Ep 42 : Trauma ✨

1.6K 204 4
                                    

Suara tangisan Angela masih bergema dalam ruangan bilik tidur mereka . Taehyung pula tak henti henti memujuk .

Itulah kau , suka kenakan orang .

Yeontan merehatkan diri dihujung katil . Matanya hanya sayu memandang Angela . Anjing pun terasa tau .

" Kenapa anak awak masih kat sini ? " soal Angela sedih .

" Dia nak tengok mama dia ni haa , sian dia kena pulau pula . Tadi papa dia sekarang anak dia pula " balas Taehyung pula bersahaja . Kes dibuka semula , Angela mencebikk lantas duduk sedikit menjauh dari Yeontan .

" Dia tak gigit orang kann ? " soal Angela . Pucuk hidung yang sudah merah itu digosok perlahan .

Taehyung mengeleng perlahan , nama Yeontan dipanggil . Angela bersedia mahu larikan diri tapi pergelangan tangannya ditahan oleh Taehyung .

" Come sini " Yeontan diarahkan duduk diatas ribanya . Angela pula mengesot ketepi apabila kedudukannya terlalu dekat dengan binatang berbulu itu .

Dia masih takut .

" Yeontan tak gigit orang , dia baik macam papa dia " Senyum Taehyung . Angela pula mencebik . sempat angkat keranda sendiri .

" Peganglah , belai diaa " pinta Taehyung tapi angela mengeleng keras . Tengok saja dah buat bulu roma dia meremang belum lagi sentuh , kang pengsan

" Taknak  rengek Angela , kepala masih mengeleng laju . Tubir matanya mula dibanjiri air mata. 

" Dia akan tinggal dengan kita selamanya . Sampai bila kau nak hadap Yeontan dengan perangai takut macam ni ? Dia masih kecil lagi tak reti gigit orang " Angela pout .

Sampai bila bila pun dia takkan senang hati bila jumpa Yeontan . jawabnya didalam hati .

" Saya taknak , saya takut kena gigit . Anjing gigit sakit tahu ? nasib baik saya tak mati terus masa tu ! " Tengking Angela . Kecil ke besar anjing itu , dia tak kisah . Dia benci !

" Saya taknakk " rintih Angela . Air mata mengalir deras . Taehyung mula cemas melihat isterinya menangis tersedu sedu . Dia pula tak pandai mengejut .

Yeontan diangkat lalu letak semula dihujung tilam . Diletak jauh dari angela . Dia masih trauma .

Perlahan tubuh Angela masuk kedalam dakapannya . Belakang badan ditepuk lembut cuba meredakan suara tangisan Angela .

Leher baju Angela yang melorot jatuh membuatkan Taehyung merenung pelik kearah sesuatu yang dia sendiri tak dapat cerna .

" shuss , Calm down . Aku jamin Yeontan takkan gigit kauu . Jangan risau " pujuk Taehyung .

_❤_

Angela fokus menonton siaran televisyen kegemarannya . Hari ini ada movie khas. Dia nak layan cerita hantu dulu sebelum tidur .

Taehyung turun sambil mendukung Yeontan didada . Mata tajam mencari kelibat Angela . Ruang tamu suram , lampu ditutup .

Tadi Angela bagi tahu dia nak layan movie , tapi kelibat dia tak ada .

Taehyung berdiri membelakangi Angela . Isterinya tengah layan movie .

Tempat kosong disebelah isterinya diduduk perlahan . Mata Angela membulat apabila mata melihat Yeontan dalam dakapan Taehyung .

Angela mengesot sikit ketepi . Dia lupa bahawa Yeontan sudah balik kerumah selepas mendapat rawatan khas dari klinik haiwan. 

Taehyung hanya tersengih kecil . Yeontan diletakkan ditengah .

" Dia nak layan movie juga " Kata Taehyung tanpa disoal lalu kaki duduk bersila diatas sofa .

Angela menarik blanket lalu menutup seluruh badan . Hanya mukanya saja yang kelihatan .

" Yeontan faham ke ? " Angela terkebil kebil melihat Yeontan tengah syok layan movie .

__TBC__

Please Vote and Comment Juseyo

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now