Wajah lelaki gila yang tersengih menang dihadapannya ditatap tajam . Sukalah hati ia boleh kenakan Angela .
Taehyung selesai membuat pesanan . Dia tahu Angela masih memandang wajahnya .
Mereka berdua masih berlawanan mata . Akhirnya Taehyung bersuara . Setahu dia , angela belum pernah lagi memberitahu akan namanya .
Sampai bila dia nakk panggil nama Angela awek starbucks kan ?
" kau belum bagitahu aku nama kau ? " sengih lelaki itu .
" rasanya tak perlu kot tahu nama saya " balas Angela pula .
Taehyung hanya mengangkat bahu , lalu tersandar pada kerusi tersebut .
Boleh pula dia buat muka tak bersalah dia kat sini . Buat malu saja dia dah terjerit taknak masuk hotel mewah nii , last last dia ajak makan saja .
Otak kuning dia dah kembali aktif , ingatkan dia nak buat benda pelik kat Angela . mana tak gelabah . Sebut hotel saja mesti benda itu yang difikirkan .
" it's okay , senang je kalau macam tu aku tambahkan jelah hutang kau " gertak Taehyung lagi . Hanya dengan hutang saja Angela akan terasa tercabar dengan ugutannya .
Bibir diketap .
" boleh tak jangan ugut saya dengan perkataan hutang awak tu ? awak ingat awak tu kaya saya ni miskin awak boleh sesuka hati mainkan saya ? " balas Angela geram .
" but please , bagi saya masa . Awak ingat cari duit ni senang macam aku goyang kaki kat rumah terus duit masuk ? tak , kita tak sama . Saya bersusah payah cari duit supaya dapat bayar balik hutang awak . Siang malam kerja , balik lewat . Nak uruskan perkara lain lagi . saya stress tahu tak ? saya stress . please jangan ganggu saya . saya bukannya manusia yang tak bertanggung jawab. " luah Angela penuh amarah . Terasa membahang pula wajahnya . Air mukanya berubah merah .
Terasa air mata mula bertakung ditubir mata . Tak , dia tak boleh lemah dan menangis didepan lelaki tak bertamadun ni .
Jatuh kasihan pula dia , mana tak , hari hari nak kena ugut . macamlah orang suka kena gertak macam tu . Taehyung mengeluh kasar . silap dia juga
" i'm sorry " ucapnya perlahan . Wajah angela tidak mampu dipandang walaupun sekilas . Mood gadis itu sudah terganggu dengan kata kata Taehyung tadi
kerusi ditarik kedepan sikit agar dirinya lebih selesa . Duduk pun macam orang dah tak betul .
Taehyung menarik nafas dalam . Baru ada kekuatan untuk mengangkat wajahnya .
" Look , aku terdesak nak dapatkan perhatian kau . Tapi aku hanya mampu buat benda macam ni supaya kau setuju dengan ajakan aku . Paksa kau , ugut kau . Itu semua aku terpaksa . Aku tahu hanya kau yang dapat bantu aku "
Angela hanya terdiam . Telinga fokus mendengar kata kata yang keluar dari mulut Taehyung .
Tapi apa motif dia ? perlukah dirinya diperlakukan seperti itu ? rasanya dia tidak layak . Semua perangai orang kaya memang macam itukah ? sombong , angkuh .
" Tetapi kenapa mesti saya yang menjadi mangsa keadaan awak ? "
" sebab kau dah tumpahkan air minuman kat baju aku , aku terpaksa gunakan kau sebab aku , se- sebab aku terpaksalah . haa aku terpaksaa " Terasa gugup pula .
" huh. tak masuk akal langsung "
" Tolong aku please , tolong kahwin dengan aku " rayu Taehyung .
Angela tak terkejut , riak wajahnya masih dikawal . ini bukan kali pertama lelaki gila dihadapannya ini melamarnya . Ini sudah masuk kali kedua .
" Saya dah kahwin , saya tak boleh terima awak " balas Angela tanpa berdalih lagi . Nenek lebih memerlukannya dirumah .
" kau tipu aku " Padat serta penuh bermakna cukup membuatkan Angela hilang kata kata .
Taehyung masih menatap wajahnya dengan wajah yang tegang kembali . Tiada lagi wajah Serba salah yang tadi .
" be-betullah , saya dah kah-"
" mana cincin kahwin kau ? mana gambar perkahwinan kau ? mana suami kau ? kenapa dia tak jemput kau balik dari kerja ? kenapa dia biarkan kau duduk sorang sorang kat perhentian tadi ? kalau ya kau dah kahwin , kau memang bernasib malang sebab suami kau biarkan perempuan cantik macam kau kat luar sampai lewat balik seperti apa yang kau cakap tadi " kini giliran Taehyung pula membalas .
Angela terkedu . pe- perempuan cantik dia kata ? ah , nonsense . Dia saja nak ambil hati Angela . Jangan mudah terpedaya .
" pesanan dah sampai " tepat pada masanya makanan yang Taehyung pesan tadi sampai .
Akhirnya mereka terdiam diri . Kau silap angela , dia bukan lelaki yang mudah mengalah .
______
TBC
AKU PULA YANG EMO TIME TULIS CHAP NII .
Please Vote and comment juseyo!
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
ФанфикTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...