Ep 91 : Heartless ✨

1.2K 149 21
                                    


3:45 am

Sorry for late update .
Write this chapter while listening to surrender by natalie taylor and yeah , it's working .
________


Jungkook masuk kedalam pejabat Taehyung dengan raut wajah yang agak masam , seperti ada perkara yang menganggu fikirannya ketika ini .

Kening Taehyung bertaut memandang kearah Jungkook .

" Sejak bila kau balik sini ? bukan ke kau balik esok ? "

Taehyung membuang pandangan kearah timbunan fail yang harus dia semak sebentar nanti . Tetapi kerjanya tergendala apabila Jungkook masuk kedalam pejabatnya tiba - tiba .

" None of your business , masalahnya sekarang kenapa kau terima balik Yoonju kerja jadi model kat syarikat ni ? Kau ada sembunyikan something dari aku ? "

Suara garau dan agak kasar itu mengundang perhatian Taehyung . Kepalanya pantas mendongak .

Badannya disandar pada kerusi seraya jemari bermain dengan pen hitam tersebut . Pandangan penuh panas Jungkook dibalas .

" Aku terima bukan saja - saja , aku terima balik dia as model itu ada sebab dan kau ? ada masalah ke dengan kontrak tu . Remember , I'm the Boss "

Jungkook tiba - tiba rasa bengang dengan kata - kata Taehyung . Dia tak kisah dengan gelaran boss itu . Masalahnya di sedang berdepan dengan saudaranya bukan sebagai majikan .

Jungkook berdecit , lidah menolak dinding pipi dalam mulutnya . Tangan dimasukkan kedalam poket , dia paling anti jika Taehyung kembali berlagak seperti ini .

" oh ya ? sebab ? sebab kau kasihankan dia atau kau memang masih ada hati dengan Yoonju ? em ? masih tak boleh lupakan dia ? "

Kata - kata seakan mengejek itu membuatkan Taehyung merenung tajam iris hitam Jungkook .

" Ingat Taehyung , Kau dah kahwin , Kau kahwin dengan perempuan yang mampu kembalikan hati kau yang dah lama sendu sebab Yoonju tinggalkan kau . Dan sekarang dia mengandung , anak pertama dan cucu pertama dalam keluarga Kim and i'm happy for that . Tapi aku kecewa dengan kau "

Jungkook ketawa sinis , tak ubah seperti psiko .

" Wait ? aku tak faham apa yang kau cuba sampaikan ? Apa kena mengena dengan isteri aku ? apa kena mengena dengan anak aku ? " Soal Taehyung pula .

" Kau tengok phone kau , aku harap hati kau tak berpatah balik sebab perempuan tu dah balik sini . Dan aku taknak dengar sebab perempuan tu kau berubah . Tapi aku percaya kau takkan jatuh dengan rayuan dia "

Taehyung masih dengan keliru dengan apa yang Jungkook katakan , pasal phone ? dia tinggalkan iphone miliknya didalam laci , Masa makan tengah hari tadi dia bawa phone khas untuk bekerja saja .

Jadi dia tak tahu dan apa kaitan dengan telefon pintar miliknya .

" Aku dengar semua luahan Angela , and she dissapointed of you . Aku kesian dengan dia . Cepatnya kau berubah Taehyung . Dia lemah sekarang , and now she is in a hospital right now . Dia pengsan . Nasib baik aku datang lawat dia "

Riak wajah Taehyung terus berubah , laci meja kerjanya terus dibuka . Skrin iphone direnung lama . 37 panggilan tak dijawab . Panggilan dari telefon rumah dan 10 panggilan dari Jungkook .

" Angela perlukan kasih sayang dari kau and she said kau dah berubah . Aku tak terkejut . Now aku boleh cerna apa maksud dia . aku dah boleh syak kau masih tak boleh move on dari Yoonju . Kau kata bab kahwin bukan buat main , Now see ? aku harap kata - kata kau dulu tak makan diri kau sendiri . Aku belum puas lagi nak ceramah orang yang hati batu macam kau . Heartless "

Jungkook terus keluar dari pejabat Taehyung , lelaki itu ditinggalkan tergamam disitu .

_To Be continued_

konflik ringan cikedd :)

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now