Ep 92 : Give up ✨

1.2K 155 12
                                    

Tekan lagu diatas 💜

_______


Tepat jam 7 malam , Taehyung tiba di rumah . Briefcase serta kot diletakkan atas sofa kulit . Matanya meliar mencari kelibat Angela . Selalunya Angela akan menjemputnya didepan pintu rumah setiap kali dia balik kerja .

Tapi hari ini tiada lagi sang pari - pari menjemput kepulangannya .

Lelaki itu sekadar mengeluh , dia sedar dia sedikit terkesan dengan kehadiran Yoonju hingga terabaikan isterinya sendiri . Itu tidak seperti yang dia sendiri jangkakan .

Selama ini dia dihantui panggilan Yoonju . Nombor yang selalu menelefonnya setiap malam itu sedikit banyak menganggu fikirannya .

Taehyung berjalan menuju ke kamar , dari pintu lagi figura isterinya sedang baring mengiring sambil memeluk patung . Patung tata yang dibeli Taehyung tempoh hari .

Bibirnya menguntum senyum seraya berjalan menghampiri Angela . Hanya bersuluhkan lampu galaksi , membuatkan penglihatan Taehyung terbatas .

Angela terjaga , disebabkan termimpikan perkara yang sama . Jelas air matanya mengalir dicelah mata . Kehadiran Taehyung disitu buatkan Angela memejam erat kelopak matanya semula .

Taehyung datang menghampiri , dia mengambil tempat tidur disebelah isterinya kenudian pinggang isterinya dipeluk dari belakang . Perut yang sudah nampak bonjolnya itu diusap perlahan .

Taehyung menutup mata sambil menyembam wajahnya pada rambut Angela . Bau wangi yang menyenangkan .

Angela sekadar diam , dia masih terasa dengan layanan yang Taehyung beri . Dia masih sakit hati dengan Taehyung .

Dia dihospital , tapi batang hidung Taehyung langsung tak kelihatan menjemputnya pulang ke rumah .

" Sejak kebelakangan ni abang banyak perkara yang ganggu abang sampai abang lupa ada bidadari yang turut muram sekali dengan abang.  Abang kecewa dengan diri abang sendiri "

Suara berat itu bisik ditelingannya .

" Abang tak sengaja buat sayang sedih , maafkan abang sebab kecewakan satu - satunya bidadari abang . Abang minta maaf . Abang gagal jaga isteri abang . Abang gagal jadi ayah yang baik untuk bakal baby kita . Abang gagal jadi ketua keluarga yang bertanggungjawab . Sayang jatuh sakit disebabkan abang tak pandai jaga isteri sendiri . Disebabkan kerja , abang tak sempat jenguk sayang kat hospital " lirih suaranya berkata .

Terdengar esakan kecil Taehyung menyentakkan tangkai hati Angela . Bibirnya dikemam kuat supaya suara tangisannya pula tidak kedengaran .

Pujukan demi pujukan buat hati angela pula dihurung rasa bersalah . Rasa bersalah kerana tidak mampu mengerti akan perkara yang Taehyung alami . Mungkin dia sibuk uruskan perkara lain .

Air mata tadi dibiarkan mengalir lagi . Dia letih setiap hari bertemankan air mata . Lengan Taehyung pada perutnya diusap . Dia tak sanggup nak hukum kesalahan orang lain .

Badan dipusing menghadap Taehyung . Angela mengelus lembut rambut hitam pekat suaminya . Iris mereka bertatapan .

Tak semua manusia sempurna dalam dunia tanpa melakukan kesalahan .

" Abang tak tahu nak buat apa supaya kesalahan yang abang lakukan terhadap sayang dimaafkan "

Pipi cengkung Taehyung diusap . Pipi kirinya dikecup lama . Air mata yang jatuh terkena kulit pipi Taehyung kemudian bebola matanya merenung sayu akan Taehyung .

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now