Somin sudah mengeluh lemah . Perangai Angela sekarang sukar dikawal . Macam budak kecil menyorong troli itu kesana kesini .
Tapi perangai budak kecil masih boleh dikawa , tapi Angela ? bangkit dari kubur balik semata temankan Angela memang dia tak mahu . Dia rela duduk dalam kubur balik.
" Yah Angel ! Kau sekarang tengah mengandung . Jaga sikit pergerakan kau tu karang terberanak kat sini . Kempunan aku nak jadi ibu . "
Kedengaran ibu mengandung sedang ketawa kecil mendengar kata Somin . Perlahan lahan Angela jalan seiringan dengan Somin .
Bibir sahabatnya sudah mencebik minta dipujuk . Pujuk ? Sorry Angela tahu pujuk suami saja . Kawan ? tak pandai .
" Sorry EHEHE ! aku excited tengok buah mangga banyak kat sini ! Bersinar mata aku tengok "
Somin sudah mengeleng kepala . nasib baik kawan , tengah mengandung pula itu . Kalau tak , dah lama dia tinggalkan Angela seorang diri dalam market itu .
Somin ditinggalkan ke belakang , bahagian buah buahan dituju . Pelbagai jenis buah segar yang lain turut dijual disitu .
" Ya adik manis , mahu buah apaa ? "
Angela juga turut membalas senyum ramah mak cik penjual buah tersebut .
" Saya nak buah mangga "
_______
" Bapak banyak buah kau beli "
Macam macam jenis buah sudah memenuhi troli tersebut . Belum cukup troli yang satu itu lagi . Barang basah yang lain pula .
Angela memang sengaja nak kulikan dia ke apa ?
" Alaa buah tu bukannya aku seorang saja yang makan . Aku share dengan suami aku . Sharing is caring kan ?Sikit je tuu , barang basah hari itu dah habis . Aku tak nak susahkan Taehyung beli lagi . Memandangkan aku keluar hari ni "
" Yelah , nak singgah mana lagi ? sedar sikit kau tu mengandung . Kurangkan pergerakan " pesan Somin sedikiy tegas .
Angela memgangguk laju . Dirangkul tubuh somin buatkan gadis itu tersentak .
" Nak makan waffle ais krim ? "
_______
Senyuman makin lebar apabila Ice Cream Waffle dihulur kearahnya . Somin mengambil tempat duduk bangku disebelah Angela .
" Thank youuu "
Somin hanya mengumam sahaja . Mata masing masing fokus ke satu arah . Taman permainan mula penuh dengan kehadiran budak kecil . Cuaca baik hari ini . Walaupun sedikit mendung dan berangin .
Mata Somin berpaling memandang kearah lain , cepat sahaja matanya bertembung kearah lelaki yang dari tadi mengekori mereka berdua . Cuba dikesan ? tapi gagal , mereka sudah beredar dari situ .
Dia rasa tak sedap hati .
" Dah ? Jom kita balik "
Keningnya bertaut rapat . Diangkat juga punggung walaupun hatinyaa tertanya tanya . Tak sampai 5 minit pun mereka meluangkan masa disitu.
Laju Somin menarik lengan Angela menuju ke arah tempat di mana Somin meletakkan keretanya .
" Kau kenapaa rushing sangat ? aku belum habis makan sominn "
" Sambung makan dalam kereta , aku punya pun belum habis . Jom , dalam kereta aman sikit . Aku tak sedap hati lah "
Kening Angela bertaut rapat , mata menoeh ke sisi . Kaki kekal mengambil langkah menuju ke kereta .
" Kenapa ? Kau demam ke ? " Soal Angela prihatin . Somin membuka pintu buat Angela . Ditolak perlahan tubuh gadis itu masuk kedalam . Soalan tadi dibiarkan tergantung begitu saja .
Pintu kereta dibuka , nafas legaa dihembus setelah mereka berdua berjayaa masuk kedalam keretaa . Angela buntu , dia tak tahu kenapa Somin kelam kabut begini .
" Aku syak ada orang follow kita dari tadi . Aku perasan adaa kereta follow kita dari rumah kau lagi . Wey , aku takut something happen kat kauu . Aku bagitahu suami kau dulu "
Iphone diambil keluar dari beg silangnya . Berura - ura mahu mendail nombor telefon Taehyung . Lengan somin ditahan dari terus membuat panggilan .
" Kau jangan bagitahu diaa , balik nanti aku ceritakan semuanya . Kalau kau bagitahu aku tak boleh keluar rumah dah Somin . Asalkan kau temankan aku , aku dah cukup rasa selamat . Please " Rayu Angela .
Somin menghela nafas berat . Wajah sayu Angela di sebelahnya direnung lama .
" Kau kena bagitahu suami kau . Angel , aku taknak kau cedera . Ingat sikit kau tu tengah mengandung . Jaga diri macam jaga nyawa sendiri "
Angela mengangguk . Bibir sedaya upaya dikuntum , hanya Tuhan saja yang tahu bagaiman perasaanya ketika ini .
" Makan cepat , aku hantar kau balik "
_To Be Continue_
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
ФанфикTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...