lagi nak bagi nenek cucu cicit ? "

Serta merta tangan Angela berhenti dari mengurut badan nenek .

" Angel baru saja kahwin nekk , takkan secepat itu nak bagi nenek cucu " gelak palsu . Tengkuk diusap .

" Nak bagi nenek cucu lagi tak kira waktu . Sekarang pun terus ada benih " usik Nenek .

Wajah Angela memerah .

Angela mendehem berapa kali .

" Nenek minumlah kopi nanti dah sejuk tak selera lagi " dalih Angela . Saja nak lari dari isu sensitif itu .

Cawan kopi dihulur . Nenek menyembunyikan senyuman .

" Pandai ya lari dari topikk "

_❤_

Selesai mengosok baju kemeja .  Angela turun kedapur ingin membacuh hot choco buat Taehyung .

Tanpa berlama lagi Angela naik keatas semula sambil membawa secawa hot choco .

Pintu diketuk sebelum kaki melangkah masuk kedalam bilik bacaan dimana tempat untuk Taehyung membuat kerja pejabatnya .

Terbit senyuman dibibir apabila Angela datang . Terasa hilang sengal pada tengkuknya .

Kaca mata diturunkan dari batang hidung .

" Saya ada buatkan hot choco . Awak minumlah " ujar Angela . Masih berdiri statik didepan meja kerja Taehyung .

Keningnya dijongket lantas meminta isteri berdiri disisi .
Cawan dibawa kebibir , aroma choco menusuk rongga hidung .

Mata turun fokus melihat skrin laptop , wajah keletihan Taehyung direnung seketika .

Tanpa segan silu lagi tangan naik mengurut lembut leher Taehyung .

Taehyung mengemam bibirnya . Terasa nyaman pula diurut . Hilang rasa kebas tadi .

" Taehyung , sepanjang saya jadi isteri awakk saya tak tahu pun apa perkerjaan awak sebenarnya " akhirnya soalan terbuku dalam otak sejak dulu disuarakan jua .

Taehyung menarik hujung bibirnya , kini bahunya pula diurut lembut .

" Aku CEO company Papa , Syarikat minyak wangi terkenal di seoul T's perfume " sengaja ayat terkenal ditekankan siap sebut nama syarikatnya . Berlagaknya

Angela berdecit mendengar jawapan Taehyung . Orangnya memang jenis suka angkat keranda sendiri eh ?

" Saya tak sangka awak ni CEO , ingatkan kerja cuci longkang tapi berlagak segak pakai kemeja pejabat " Gurau Angela . Bibir dikemam supaya tawa tidak meletus keluar .

Taehyung berpaling . Anak mata tajam merenung Angela yang tersenyum riang lagak tak bersalah .

comel sungguh dengan rambut disangul gaya messy bun . Terserlah lehernya yang putih melepak .

Taehyung membisu seketika .

Renungan Taehyung membuatkan Angela menyesal tak sudah .

Tanpa amaran pinggang isterinya ditarik lembut supaya duduk diatas ribanya . Terjerit kecil gadis itu jadinya .

Taehyung beku is back , Anak mata kekal merenung wajah mulus Angela .

" Sa- saya gurau jelah Taehyung , janganlah serius sangat " gadis itu tersenyum kekok .
Kalut , menyesal pula .

Dada Taehyung ditumbuk lembut , tak ada niat nak menyakat dia macam itu .

Angela menutup rapat kedua belah matanya apabila tangan Taehyung dinaik keatas .

Angela ingatkan Taehyung nak tampar muka dia sebab mulut celopar sangat , tapi sangkaan meleset

Terkedip kedip sebelah mata dibuka . gadis itu merenung Taehyung . Degupan jantung semakin laju tatkala tangan sasa Taehyung membelai Pipinya .

" Angela , I think i'm in love "

Angela terasa mahu pitam apabila mendengar kalimat yang diungkapkan oleh Taehyung .

_TBC_

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now